  • 11. Data: 2018-05-30 12:00:13
    Temat: Re: Tablice rejestracyjne a RODO
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-05-30 o 08:58, Liwiusz pisze:
    > Ale takie rozumowanie doprowadzi do absurdu, że w ogóle nie można
    > publikować zdjęć samochodów, czy na przykład zdjęcia czapki (bo ktoś
    > kogoś może po czapce rozpoznać).

    I coraz więcej osób tak właśnie zaczyna interpretować RODO.

    Albo rośnie nam liczba debili udających specjalistów którzy często są
    prawnikami albo z tym RODO coś jest nie tak.

  • 12. Data: 2018-05-30 12:04:41
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-05-30 o 09:58, Liwiusz pisze:
    > Przecież ta firma sczytująca dane nie wie, jakie osoby jeżdżą.

    Z tego co specjaliści się wypowiadali to RODO miało przeciwdziałać
    przetwarzaniu "cieni" czy jak to tam się nazywa ;-) bo jednak w pewnym
    momencie może to bez konkretnej identyfikacji "Jan Kowalski" służyc do
    niecnych celów czyli np. Trampa zrobić prezydentem.

    To jak w końcu jest z Tym RODO?

  • 13. Data: 2018-05-30 13:02:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-05-30 o 12:00, z pisze:

    > I coraz więcej osób tak właśnie zaczyna interpretować RODO.
    >
    > Albo rośnie nam liczba debili udających specjalistów którzy często są
    > prawnikami albo z tym RODO coś jest nie tak.

    Zgodzę się, że z fiksacją na ochronie danych osobowych coś jest nie tak.
    Przepisami świata się nie stworzy. Jest on taki, jaki jest, a jeśli
    chodzi o ochronę swoich danych osobowych, to przede wszystkim powinna
    ona być w gestii każdej zainteresowanej osoby (na przykład oddzielanie
    maili prywatnych od spamowych itp.).

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2018-05-30 13:03:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-05-30 o 12:04, z pisze:

> [...]
    > momencie może to bez konkretnej identyfikacji "Jan Kowalski" służyc do
    > niecnych celów czyli np. Trampa zrobić prezydentem.

    Zasadniczo różnic w porównaniu do dotychczasowych przepisów jest
    niewiele, co ciekawe, są też ułatwienia (np. nie trzeba zgłaszać zbiorów
    danych do GIODO).

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2018-05-30 23:12:11
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-05-30 o 07:22, A. Filip pisze:

    > Ja się nawet zgodzę że tak jest _w pierwszym przybliżeniu_.
    > IMHO w ok. 20%-30% przypadków publikacji zdjęć tablice rejestracyjne
    > występują w "powiązaniu" z innymi danymi i w najlepszym przypadku
    > "zwiększają wykroczenie".

    No to masz np. DW 25754

    Jakie dane z tego wywnioskujesz?

    --
    Sonn

  • 16. Data: 2018-05-30 23:13:47
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-05-30 o 09:22, A. Filip pisze:

    > sczytujących

    A może "szczytujących"?

    --
    Sonn

  • 17. Data: 2018-05-31 06:36:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-05-30 o 23:13, Sonn pisze:

    > A może "szczytujących"?

    Jeśli kamera dostaje orgazmu, to na pewno.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2018-05-31 08:04:05
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Jeśli kamera dostaje orgazmu, to na pewno.

    A tyś byś (prawniczego) orgazmu nie dostał od takiego zatrzęsienia
    danych osobowych? :-)

    --
    A. Filip

  • 19. Data: 2018-05-31 09:06:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 May 2018 23:12:11 +0200, Sonn napisał(a):

    > No to masz np. DW 25754
    > Jakie dane z tego wywnioskujesz?

    Ja chwilowo nic, ale jak zona zobaczy meza w dzielnicy kochanki ...
    tylko dobra osobiste, czy tez dane osobowe ?

    Albo wykroczenie drogowe bedzie widac, a to pan sedzia czy posel,
    i wszyscy znajomi widza ...

    J.

  • 20. Data: 2018-05-31 09:18:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-05-31 o 09:06, J.F. pisze:

    > Albo wykroczenie drogowe bedzie widac

    Czyli co, kolejny oszołom, który twierdzi, że "wykroczenie drogowe" to
    dana osobowa?

    --
    Liwiusz