1. Data: 2004-04-21 07:08:38
Temat:Termin odpowiedzi na pismo urzędowe - czy istnieje
Od:"poool" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
czy istnieje jakiś max. termin na odpowiedź na pismo urzędowe, np. do banku,
urzędu, czy mogą odpowiadać miesiącami?

2. Data: 2004-04-21 08:46:21
Od:"Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam]cn.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik poool napisal:

> Witam
> czy istnieje jakiś max. termin na odpowiedź na pismo urzędowe, np. do
> banku, urzędu, czy mogą odpowiadać miesiącami?

Owszem.
Kodeks Postepowania Administracyjnego.

Art. 35
Par. 1
Organy administracji publicznej obowiązane są załatwiać sprawy bez zbędnej
zwłoki.

Par. 2
Niezwłocznie powinny być załatwiane sprawy, które mogą być rozpatrzone w
oparciu o dowody przedstawione przez stronę łącznie z żądaniem wszczęcia
postępowania lub w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane albo znane z
urzędu organowi, przed którym toczy się postępowanie, bądź możliwe do
ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza ten organ.

Par. 3
Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno
nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie
skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia
postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym - w ciągu miesiąca od dnia
otrzymania odwołania.

--

Jaroslaw Druzbinski
art. 54 Konstytucji RP "Kazdemu zapewnia sie wolnosc wyrazania

3. Data: 2004-04-21 09:34:47
Od:"WOJSAL" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam]cn.net.pl> napisał w
wiadomości news:c65ce6$1vbv$1@link.cn.net.pl...
> [...]
> Par. 1
> Organy administracji publicznej obowiązane są załatwiać sprawy bez zbędnej

A tak konkretnie: bez zwloki tzn. ile?
I co robic gdy urzad (np. Urzad Miasta) nie odpowiada
na pismo np. przez miesiac?

WOJSAL

4. Data: 2004-04-21 10:07:02
Od:bosz <b...@u...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

WOJSAL wrote:

> [...]
> wiadomości news:c65ce6$1vbv$1@link.cn.net.pl...

> A tak konkretnie: bez zwloki tzn. ile?
> I co robic gdy urzad (np. Urzad Miasta) nie odpowiada

Nie rozumiesz po polsku Wojtku ?

BEZ zwloki...

o miesiacu mowi inny paragraf...

Jesli owo "bez zwloki" ma przekroczyc miesiac
musi byc szczegolne uzasadnienie.

Boguslaw

5. Data: 2004-04-21 10:16:52
Od:"poool" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A jak się ma sprawa w przypadku banków, czyli nie instytucji urzędowych.
Co można zrobić jak bank nie odpowiada przez 2 miesiące??

6. Data: 2004-04-21 10:24:30
Od:jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

poool wrote:

> A jak się ma sprawa w przypadku banków, czyli nie instytucji
> urzędowych. Co można zrobić jak bank nie odpowiada przez 2 miesiące??

Bank nie jest instytucją urzędową. Te czasy już minęły, pozostały tylko
relikty w postaci np bankowego tytułu wykonawczego, ale może i one
wkrótce się skończą.

7. Data: 2004-04-21 10:32:30
Od:"Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam]cn.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik WOJSAL napisal:

> Użytkownik "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam]cn.net.pl> napisał w
> wiadomości news:c65ce6$1vbv$1@link.cn.net.pl...

> A tak konkretnie: bez zwloki tzn. ile?

Patrz Par. 3

> I co robic gdy urzad (np. Urzad Miasta) nie odpowiada
> na pismo np. przez miesiac?

W pierwszej kolejnosci zapoznac sie z Kodeksem Postepowania
Administracyjnego. http://www.msp.money.pl/firma/zbior/k_postep/
Nastepnie postepowac zgodnie z tym wlasnie Kodeksem.

8. Data: 2004-04-21 10:48:13
Od:"Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam]cn.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik poool napisal:

> A jak się ma sprawa w przypadku banków, czyli nie instytucji
> urzędowych. Co można zrobić jak bank nie odpowiada przez 2 miesiące??

Pierwsze pisz pod cytowanym tekstem.
KPA posiada Zakres obowiązywania w tym
Art 1. pkt. 2
przed innymi organami państwowymi oraz przed innymi podmiotami, gdy są one
powołane z mocy prawa lub na podstawie porozumień do załatwiania spraw
określonych w pkt 1,

"przed innymi podmiotami, gdy są one powołane z mocy prawa.", Bank może
być innym podmiotem ale aby to stwierdzić należałoby zaciągnąć informacji
w komentarzach do KPA co kryje się pod tym sformułowaniem. Tego nie wiem
dokładnie ale wydaje mi się, że każdy podmiot który został utworzony w
oparciu o jakieś przepisy (np. Wpis do Rejestru Sadowego KRS) w swojej
pracy Administracyjnej musi stosować się do KPA.
Jeżeli jednak ktoś zna dokładnie komentarz i ma na to odpowiedź która jest
inna niż rozumowana przeze mnie z chęcią się z nią zapoznam.

9. Data: 2004-04-21 12:11:28
Od:sebol <l...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaroslaw Druzbinski wrote:

> [...]
> oparciu o jakieś przepisy (np. Wpis do Rejestru Sadowego KRS) w swojej
> pracy Administracyjnej musi stosować się do KPA.

kazdy podmiot w Polsce jest utworzony na mocy przepisow prawa poniewaz
wg. konstytucji Polska jest panstwem prawa. KPA dotyczy panstwowych
ogranow oraz tych powolanych z mocy prawa tj. samorzadowych jednostek
terytorialnych. Z bankow to chyba jedynie NBP i to wszystko.

--
l...@s...pl

10. Data: 2004-04-21 12:18:04
Od:"Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam]cn.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik sebol napisal:

> [...]
> ogranow oraz tych powolanych z mocy prawa tj. samorzadowych jednostek
> terytorialnych. Z bankow to chyba jedynie NBP i to wszystko.

Piszesz tj. ...
Jednostki Samorządowe są w KPA wyszczególnione i oprócz nich pisze o
innych podmiotach. Nie chce zgadywac co to sa te idmioty dlatego należy to
dokładnie sprawdzić o komentarzach. Nie mam możliwości tego sprawdzić wiec
może ktoś to już sprawdzał i się podzieli tą informacją.