  • 1. Data: 2002-04-23 12:14:34
    Temat: Ubezwlasnowolnienie.
    Od: "Rednax" <x...@w...pl>

    Witam serdecznie.
    Mam do Was pytanie dotyczace ubezwlasnowolnienia osoby uzaleznionej od
    alkoholu ( bedacej w stadium ostrym tej choroby).
    1) Jaka jest procedura ubezwlasnowolnienia ( i majatkowego, i calkowitego)?
    2) Jakie sa prawa i obowiazki opiekuna takiej osoby ubezwlasnowolnionej i
    kto moze takim opiekunem zostac?

    Bardzo prosze o pomoc ( jesli do udzielenia odpowiedzi bedza Wam potrzebne
    dodatkowe informacje piszcie na priv)
    Prosze tylko o powazne odpowiedzi :)))
    Dziekuje i pozdrawiam

    Rednax

  • 2. Data: 2002-04-23 14:29:25
    Temat: Re: Ubezwlasnowolnienie.
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Tue, 23 Apr 2002, Rednax wrote:

    > 1) Jaka jest procedura ubezwlasnowolnienia ( i majatkowego, i calkowitego)?

    Nie ma takich dwóch rodzajów ubezwłasnowolnień. Chyba pomyliłeś z
    całkowitym i częściowym, ale one nie są równoważne twoim określeniom.

    Składasz wniosek do sądu okręgowego według miejsca zamieszkania tej osoby,
    sąd wysyła tę osobę na badania, przeprowadza rozprawę, po czym orzeka o
    ubezwłasnowolnieniu (lub nie), obowiązkowo podając powód. Zmiana rodzaju
    ubezwłasnowolnienia lub jego uchylenie następuje w tym samym trybie.
    Polecam lekturę art. 544 i nast. KPC.

    > 2) Jakie sa prawa i obowiazki opiekuna takiej osoby ubezwlasnowolnionej i
    > kto moze takim opiekunem zostac?

    W pierwszej kolejności musi to być małżonek, w drugiej rodzice.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-04-23 16:03:58
    Od: "Rednax" <x...@w...pl>

    .
    > Polecam lekturę art. 544 i nast. KPC.

    > W pierwszej kolejności musi to być małżonek, w drugiej rodzice.

    Dziekuje.

    Rednax

  • 4. Data: 2002-04-23 18:41:04
    Od: "Sandra" <daria-!@wp.pl>

    ______________ Sandra
    Sandi Jagoda ICQ#: 153642378 Current ICQ status: + More ways to contact me i
    See more about me:
    ______________
    Użytkownik "Rednax" <x...@w...pl> napisał w wiadomości

    > .

    Sandra

  • 5. Data: 2002-04-23 19:44:12
    Od: "Sandra" <daria-!@wp.pl>

    ______________ Sandra
    Sandi Jagoda ICQ#: 153642378 Current ICQ status: + More ways to contact me i
    See more about me:
    ______________
    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
    st...

    > Nie ma takich dwóch rodzajów ubezwłasnowolnień. Chyba pomyliłeś z
    > całkowitym i częściowym, ale one nie są równoważne twoim określeniom.
    >
    > Składasz wniosek do sądu okręgowego według miejsca zamieszkania tej osoby,

    pomoc w złożeniu wniosku można zgłosić sie do prokuratury ...
    Ale w kwestii alkoholizmu są inne organy do załatwiania tych spraw ...
    A mianowicie komisja d/s przeciwdziałania alkoholizmowi , to oni własnie
    przeprowadzają początkowe postępowanie i to oni występują do sądu rodzinnego
    o leczenie odwykowe , sąd po przeprowadzeniu postępowania i zleceniu
    dodatkowo biegłym przeprowadzeniu badań wyda postanowienie o leczeniu
    stacjonarnym bądź nie stacjonarnym i to sąd będzie miał tą sprawę jako
    wykonawczą do nadzoru ...

  • 6. Data: 2002-04-23 19:45:16
    Od: "Rednax" <x...@w...pl>

    ______________
    > Użytkownik "Rednax" <x...@w...pl> napisał w wiadomości

    > ubezwlasnowolnionej

    > alkoholika ...

    > Sandra

    Jestem pewien ze mozna....
    Xand

  • 7. Data: 2002-04-23 20:58:31
    Od: "Sandra" <daria-!@wp.pl>

    > Jestem pewien ze mozna....
    > Xand

    ubezwłasnowolnionego alkoholika
    stacjonarni albo niestacjonarni ...
    Pozdrawiam Sandra

  • 8. Data: 2002-04-24 03:55:15
    Od: "Sandra" <daria-!@wp.pl>

> [...]
    bez leczenia jest to niewłaściwa droga , z uwagi na to ,że nie pomagasz tej
    osobie właściwie a chyba głównie chodzi o to ,żeby takiej osobie pomóc do
    końca a nie tylko sie nią opiekować bo sobie nie radzi ...

  • 9. Data: 2002-04-24 08:56:13
    Od: "Rednax" <x...@w...pl>

    > Sandi Jagoda ICQ#: 153642378 Current ICQ status: + More ways to contact me

    Jesli mozesz podaj mi swoj adres e-mail na ktory moglbym zadac Ci wiecej
    pytan na ten temat ( o ile oczywiscie zechcesz na nie odpowiedziec)
    Dziekuje bardzo.

    Rednax

  • 10. Data: 2002-04-24 12:39:53
    Od: "Sandra" <daria-!@wp.pl>