  • 1. Data: 2004-04-21 06:15:10
    Temat: PCC przy kupnie mieszkania
    Od: "Voytek" <w...@g...nl>

    Jestem ciekawy czy będe musiał zapłacic podatek od czynności
    cywilnoprawnych. Kupiłem mieszkanie nowe od spółdzielni mieszkaniowej na
    podstawie umowy o ustanowienie spółdzielczego własnościowego prawa do
    lokalu. Częściowo posiłkowałem się kredytem. Od umowy kredytowej zapłaciłem
    19 zł podatku. W niedalekiej przyszłości nastąpi notarialne wyodrębnienie
    własności (kosztować to będzie około 600 zł - info ze spółdzielni) wraz z
    opłatą notarialną., które będzie robione "hurtowo" dla wszystkich
    mieszkańców (na razie złożyłem wniosek o założenie księgi wieczystej bez
    wyodrębnienia własności). Jest to podobno kwota stała zależna od najniższej
    krajowej (dziwne to trochę). Czy czekają mnie jeszcze jakieś dodatkowe
    koszty?
    Pozdrawiam
    Wojtek

    ---