  • 11. Data: 2013-09-22 07:43:08
    Temat: Re: Ulgi ZUS
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > On 2013-09-21, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Hejterów krzyczących "za" ZUSem jest jednak więcej.

    Wszystko zależy od tego jak się zada pytanie.

    > I są skuteczniejsi. Widać liberalni hejterzy są za mało pomysłowi
    > i nie potrafią się przebić ze swoimi ideami. :)

    > I w jaki sposób to ma pomóc? To u nas można (z podobnym skutkiem)
    > założyć sp z o.o. Gdzie jest w tym momencie zysk? Że ltd w nazwie
    > i mniejszy kapitał początkowy?

    Przede wszystkim w mniejszych opłatach "za życie" - w Polsce w takiej
    spółce z o.o. notariusze, opłaty KRS, podwójne opodatkowanie itd.
    zjadają oszczędności na ZUS. O dodatkowym wspólniku Gotfryd już pisał.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2013-09-22 11:34:44
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-09-21, LeonKame <k...@l...com> wrote:

    > Blizej nas sa niemcy mozesz zalozyc u nich dzialalnosc

    Nie możesz. Działalność możesz założyć w miejscu zamieszkania.

    > ichni ZUS nie jest obowiazkowy ale jesli juz dostaniesz u nich emeryturke
    > to nie bedziesz napewno grzebal po smietnikach na starosc.

    Nie wiadomo co będzie za te naście lat.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 13. Data: 2013-09-22 19:48:02
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

    > Nie możesz. Działalność możesz założyć w miejscu zamieszkania.
    [cut]

    a to od kiedy????
    bo dzialalnosc sie zaklada tam gdzie masz siedzibe a nie gdzie mieszkasz

    Andrzej

    www.hana.com.pl
    www.osiedle.olsztyn.pl
    www.bartolty.com.pl

  • 14. Data: 2013-09-22 23:40:15
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    > Przede wszystkim w mniejszych opłatach "za życie" - w Polsce w takiej
    > spółce z o.o. notariusze, opłaty KRS, podwójne opodatkowanie itd.
    > zjadają oszczędności na ZUS. O dodatkowym wspólniku Gotfryd już pisał.

    Bardzo duzo osob zaklada fundacje i podobne bzdety z tym ze jest wtedy
    duzo kombinacji z ksiegowoscia.
    W kazdym badz razie jesli naprawde ktos ma zamiar prowadzic firme to nie
    w tym zapomnianym przez boga kraju w ktorym zamiast Orła godłem powinien
    być sęp albo kukułka

  • 15. Data: 2013-09-22 23:47:29
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-09-22, HANA <h...@s...com.pl> wrote:

    [...]

    > [cut]
    >
    > a to od kiedy????

    A od zawsze?

    > bo dzialalnosc sie zaklada tam gdzie masz siedzibe a nie gdzie mieszkasz

    Osoba fizyczna nie ma "siedziby", ma miejsce zamieszkania.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 16. Data: 2013-09-23 09:12:26
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    > On 2013-09-22, HANA <h...@s...com.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A od zawsze?

    Może ale nie musi.

    > Osoba fizyczna nie ma "siedziby", ma miejsce zamieszkania.

    Nie każda ma bezdomni nie maja.

  • 17. Data: 2013-09-23 10:53:07
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-09-23, LeonKame <k...@l...com> wrote:

    [...]

    > Może ale nie musi.

    Przypomnisz z ustawy jakie dane musi podać przedsiębiorca rejestrujący DG?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 18. Data: 2013-09-23 10:56:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > On 2013-09-23, LeonKame <k...@l...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Przypomnisz z ustawy jakie dane musi podać przedsiębiorca rejestrujący DG?

    A co ma nasza ustawa do rejestracji DG za granicą?:)

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2013-09-23 12:26:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Sep 2013, Liwiusz wrote:

    > A co ma nasza ustawa do rejestracji DG za granicą?:)

    Uprawnienie do prowadzenia DG za granicą w umowy akcesoryjnej do UE
    pewnie. Nie czytałem, ale obstawiam dwa piwa, że tam jest wpisane
    kryterium zgodności "właściwości miejscowej" kraju zamieszkania.
    Z kolei tylko owa umowa (o .ue) jest podstawą do prawa prowadzenia
    DG za granicą.
    Być może jakby chodziło o USA o jakiś myk byłoby łatwiej :)
    (ale nie wiem)

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2013-09-23 12:36:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 22 Sep 2013, LeonKame wrote:

    > kraju w ktorym zamiast Orła godłem powinien być
    > sęp albo kukułka

    Ba, trafiony.
    Kukułka akuratnie pasuje do problemu wynajmu mieszkań.
    Państwo docenia problem konieczności zapewnienia lokali socjalnych,
    ale ryzyko i koszty stara się jak może przerzucić na właścicieli/wynajmujących.

    pzdr, Gotfryd