    Subject: Re: Unia Europejska chroni oszustów i złodziei
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: z <...@...pl>
    Date: Thu, 23 Jun 2016 09:41:02 +0200

    > Tego, że prawo nie jest precyzyjne i interpretacje się zmieniają.
    > I że powinien być możliwość odwołania się bez ogłaszania bankructwa.

    Twoje obawy o kondycję firm typu "pobieraczek"
    (nie chce mi się ty wymieniać bo można się porzygać)
    Jest dla mnie dziwne.
    Akurat zapisy klauzul niedozwolonych są dość jasne (są coraz bardziej
    rozszerzane) i nie wiem o czym tu dyskutować. Unia każe chronić
    konsumentów przed takimi zapisami i każde niejasności interpretować na
    korzyść strony słabszej czyli konsumenta.

    Albo stosujemy zasady UE albo nie. Albo rybki albo akwarium ;-)

    > Możliwości *wstrzymania* kar do momentu *udowodnienia* winy przez prawomocny
    > wyrok sądowy. Tylko tyle i aż tyle.

    Kary Sanepidu też chcesz wstrzymywać bo są wątpliwości? :-)

    > I nie sądzisz, że kary które mogą położyć firmę na łopatki powinny
    > mieć tryb odwoławczy? Lepiej zbankrutować przedsiębiorstwo (które
    > te kary w konsekwencji np. też nie zapłaci, bo nie będzie miało
    > z czego, tylko ogłosi upadłość)?

    Lepiej żeby to przedsiębiorstwo przestrzegało obowiązującego prawa.
    Takie podejście, może drastyczne i wydawałoby się "nieludzkie" :-) jest
    na dłuższą metę zdrowsze dla wszystkich i dla przedsiębiorców i dla
    konsumentów.
    Są ludzie którzy tego nie rozumieją oszołomieni liberalnym "róbta co
    chceta". Szanujemy ich :-)