  • 1. Data: 2002-04-23 09:37:42
    Temat: Ulga remontowa
    Od: "Artist" <w...@p...onet.pl>

    Cześć grupowicze..
    .. puszczałem już tego posta na prawo.podatki ale nie doczekałem się odzewu,
    może ktoś z tutejszych bywalców
    będzie w stanie odpowiedzieć na moje pytanie..

    .. mam jedną sprawę, a nie za bardzo mogę się tego doczytać w tych ust. i
    paragrafach.
    W poprzednim roku nabyłem mieszkanie. Tyle że w dość nietypowej formie.
    Szybkimi słowy:
    - podpisałem umowę w imię której, wynajmuję lokal mieszkalny od developera
    X.
    - umowa jest umową najmu tegoż lokalu, z tym że jednocześnie spłacam jego
    wartość.
    - umowa sporządzona jest na 15 lat i po tym okresie mieszkanie będzie
    przeze mnie spłacone
    i przechodzi na moją własność. Wtedy też sporządzamy umowę sprzedaży
    lokalu i finito.
    A teraz do rzeczy.
    O ile się już dowiedziałem w skarbowym, taka forma "kupowania" mieszkań,
    nie podlega odliczeniom
    podatkowym, gdyż de facto ja tegoż mieszkania nie kupiłem, tylko je
    wynajmuję. Dopiero gdy je kupię
    ( za 15 lat) będę mógł ten zakup sobie odliczyć.
    Ale jak się ma sprawa z ulga remontową.
    Mieszkanie dostałem gołe i muszę je urządzić po całości.
    Położyć podłogi, glazurę itd. w zasadzie do zrobienia jest wszystko. A to
    wszystko kosztuje kupę kasy.
    Czy na podstawie umowy najmu, mam prawo odliczać sobie koszty remontu
    takiego mieszkania.
    Co jest podstawą prawną do korzystania z tej ulgi ?
    Czy trzeba mieć akt własności ? Czy może trzeba być zameldowanym ?
    Czy też sama umowa, określająca że jestem najemcą tegoż lokalu uprawnia
    mnie do korzystania z ulgi ?
    Tyle w skrócie. Jak by ktoś wiedział i odpisał, będę wdzięczny.

    --
    Artist
    ** a...@h...pl **

  • 2. Data: 2002-04-24 19:23:19
    Temat: Re: Ulga remontowa
    Od: "Beata Be" <a...@p...NO_SPAM.com>

> [...]
    > Czy trzeba mieć akt własności ? Czy może trzeba być zameldowanym ?
    > Czy też sama umowa, określająca że jestem najemcą tegoż lokalu uprawnia

    Tez mialam problem z ulga remontowa - najlepiej dowiedz sie w swoim urzedzie
    skarbowym - i to najlepiej u osoby Ciebie rozliczajacej - bo interpretacje w
    US roznia sie znacznie nawet miedzy pokojami:-))
    Na moje wyczucie - umowa najmu powinna wystarczyc...
    Pozdrawiam
    Beata

  • 3. Data: 2002-04-25 07:10:45
    Od: "Artist" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Beata Be" <a...@p...NO_SPAM.com> napisał w wiadomości

> [...]
    > US roznia sie znacznie nawet miedzy pokojami:-))
    > Na moje wyczucie - umowa najmu powinna wystarczyc...

    Dziękuję za jakikolwiek odzew, bo jak widzę drobne problemy "Polaka-Szaraka"
    nikogo tu nie obchodzą.
    No nieważne, nie będe w sentymenty wpadać, jak mówi przysłowie "nie ma co
    płakać nad rozlanym mlekiem,
    gdy płonie las". ;)
    To już 3 opinia że umowa najmu powinna starczyć, więc nawet nie będę się do
    skarbowego wybierał.
    Dziękuję Ci bardzo i
    Pozdrawiam,.

  • 4. Data: 2002-04-26 23:14:42
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Apr 2002, Artist wrote:
    [...]
    >+ > > Czy na podstawie umowy najmu, mam prawo odliczać sobie koszty remontu
    >+ > > takiego mieszkania.
    >+ > > Co jest podstawą prawną do korzystania z tej ulgi ?

    AFAIK "tytuł prawny" do lokalu.

    >+ > > Czy trzeba mieć akt własności ?

    Nie. Byliby poszkodowani lokatorzy mieszkań komunalnych (wynajem !)

    >+ > > Czy może trzeba być zameldowanym ?

    AFAIK nie - byliby poszkodowani właściciele ;) (moga mieszkać
    gdzie indziej), ale tu moge się mylić.
    [...]
    >+ Dziękuję za jakikolwiek odzew, bo jak widzę drobne problemy "Polaka-Szaraka"
    >+ nikogo tu nie obchodzą.

    Rozczulasz sie nad sobą ;)
    Zajrzyj:
    http://groups.google.com/groups?as_oq=ulga%20ulgi%20
    remontowa%20remontowej&as_ugroup=pl.*.prawo*&as_drrb
    =b&as_mind=12&as_minm=5&as_miny=2001&as_maxd=26&as_m
    axm=4&as_maxy=2002&num=100&hl=en
    (kto lubi to "hl=pl"), policz ilość odpowiedzi (średnio co trzeci
    wątek) i wydedukuj czemu nikomu nie chce się już pisac na ten temat ;)

    Nie przeocz że na dole strony jest lista *setek* (6 pełnych setek)
    wątków łapiacych słowa kluczowe... !

    Pozdrowienia -:) Gotfryd

  • 5. Data: 2002-04-29 06:32:16
    Od: "Artist" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > wątek) i wydedukuj czemu nikomu nie chce się już pisac na ten temat ;)
    >
    > Nie przeocz że na dole strony jest lista *setek* (6 pełnych setek)

    Nie, aż tak bardzo to się nie rozczulam, potrafię sobie pomóc nawet bez
    waszej pomocy. ;)
    Tyle że czytam grupę regularnie od lutego i jakoś nie pamiętam żeby coś
    takiego było.
    Zresztą każdy przypadek jest trochę inny i na każdy trochę inaczej należy
    spojrzeć.
    Bo czy umowa najmu lokalu jest tytułem prawnym do lokalu ?
    Teraz już wiem że tak... ale to i tak nie dzięki wam. ;)
    Ludzie piszą tutaj bo oczekują szybkiej i konkretnej odpowiedzi. Tak lub
    nie. I chyba po to jest ta grupa.
    No chyba że się mylę. ;)