    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Wojciech Bancer <w...@g...com>
    Subject: Re: Unia Europejska chroni oszustów i złodziei
    Date: Thu, 23 Jun 2016 09:34:33 +0200

    On 2016-06-23, A. Filip <a...@b...pl> wrote:

    [...]

    > Prawa przedsiębiorstw które na potęgę jedno za drugim prowadziły
    > oszukańcze subskrypcje na usługi SMSowe ja mam głęboko w dupie.
    > Prawa banków od kredytów frankowych i opcji walutowych *też* .

    Ale ja nie mówię o tym by nie karać.
    Mówię o tym by karać po uprawomocnieniu się decyzji.

    > Inwestorzy zagraniczni w Polsce wytrwałym wysiłkiem wypracowali sobie
    > to że konsumenci ich prawa mają już bardzo _głęboko_ w dupie w
    > afromerykanina, a automatyczna życzliwość konsumentów dla nich to
    > już też przeszłość.

    Gadka pełna frazesów godna polityka.
    99% firm to są małe firmy które nie radzą sobie super w ciągle
    zmieniającym się środowisku prawnym. Możesz się oczywiście na to
    obrażać, ale taka jest rzeczywistość.

    I teraz karanie "decyzją administracyjną" w sposób który może położyć
    firmę jest wg mnie błędem. Kara ma być dotkliwa, nie rażąca. I przede
    wszystkim musi być słuszna, więc musi być możliwość obrony przed
    sądem.

    Bo inaczej istnieje groźba że odpowiednio "potraktowany" łapówką urzędnik
    wyda decyzje rujnującą firmę i nikt (poza ową firmą i pracującymi w niej
    ludźmi) nie poniesie za to konsekwencji.

    Mało takich przypadków było?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com