  • 101. Data: 2021-08-11 14:33:31
    Temat: Re: Wzorce odpowiedzialności politycznej: Lubin 2021 (PiS) v. Smoleńsk 2010 (PO+PSL) [Was: Ten pan już ...]
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dla Ciebie dramat - wolisz narrację, że Kaczyński nikogo nie lubi.

    -----

  • 102. Data: 2021-08-11 14:35:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.08.2021 o 13:51, A. Filip pisze:
    > Kto za taką sytuacje odpowiadał *politycznie* w roku 2010?

    Problem nie zrodził się w 2010 roku. Pracowali na to różnej maści
    politycy od lat 90-tych.

    --
    Robert Tomasik

  • 103. Data: 2021-08-11 14:42:58
    Temat: Re: Wzorce odpowiedzialności politycznej: Lubin 2021 (PiS) v. Smoleńsk 2010 (PO+PSL)
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.08.2021 o 14:00, A. Filip pisze:
    > Pozwolisz że zacytuje ci rosyjską mądrość ludową (przysłowie):
    > "Winny jest zawsze dróżnik".
    >
    > Może minister mógł gówno zrobić (ja wątpię by kompetentny nie mógł).
    > Tyle że jak wyleci to jego następca raczej+ nie odpuści podwładnym
    > zwyczajów przez które ministrowie wylatują jak sam jest ministrem.

    Na tym etapie nikt nic nie mógł zrobić. Jakby zablokował wylot, to by
    nikt nie wiedział, że uratował im życie i okrzyknięto by go wspólnikiem
    Rosjan, który chciał zapobiec wystąpieniu Pana Prezydenta.

    Po za tym krytycznym nie był sam wylot. Krytycznym była próba lądowania
    we mgle. Tego już nikt nie był w stanie przewidzieć, chyba że ...

    Może nasze służby miały informacje, że Rosjanie kombinują mgłę i dlatego
    opóźnili lot. Ale skoro jego opóźnienie nie spowodowało, że została
    rozwiana, to nadal nie należało lądować.

    --
    Robert Tomasik

  • 104. Data: 2021-08-11 14:44:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.08.2021 o 14:21, ąćęłńóśźż pisze:

    > Nie chodzi o zablokowanie tego konkretnego lotu, lecz o brak
    > jakiejkolwiek zmiany w systemie po Mierosławcu.

    Mirosławiec nył skutkiem. Niewiele kożna było w tym momencie poprawić.

    --
    Robert Tomasik

  • 105. Data: 2021-08-11 14:49:45
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > opóźnili lot. Ale skoro jego opóźnienie nie spowodowało, że została
    > rozwiana, to nadal nie należało lądować.

    Czy komendant policji mógł po podobnej linii zapobiec "zdarzeniu" w Lubinie?
    Czy wyłącza to (całkowicie) jego "odpowiedzialność szefa"?

    Przyjmij sobie standardy jakie chcesz jak będą takie same dla innych
    przypadków. *Teraz* śrubowaniem standardów politycznej
    odpowiedzialności najbardziej oberwie PiS (bo teraz rządzi).
    PO Klicha może łatwo poświęcić, poświęcić Tuska trudniej jak się go
    świeżo znowu na lidera wybrało. "Jak sobie pościelesz tak się wyśpisz".

    --
    A. Filip

  • 106. Data: 2021-08-11 15:01:30
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Dowódcą Sił Powietrznych w latach 2007-2010 był Błasik, ulubieniec
    > Kaczyńskiego. Klich chciał go zdymisjonować, ale się nie dało, więc była
    > powtórka, tylko na większą skalę.
    > Jak widać, niektórzy misiewicze mieli szansę dać się poznać na długo przed
    > nadejściem dobrej zmiany.
    >
    > https://wiadomosci.dziennik.pl/polityka/artykuly/320
    753,klich-chcial-dymisji-blasika-generala-wybronil-l
    ech-kaczynski.html

    To *KIEDY* min. Klich (PO) publicznie "mijał się z prawdą" (potocznie kłamał):
    Jak po Mirosławcu powiedział *publicznie* że "nawet nie pomyślał o
    dymisji Błasika, jak go osobiście wychwalał na pogrzebie, czy jak potem
    zwalał na niego winę?

    Minister Klich (PO) zmiennym w głoszonych opiniach jest.
    Nawet jeśli się wkopał w "nadgorliwe zaprzeczenia" to jest dowodem
    "braków (politycznej) kompetencji".

    Dla mnie osobiście zwalanie winy na człowieka którego się samemu
    publicznie wychwalało na jego pogrzebie (w ramach parcia na szkło?)
    wygląda podle.

    --
    A. Filip

  • 107. Data: 2021-08-11 15:07:42
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Problem nie zrodził się w 2010 roku. Pracowali na to różnej maści
    > politycy od lat 90-tych.

    I co z tego że całkiem możliwe że masz sporo racji? Odpowiedzialności
    po linii *AKTUALNY* "kapitan statku"/szef/minister to nie wyłącza.

    --
    A. Filip

  • 108. Data: 2021-08-11 15:15:23
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 11 Aug 2021 15:01:30 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > Dla mnie osobiście zwalanie winy na człowieka którego się samemu
    > publicznie wychwalało na jego pogrzebie (w ramach parcia na szkło?)
    > wygląda podle.

    Bezsprzecznie na podłości znasz się jak mało kto.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 109. Data: 2021-08-11 15:32:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.08.2021 o 15:07, A. Filip pisze:
    > I co z tego że całkiem możliwe że masz sporo racji? Odpowiedzialności
    > po linii *AKTUALNY* "kapitan statku"/szef/minister to nie wyłącza.

    Moim zdaniem tak. Dopuszczam, ze możesz mieć inne zdanie. nie ma
    obowiązku jednomyślności.

    --
    Robert Tomasik

  • 110. Data: 2021-08-11 15:34:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.08.2021 o 15:15, Olin pisze:
    > Bezsprzecznie na podłości znasz się jak mało kto.

    NA pogrzebie o zmarłym mówi sie albo dobrze, albo wcale. Jest kilka
    zasad etycznych. Przykładowo, jak idziesz do sąsiada, to nie krytykujesz
    jego dywanu. nie ma obowiązku chwalenia oczywiście, jeśli Ci się nie
    podoba. Możesz również nie iść w ogóle, uznając, ze dywan jest na tyle
    brzydki, że nie zdzierżysz.

    --
    Robert Tomasik