  • 1. Data: 2005-09-06 06:09:06
    Temat: testament
    Od: "krzysztof pinczewski" <k...@N...gazeta.pl>

  • 2. Data: 2005-09-06 06:10:57
    Temat: Re: testament
    Od: "krzysztof pinczewski" <k...@g...pl>

    witam
    mam mała probe nie wiecie moze panstwo po jakim czasie ulega przedawnieniu
    testament jeszcze nie otwarty.pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-09-06 21:04:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "krzysztof pinczewski" <k...@g...pl>
    napisał w wiadomości news:dfjbth$hmd$1@inews.gazeta.pl...
    > witam
    > mam mała próbę nie wiecie może państwo po jakim czasie ulega
    przedawnieniu
    > testament jeszcze nie otwarty.pozdrawiam

    Nigdy. Z tym, że po wydaniu postanowienia przez sąd o nabyciu na mocy
    ustawy spadkobiercy mogą spadkiem rozporządzać. Jeśli nie wiedzieli o
    istnieniu testamentu, to można przyjąć, że działają w dobrej wierze.
    Konsekwencje tego stanu rzeczy, to załóżmy nabycie własności przez
    zasiedzenie, czy brak możliwości dochodzenia roszczeń z tytułu
    bezpodstawnego wzbogacenia po rozporządzeniu spadkiem.