  • 11. Data: 2002-04-24 13:26:35
    Temat: Re: Ubezwlasnowolnienie.
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Tue, 23 Apr 2002, Sandra wrote:

    > alkoholika ...

    ???

    Art. 13. § 1. Osoba, która ukonczyła lat trzynaście, może być
    ubezwłasnowolniona całkowicie, jeżeli wskutek choroby psychicznej,
    niedorozwoju umysłowego albo innego rodzaju zaburzeń psychicznych, w
    szczególności _pijaństwa_ lub narkomanii...

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 12. Data: 2002-04-24 13:48:55
    Od: "Sandra" <daria-!@wp.pl>

    ______________ Sandra
    Sandi Jagoda ICQ#: 153642378 Current ICQ status: + More ways to contact me i
    See more about me:
    ______________
    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
    st...

> [...]
    > niedorozwoju umysłowego albo innego rodzaju zaburzeń psychicznych, w
    > szczególności _pijaństwa_ lub narkomanii...

    bez leczenia jest to niewłaściwa droga , z uwagi na to ,że nie pomagasz tej
    osobie właściwie a chyba głównie chodzi o to ,żeby takiej osobie pomóc do
    końca a nie tylko sie nią opiekować bo sobie nie radzi ...
    Zgadza sie sporadycznie stosowany art. 13 nie daje efektów , w praktyce
    raczej nie stosowany ...żeby osiągnąc cel należy wybrać prawidłową drogę by
    pomóc choremu , ubezwłasnowolnienie alkoholika w rzeczywistości zrobi
    koszmar z życia opiekuna ,który sie tego podejmie ...
    Sandra - Nie jest to dobra droga ...

  • 13. Data: 2002-04-24 14:10:03
    Od: "Sandra" <daria-!@wp.pl>

    ______________
    ______________ Sandra
    > Sandi Jagoda ICQ#: 153642378 Current ICQ status: + More ways to contact me
    > See more about me:
    > \> >

    zmodyfikowania tego art. wyrzuciłabym go bezwzglednie ...
    >>> Art .ten nieświadomie prowadzi do większej tragedii rodziny ,która ma
    pod swoim dachem alkoholika ...
    ,która dawałaby większe możliwości pozbycia sie napotkanego problemu , a
    zostać opiekunem alkoholika to wydać na siebie wyrok ...
    Takie jest moje zdanie stąd pominięcie art. a prawidłowo załatwienie sprawy
    gwarantuje takiej rodzinie tylko natychmiastowe odizolowanie delikwenta ,
    wtedy rodzina zacznie prawidłowo funkcjonować ...
    Sandra