  • 1. Data: 2004-04-21 06:17:06
    Temat: Znak Towarowy
    Od: "Gutek72" <g...@o...pl>

    Witam

    Firma moja zajmuje się produkcją alternatywnych materiałów eksploatacyjnych
    do drukarek. Posiadam zarejestrowany w urzedzie patentowym znak towarowy.
    Firma moja nosi taka sama nazwe jak nazwa produktu ktory został
    zarejestrowany. Dzis dowiedzialem sie iz jedna firma w Warszawie ktora
    powiedzmy istnieje od 5 lat pod nazwa "aaaaaaa" wprowadzila do sprzedazy
    cala game produktow pod "moja nazwa". Czy maja do tego prawo ?? Moja firma
    istnieje zaledwie 3 miesiace a znak zarejestrowalem na dniach.

    Czy moge zmusić te firmę do zaprzestania urzywania tego znaku, tej znazwy
    (chodzi o te sama branze i towar) oraz wolac o jakas kase ??

    Gutek72

  • 2. Data: 2004-04-21 08:08:33
    Temat: Re: Znak Towarowy
    Od: "e-kran" <e...@w...pl>

> [...]
    >
    >Czy moge zmusić te firmę do zaprzestania urzywania tego znaku, tej znazwy
    >(chodzi o te sama branze i towar) oraz wolac o jakas kase ??

    Miałem kilka lat temu podobny przypadek ale od drugiej strony. Używałem od
    wielu lat wymyślonej przez siebie nazwy programu. Jak się okazało była w Łodzi
    firma, która również od kilku lat miała ten znak zarejestrowany w UP. Ja nie
    byłem tego świadom bo niby jak (dodam, że nie chodziło o nazwy typu Windows,
    Oracle, Sybase itp. ;-)). Właściciel firmy z Łodzi zwrócił się do mnie
    (telefonicznie) z żądaniem odszkodowania za bezprawne używanie znaku. Liczył
    okres kilku lat wstecz więc wychodziła mu jakaś kosmiczna kwota, wzięta

    iestety "z sufitu". Nie interesował go inny aspekt sprawy tylko "kasa". Ja

    poradziłem się prawnika i oto co mi powiedział. Firma będąca właścicielem
    znaku towarowego ma w pierwszym rzędzie prawo żądać zaprzestania używania tego
    znaku przez inną firmę. Musi dokonać formalnego powiadomienia strony
    naruszającej znak o fakcie tego naruszenia i sformułować odowiednie żądanie.
    Jeśli druga strona uchyla się i nadal używa znaku wchodzimy na drogę sądową,
    zapewne. W moim przypadku nic takiego się nie stało bo w lekki sposób
    NATYCHMIAST zmieniłem nazwę programu. Facet nadal żądał odszkodowania za okres
    miniony uzasadniając to poniesionymi przez siebie ewentualnymi stratami, no
    ale tu już musiałby (przed sądem) udowodnić, że takie straty rzeczywiście
    miały miejsce, no i rzetelnie określić ich wysokość. Chciałem dla świętego
    spokoju zapłacić mu jakąś symboliczną kwotę i nawet ustatlilismy jej wysokość.
    Ale chciałem to uregulować formalnie czyli podpisać formalne porozumienie
    stron, że ta "kwota wyczerpuje jego roszczenia teraz i w przyszłości". Gość
    miał problem ze zrozumieniem po co mi taki kwit i upierał się, że wystawi mi
    jedynie fakturę. Ponieważ ja się na to nie zgodziłem i wymagałem takiego
    porozumienia więc zaczął mnie straszyć sądem i jeszcze bardziej kosmiczną
    kwotą roszczenia. Jednak ja byłem już po kolejnej rozmowie z prawnikiem więc

    achowałem spokój. I ostatecznie facet też dał sobie spokój i sprawa "rozeszła

    sięp o kościach".

    Tak więc żądaj natychmiastowego zaprzestania użytkowania znaku bo masz do tego

    ełne prawo. Zrób to formalnie. Co do "kasy" to sprawa nie jest taka oczywista

    ale możesz próbować. Jeśli drugiej stronie komuś będzie zależało na tym aby
    nadal używać tej spornej nazwy to możesz mu udzielić (odpłatnie) prawa do jej
    użytkowania.

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 3. Data: 2004-04-21 10:40:15
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    Gutek72 wrote:

    > tego prawo ?? Moja firma istnieje zaledwie 3 miesiace a znak
    > zarejestrowalem na dniach.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Kurcze? Jak to zrobiles (urzad patentowy meczy takie cos latami)?
    Chyba ze "zarejestrowalem" znaczy "zlozylem wniosek" jedynie.

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 4. Data: 2004-04-21 10:57:05
    Od: "Gutek72" <g...@o...pl>

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > Kurcze? Jak to zrobiles (urzad patentowy meczy takie cos latami)?
    > Chyba ze "zarejestrowalem" znaczy "zlozylem wniosek" jedynie.

    No tak, wnioslek zlozylem i dostalem potwierdzenie a na stronie urzedu moj
    znak jest juz "zarejestrowany"

    Gutek

  • 5. Data: 2004-04-21 12:37:17
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    Gutek72 wrote:

    > No tak, wnioslek zlozylem i dostalem potwierdzenie a na stronie urzedu moj
    > znak jest juz "zarejestrowany"

    Ok. To znaczy ze sie wiele nie zmienilo ;) (R) w ciagu dalszym nie mozesz
    stawiac ani nie masz 100% gwarancji ochrony

  • 6. Data: 2004-04-21 19:42:15
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    Użytkownik "Gutek72" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy moge zmusić te firmę do zaprzestania urzywania tego znaku, tej znazwy
    > (chodzi o te sama branze i towar) oraz wolac o jakas kase ??

    niestetysz, tamten przedsiebiorca jest "uzywaczem uprzednim" wiec moze
    korzystac ze znaku w takim zakresie w jakim korzystal do momentu, az ty
    zarejestrowales. Oznacza to, ze nie moze zmienic gamy produktow, rozmiaru
    produkcji etc. Natomiast to co produkowal wczesniej, moze produkowac nadal.

    p.
    W,