  • 1. Data: 2013-09-19 12:26:26
    Temat: Sprzedaż telefonu a usługa "pośrednictwa"
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Coraz większym zainteresowaniem cieszą się ostatnio urządzenia kupowane
    bezpośrednio w chinach (sprzęt o podobnych parametrach prawie 3x tańszy
    niż na rodzimym rynku), sam ostatnio rozglądam się za telefonem, przez
    co rzuciła mi się w oczy następująca aukcja:
    http://allegro.pl/nastepca-v970-zte-v987-aero2-serwi
    spl-gw-pl-i3561491332.html

    Aukcja jest w dziale:
    Allegro-Elektronika-Telefony i Akcesoria-Telefony komórkowe-ZTE

    Firma zarejestrowana jest w Polsce.

    Ich regulamin:
    http://allegro.pl/my_page.php?uid=26109162

    Słowa klucze z aukcji i regulaminu:
    - "oferujemy Państwu zamówienie towaru",
    - "OFERTA NIE JEST SKIEROWANA DO FIRM"
    - "Rachunek lub fakturę możemy wystawić jedynie na usługę zamówienia
    towaru. Kwota na rachunku/fakturze odpowiada wtedy różnicy między kwotą
    podaną w ofercie, a środkami przekazanymi do Sprzedawcy."
    - "TradeConnect nie jest importerem Przedmiotu Zamówienia."
    - "W przypadku wystąpienia dodatkowych opłat celnych i podatku VAT,
    obowiązek ich uiszczenia spoczywa na Kupującym."

    Moje pytania dotyczą dwóch spraw:
    1. czy mogę męczyć potem takiego (sprzedawce/pośrednika) reklamacjami na
    pdst. niezgodności towaru?
    2. w całej treści aukcji nie ma żadnej klauzuli "Klikając kup teraz
    akceptujesz regulamin", w takim razie rzeczywiście obowiązuje mnie jego
    regulamin? Pytam się w kontekście odpowiedzialności za ewentualny VAT na
    granicy.

    Co myślicie?

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 2. Data: 2013-09-19 12:55:36
    Temat: Re: Sprzedaż telefonu a usługa "pośrednictwa"
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    JA mysle ze ty nie myślisz !

    Facet szuka Jeleni a jak widac jest ich całkiem sporo, facet dostaje od
    ciebie kasiore i kupuje za nia telefon u chinczyka adres do wysylki to
    twoj adres i ty ponosisz wszelkie koszta odprawy granicznej.

  • 3. Data: 2013-09-19 18:23:04
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-09-19 12:55, LeonKame pisze:

    > Facet szuka Jeleni a jak widac jest ich całkiem sporo, facet dostaje od
    > ciebie kasiore i kupuje za nia telefon u chinczyka adres do wysylki to
    > twoj adres i ty ponosisz wszelkie koszta odprawy granicznej.

    No właśnie czy ponoszę? W treści aukcji nie ma tego jasno napisane. Jest
    zaznaczone w regulaminie, pytanie czy muszę jego regulamin znać?

  • 4. Data: 2013-09-19 18:31:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Moje pytania dotyczą dwóch spraw:
    > 1. czy mogę męczyć potem takiego (sprzedawce/pośrednika) reklamacjami na
    > pdst. niezgodności towaru?

    Tiowarem jest tu usługa. Jak zamówią inny przedmiot, to niby tak. Ale na
    pewno nie w sposób, który normalnie reklamuje się towar.

> [...]
    > akceptujesz regulamin", w takim razie rzeczywiście obowiązuje mnie jego
    > regulamin? Pytam się w kontekście odpowiedzialności za ewentualny VAT na

    Ja bym z nimi nie handlował, bo za bardzo udziwniają. Na co Ci posrednik,
    który za nic nie odpowiada. Spokojnie kupisz sam to w Chinach. Mniejsze
    ryzyko, bo co najwyżej Chińczyk Cię oszuka. Tak, to w grę wchodzi jeszcze
    Polak.

  • 5. Data: 2013-09-19 19:30:02
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    Jak widać zdebilenie społeczeństwa jest coraz wieksze. Prostych spraw
    nie potrafia zrozumiec niedługo trzeba będzie pisac na kubku z kawa ze
    jest gorąca.

  • 6. Data: 2013-09-19 20:19:18
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-09-19 18:31, Robert Tomasik pisze:

    > Tiowarem jest tu usługa. Jak zamówią inny przedmiot, to niby tak. Ale na
    > pewno nie w sposób, który normalnie reklamuje się towar.

    Ale skąd ta pewność?
    W aukcji słowa na ten temat nie ma, że sprzedawana jest usługa a nie
    towar. Jest to wspomniane w regulaminie - pytanie czy kupując za
    pośrednictwem Allegro muszę zapoznać się z regulaminem sprzedawcy, jesli
    nie jest to w żaden sposób zaznaczone w treści aukcji?

> [...]
    > posrednik, który za nic nie odpowiada. Spokojnie kupisz sam to w
    > Chinach. Mniejsze ryzyko, bo co najwyżej Chińczyk Cię oszuka. Tak, to w

    To inna inszość. Tak właśnie zrobiłem i czekam już tydzień na przesyłkę.
    Tutaj sobie tylko teorytyzuję.

  • 7. Data: 2013-09-19 20:20:08
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-09-19 19:30, LeonKame pisze:
    > Jak widać zdebilenie społeczeństwa jest coraz wieksze. Prostych spraw
    > nie potrafia zrozumiec niedługo trzeba będzie pisac na kubku z kawa ze
    > jest gorąca.

    W naszym "dialogu" czuję, że ja nie ogarniam twojego przesłania a ty
    chyba nawet nie wysiliłeś się by przeczytać to co ja napisałem

  • 8. Data: 2013-09-19 22:42:11
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    > W naszym "dialogu" czuję, że ja nie ogarniam twojego przesłania a ty
    > chyba nawet nie wysiliłeś się by przeczytać to co ja napisałem

    Zauważyłem że mało co ogarniasz, dałes kase facetowi ktory kupił towar u
    chinczyka a ten chinczyk wysle towar do ciebie i juz.
    Niewiele wysilku potrzeba zeby kupic to samo taniej u tego chinczyka ale
    jak ktos sie pizdom urodzil to kanarkiem nie zdechnie.

    Twoj mozg nie ogarnia prostych spraw. Usługa posrednictwa Jelen jestes i
    juz.

  • 9. Data: 2013-09-19 22:47:49
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 19.09.2013 20:19, PlaMa pisze:

> [...]
    > pośrednictwem Allegro muszę zapoznać się z regulaminem sprzedawcy, jesli
    > nie jest to w żaden sposób zaznaczone w treści aukcji?

    IMHO nie, w regulaminie Allegro nie ma nic o tym że masz się zapoznać z
    czymkolwiek innym niż regulamin allegro i treść aukcji (bądź "aukcji").

    p. m.

  • 10. Data: 2013-09-19 23:53:18
    Od: "babel77" <b...@o...pl>

    > To inna inszość. Tak właśnie zrobiłem i czekam już tydzień na przesyłkę.
    > Tutaj sobie tylko teorytyzuję.

    Dasz jakis namiar na sklep, gdzie zamawiałeś?