  • 1. Data: 2013-09-20 12:31:45
    Temat: Kupno telefonu bez papierów ...
    Od: PiotrUś <n...@n...ru>

    WItam
    Kupiłem telefon na allegro, niestety po jego dostaniu zauważyłem że nie
    ma na niego papierów, oryginalnego pudełka i ładowarka nie oryginalna.(
    mam mieszane uczucia co do jego legalności)
    Czy mogę zwrócić taki telefon i żądać wszelkich kosztów???
    Bo wg prawa sprzedawany telefon musi mieć na niego papiery - żeby nie
    okazało się że jest kradziony.

  • 2. Data: 2013-09-20 13:00:53
    Temat: Re: Kupno telefonu bez papierów ...
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 20.09.2013 12:31, PiotrUś pisze:
> [...]
    > mam mieszane uczucia co do jego legalności)
    > Czy mogę zwrócić taki telefon i żądać wszelkich kosztów???

    Kupowałeś od jakiegoś sklepu czy osoby fizycznej nieprowadzącej
    działalności?

    I kupowałeś jako osoba fizyczna czy jako firma?

    Ponadto - czy była to aukcja?

    > Bo wg prawa sprzedawany telefon musi mieć na niego papiery - żeby nie
    > okazało się że jest kradziony.

    Musi? A podasz podstawę prawną takiego wymogu?

  • 3. Data: 2013-09-20 13:16:28
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-09-20 12:31, PiotrUś pisze:
> [...]
    > mam mieszane uczucia co do jego legalności)
    > Czy mogę zwrócić taki telefon i żądać wszelkich kosztów???

    Możesz. Kolejna lekcja Ci nie zaszkodzi. Wygląda na to, że uczysz się
    dość skutecznie.

    > Bo wg prawa sprzedawany telefon musi mieć na niego papiery - żeby nie
    > okazało się że jest kradziony.

    Hm? Jakiego prawa? Jakie papiery? Podasz podstawę?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 4. Data: 2013-09-20 13:24:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > mam mieszane uczucia co do jego legalności)
    > Czy mogę zwrócić taki telefon i żądać wszelkich kosztów???

    Jak w aukcji nie było nic mowy o papierach (zdjęcia!), to czego oczekujesz?

    > Bo wg prawa sprzedawany telefon musi mieć na niego papiery - żeby nie
    > okazało się że jest kradziony.

    Nie znasz się na prawie.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2013-09-20 13:44:23
    Od: Mariusz <m...@o...pl>

    Wg mnie firma sprzedająca telefony musi mieć na nie papiery, inaczej
    można podejrzewać że przedmioty pochodzą z kradzieży.

    Najlepiej idź na Policję i powiedz że jest firma która sprzedaje m.in
    telefony bez papierów i innych rzeczy czyli wg mnie na 80% nielegalnie.

    Jak się nie myle to allegro usuwa takie aukcje jak zobaczy że nie ma na
    to papierów (głownie chodzi o telefony)
    Bez problemu powinni CI oddać pieniądze, a jak zgłosisz na Policje to
    niezły szum by mieli w tej firmie :)

  • 6. Data: 2013-09-20 13:46:59
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Mariusz <m...@o...pl> wrote:

    > Najlepiej idź na Policję i powiedz że jest firma która sprzedaje m.in
    > telefony bez papierów i innych rzeczy czyli wg mnie na 80% nielegalnie.

    No, idź, to stracisz telefon, a kasy nikt ci nie zwróci.

    --
    "zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
    http://www.chmurka.net/

  • 7. Data: 2013-09-20 13:47:53
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-09-20 13:44, Mariusz pisze:
    > Wg mnie firma

    skąd założenie, że kupił od firmy?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 8. Data: 2013-09-20 13:49:08
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 20.09.2013 13:46, Adam Wysocki wrote:

    > No, idź, to stracisz telefon, a kasy nikt ci nie zwróci.

    I nie daj bog go posadza o paserstwo jeszcze ;)

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 9. Data: 2013-09-20 13:54:57
    Od: Mariusz <m...@o...pl>

    Jak o paserke jak pisał że nie chce telefonu bez papierów.
    Odeślij im jak najszybciej ten telefon i zgłoś na policje jak nie
    oddadza Ci pieniedzy.

  • 10. Data: 2013-09-20 13:57:24
    Od: Mariusz <m...@o...pl>

    Założyłem że od firmy - bo firma MUSI mieć dokument potwierdzający
    legalność telefonu.
    Osoba prywatna nie koniecznie.