  • 1. Data: 2004-04-21 07:08:38
    Temat: Termin odpowiedzi na pismo urzędowe - czy istnieje
    Od: "poool" <p...@g...pl>

    Witam
    czy istnieje jakiś max. termin na odpowiedź na pismo urzędowe, np. do banku,
    urzędu, czy mogą odpowiadać miesiącami?

  • 2. Data: 2004-04-21 08:46:21
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam]cn.net.pl>

    Uzytkownik poool napisal:

    > Witam
    > czy istnieje jakiś max. termin na odpowiedź na pismo urzędowe, np. do
    > banku, urzędu, czy mogą odpowiadać miesiącami?

    Owszem.
    Kodeks Postepowania Administracyjnego.

    Art. 35
    Par. 1
    Organy administracji publicznej obowiązane są załatwiać sprawy bez zbędnej
    zwłoki.

    Par. 2
    Niezwłocznie powinny być załatwiane sprawy, które mogą być rozpatrzone w
    oparciu o dowody przedstawione przez stronę łącznie z żądaniem wszczęcia
    postępowania lub w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane albo znane z
    urzędu organowi, przed którym toczy się postępowanie, bądź możliwe do
    ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza ten organ.

    Par. 3
    Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno
    nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie
    skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia
    postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym - w ciągu miesiąca od dnia
    otrzymania odwołania.

    --

    Jaroslaw Druzbinski
    art. 54 Konstytucji RP "Kazdemu zapewnia sie wolnosc wyrazania

  • 3. Data: 2004-04-21 09:34:47
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam]cn.net.pl> napisał w
    wiadomości news:c65ce6$1vbv$1@link.cn.net.pl...
> [...]
    > Par. 1
    > Organy administracji publicznej obowiązane są załatwiać sprawy bez zbędnej

    A tak konkretnie: bez zwloki tzn. ile?
    I co robic gdy urzad (np. Urzad Miasta) nie odpowiada
    na pismo np. przez miesiac?

    WOJSAL

  • 4. Data: 2004-04-21 10:07:02
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    WOJSAL wrote:

> [...]
    > wiadomości news:c65ce6$1vbv$1@link.cn.net.pl...

    > A tak konkretnie: bez zwloki tzn. ile?
    > I co robic gdy urzad (np. Urzad Miasta) nie odpowiada

    Nie rozumiesz po polsku Wojtku ?

    BEZ zwloki...

    o miesiacu mowi inny paragraf...

    Jesli owo "bez zwloki" ma przekroczyc miesiac
    musi byc szczegolne uzasadnienie.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-04-21 10:16:52
    Od: "poool" <p...@g...pl>

    A jak się ma sprawa w przypadku banków, czyli nie instytucji urzędowych.
    Co można zrobić jak bank nie odpowiada przez 2 miesiące??

  • 6. Data: 2004-04-21 10:24:30
    Od: jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    poool wrote:

    > A jak się ma sprawa w przypadku banków, czyli nie instytucji
    > urzędowych. Co można zrobić jak bank nie odpowiada przez 2 miesiące??

    Bank nie jest instytucją urzędową. Te czasy już minęły, pozostały tylko
    relikty w postaci np bankowego tytułu wykonawczego, ale może i one
    wkrótce się skończą.

  • 7. Data: 2004-04-21 10:32:30
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam]cn.net.pl>

    Uzytkownik WOJSAL napisal:

    > Użytkownik "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam]cn.net.pl> napisał w
    > wiadomości news:c65ce6$1vbv$1@link.cn.net.pl...

    > A tak konkretnie: bez zwloki tzn. ile?

    Patrz Par. 3

    > I co robic gdy urzad (np. Urzad Miasta) nie odpowiada
    > na pismo np. przez miesiac?

    W pierwszej kolejnosci zapoznac sie z Kodeksem Postepowania
    Administracyjnego. http://www.msp.money.pl/firma/zbior/k_postep/
    Nastepnie postepowac zgodnie z tym wlasnie Kodeksem.

  • 8. Data: 2004-04-21 10:48:13
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam]cn.net.pl>

    Uzytkownik poool napisal:

    > A jak się ma sprawa w przypadku banków, czyli nie instytucji
    > urzędowych. Co można zrobić jak bank nie odpowiada przez 2 miesiące??

    Pierwsze pisz pod cytowanym tekstem.
    KPA posiada Zakres obowiązywania w tym
    Art 1. pkt. 2
    przed innymi organami państwowymi oraz przed innymi podmiotami, gdy są one
    powołane z mocy prawa lub na podstawie porozumień do załatwiania spraw
    określonych w pkt 1,

    "przed innymi podmiotami, gdy są one powołane z mocy prawa.", Bank może
    być innym podmiotem ale aby to stwierdzić należałoby zaciągnąć informacji
    w komentarzach do KPA co kryje się pod tym sformułowaniem. Tego nie wiem
    dokładnie ale wydaje mi się, że każdy podmiot który został utworzony w
    oparciu o jakieś przepisy (np. Wpis do Rejestru Sadowego KRS) w swojej
    pracy Administracyjnej musi stosować się do KPA.
    Jeżeli jednak ktoś zna dokładnie komentarz i ma na to odpowiedź która jest
    inna niż rozumowana przeze mnie z chęcią się z nią zapoznam.

  • 9. Data: 2004-04-21 12:11:28
    Od: sebol <l...@s...pl>

    Jaroslaw Druzbinski wrote:

> [...]
    > oparciu o jakieś przepisy (np. Wpis do Rejestru Sadowego KRS) w swojej
    > pracy Administracyjnej musi stosować się do KPA.

    kazdy podmiot w Polsce jest utworzony na mocy przepisow prawa poniewaz
    wg. konstytucji Polska jest panstwem prawa. KPA dotyczy panstwowych
    ogranow oraz tych powolanych z mocy prawa tj. samorzadowych jednostek
    terytorialnych. Z bankow to chyba jedynie NBP i to wszystko.

    --
    l...@s...pl

  • 10. Data: 2004-04-21 12:18:04
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam]cn.net.pl>

    Uzytkownik sebol napisal:

> [...]
    > ogranow oraz tych powolanych z mocy prawa tj. samorzadowych jednostek
    > terytorialnych. Z bankow to chyba jedynie NBP i to wszystko.

    Piszesz tj. ...
    Jednostki Samorządowe są w KPA wyszczególnione i oprócz nich pisze o
    innych podmiotach. Nie chce zgadywac co to sa te idmioty dlatego należy to
    dokładnie sprawdzić o komentarzach. Nie mam możliwości tego sprawdzić wiec
    może ktoś to już sprawdzał i się podzieli tą informacją.