  • 1. Data: 2005-09-06 08:14:41
    Temat: Trybunał Konstytucyjny
    Od: Andrzej <s...@p...onet.pl>

    W związku z dzisiejszym artykułem w Rzeczypospolitej

    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_050906/p
    rawo/prawo_a_10.html

    chciałbym sie zapytać jak to jest z wyrokami TK.

    1. Czy wyrok jest wydawany tego samego dnia co rozprawa?? Czy może jest
    do tego potrzebnych kilka rozpraw??

    2. Gdzie można najprędzej zapoznać sie z wydanym wyrokiem?? Jak szybko
    pojawiają sie one na http://www.trybunal.gov.pl ?? Czy może gdzieś
    indziej w sieci pojawia sie to szybciej??

  • 2. Data: 2005-09-06 09:16:18
    Temat: Re: Trybunał Konstytucyjny
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Andrzej wyskrobał(a):
> [...]
    >
    > chciałbym sie zapytać jak to jest z wyrokami TK.
    >
    > 1. Czy wyrok jest wydawany tego samego dnia co rozprawa?? Czy może jest

    Rozprawa jest zazwyczaj tylko jedna i i tak niewiele wnosi do sprawy. To
    znaczy, że sędziowie mają już swoje poglądy na sprawę (a czasem i gotowe
    wyroki) przed rozpoczęciem rozprawy. Ogłoszenie wyroku następuje zazwyczaj
    tego samego dnia co rozprawa, 3-4 godziny po niej.

    > 2. Gdzie można najprędzej zapoznać sie z wydanym wyrokiem?? Jak szybko
    > pojawiają sie one na http://www.trybunal.gov.pl ?? Czy może gdzieś
    > indziej w sieci pojawia sie to szybciej??

    Samą sentencję mogą szybciej podawać serwisy prasowe (portale internetowe i
    inne media) jak chodzi o jakąś "medialną" sprawę. Na stronach TK wyrok
    zazwyczaj pojawia się następnego dnia po ogłoszeniu.

    --
    Bartek Gliniecki