  • 21. Data: 2009-10-20 19:46:41
    Temat: Re: TU żąda okazania dowodu osobistego
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-10-2009 o 21:21:59 Krzysztof <k...@i...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ale w jaki sposób zagwarantuje Ci ważność umowy o pracę samo sprawdzenie
    > DO osoby, która w imieniu reprezentanta firmy podpisuje z Tobą tę umowę?
    > Musiałbyś przecież jeszcze sprawdzić upoważnienie wystawione na tę
    > osobę. I KRS firmy. I DO reprezentantów, czy na pewno to ich podpisy ;-)

    Jest coś takiego jak należyta staranność - i to przydaje się wtedy
    gdy sprawy przybierają nieciekawy obrót.

    > A jak kupujesz coś na fakturę, to też sprawdzasz DO wystawcy faktury?
    > Czy aby na pewno to on, a nie kolega jest upoważniony do wystawiania
    > faktur?

    Założ firmę i handluj bez sprawdzania papierów, za rok pogadamy ;)

    > Jak idziesz do dentystki, to sprawdzasz jej dowód, żeby się upewnić, że
    > to nie sprzątaczka będzie Ci leczyć zęby?

    Z doświadczenia wynika mi że ryzyko tego że leczyć mnie będzie sprzątaczka
    jest kilka rzędów wielkości miejsze od ryzyka tego że dyplomowany
    stomatolog na skutek własnego błędu zafunduje mi tzw. kanałówkę.

    --
    Tomek

  • 22. Data: 2009-10-20 19:47:25
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-10-2009 o 21:15:13 Krzysztof <k...@i...pl> napisał(a):

    > "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Zamawiasz kserokopię DO osoby, z którą podpisujesz umowę o pracę?
    > Wybacz, ale nie uwierzę.
    > Podobnie zresztą jak w legitymowanie jej podczas podpisywania umowy
    > "face to face".

    W życiu nie podpisywałem umowy o pracę jako pracownik ;)

    --
    Tomek

  • 23. Data: 2009-10-20 20:02:09
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    "spp" <s...@o...pl> napisał

    > No tak, a\le w tym przypadku jedna strona (TU) ma inne reguły.

    Tyle to ja wiem, ale pytanie, czy TU ma prawo do wglądu w DO
    osoby_jedynie_zgłaszającej szkodę.
    Przecież nie podpisuję umowy ubezpieczenia ani żadnego dokumentu
    dotyczącego likwidacji szkody. Jedyne, co zrobię, to zaprowadzę gościa na
    miejsce szkody i opiszę mu zdarzenie. Stosowne papiery i tak będzie musiała
    podpisywać potem osoba upoważniona. Więc nawet, gdyby założyć, że
    przygotowałem jakiś przekręt podszywając się pod kogoś, to i tak by się to
    wydało właśnie w tym momencie podpisywania dokumentów.

    > O ile podpisze ją osoba odpowiednio umocowana. :)

    Przy czym trudno to sprawdzić żądając okazania tylko samego DO :)

    Pozdr
    K.

  • 24. Data: 2009-10-20 20:06:38
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał

    > Jest coś takiego jak należyta staranność - i to przydaje się wtedy
    > gdy sprawy przybierają nieciekawy obrót.

    I jak to się ma do tego, co napisałem wyżej?
    Żądasz upoważnienia, a potem sprawdzasz KRS i dowody osobiste wszystkich
    osób z KRS jak podpisujesz umowę o pracę?

    > Założ firmę i handluj bez sprawdzania papierów, za rok pogadamy ;)

    A możesz po prostu odpowiedzieć na to konkretne pytanie?
    Sprawdzasz czy nie?

> [...]
    > jest kilka rzędów wielkości miejsze od ryzyka tego że dyplomowany
    > stomatolog na skutek własnego błędu zafunduje mi tzw. kanałówkę.

    Ale jednocześnie to samo doświadczenie życiowe każe Ci sprawdzać DO
    pracodawcy w obawie, że podszył się pod niego
    ochroniarz? ;-)

    Pozdr

  • 25. Data: 2009-10-20 20:09:17
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    > W życiu nie podpisywałem umowy o pracę jako pracownik ;)

    To może na przyszłość zerknij na jakie pytania odpowiadasz.

    Pozdr
    K.

  • 26. Data: 2009-10-20 20:10:58
    Od: Stachna <s...@g...com>

    On 20 Paź, 20:36, "Krzysztof" <k...@i...pl> wrote:
    > Użytkownik "Stachna" <s...@g...com> napisał w

    > Prawo jazdy kierowcy biorącego udział w kolizji przecież to nie to samo, co
    > dowód osobisty osoby zgłaszającej szkodę i nie mającej z tą szkodą nic
    > wspólnego, poza samym zgłoszeniem.
    >
    > Pozdrawiam

    Na podstawie jakich dokumentów można potwierdzić tożsamość osoby - czy
    policja jak cie kontrolowała - o ile kontrolowała na drodze prosila o
    dowód osobisty czy wystarczalo prawo jazdy.

    Ubezpieczyciel na podstawie prawa jazdy wie kim jestes (owa o kolizji
    i obowiazkowym OC samochodow) - jest tam pesel i adres zamieszkania,
    fotografia - to mu wystarcza.

    Wg mnie sprawdza czy masz prawo do zgloszenia szkody. Tak samo tam
    jestes upowazniony no dobra to on ma znac wszystkich Kowalskich.
    Jak nie jestes - to byc moze szkoda nie bedzie zgloszona w terminie i
    migna sie od wyplaty ubezpieczenia, albo znajda inne kruczki, bo
    szkode nie zglosil ten co mial zglosic.

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2009-10-20 20:29:17
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    "Stachna" <s...@g...com> napisał

    > Ubezpieczyciel na podstawie prawa jazdy wie kim jestes (owa o kolizji
    > i obowiazkowym OC samochodow) - jest tam pesel i adres zamieszkania,
    > fotografia - to mu wystarcza.

    Czy Ty potrafisz czytać ze zrozumieniem?
    Co wspólnego ma kierowca - sprawca kolizji z osobą zgłaszającą szkodę, a
    zwłaszcza w imieniu firmy (owszem, czasem to ta sama osoba, ale nie o tym
    teraz mowa). O ile prawo jazdy kierowcy jest niezbędne do likwidacji
    szkody, o tyle DO osoby zgłaszającej szkodę już nie. Jedyne, co się podaje,
    to kontakt do tej osoby.

    > Wg mnie sprawdza czy masz prawo do zgloszenia szkody.

    I tę informację znajdzie w dowodzie osobistym?
    Zresztą szkoda, o której pisałem już została zgłoszona. Bez sprawdzania kim
    jestem.

    > Jak nie jestes - to byc moze szkoda nie bedzie zgloszona w terminie i
    > migna sie od wyplaty ubezpieczenia, albo znajda inne kruczki, bo
    > szkode nie zglosil ten co mial zglosic.

    Przecież pisałem, że przy likwidacji szkody komunikacyjnej wszelkie
    dokumenty (KRS firmy i upoważnienie do rozliczenia na rzecz np. warsztatu)
    zostają podpisane przez "naczalstwo" i przesłane pocztą. I nie ma w tych
    dokumentach kserokopii dowodów osobistych żadnej z osób, ani z KRS, ani
    pracowników. Prawa jazdy do tego nie mieszaj, bo jego kserokopia przesyłana
    jest z zupełnie innego powodu.

    Pozdr
    K.

  • 28. Data: 2009-10-20 20:44:52
    Od: Stachna <s...@g...com>

    On 20 Paź, 22:29, "Krzysztof" <k...@i...pl> wrote:
    > "Stachna" <s...@g...com> napisał
    [...]
    > Czy Ty potrafisz czytać ze zrozumieniem?
    [...]
    > Pozdr
    > K.

    TAK - Część wątku o szkodzie komunikacyjnej wynikła pomiędzy mną a
    "spp" Twoje informacje dotyczyły tylko szkody majątkowej przeczytaj
    jeszcze raz co napisał "spp" i co mu odpowiedziałem - TYLKO ZE
    ZROZUMIENIEM

    Także co napisłaem dlaczego może żądać DO - czy wszystkie szkody są
    zgłaszane i czy wszystkie są zgłaszane poprawnie tego nie wiem.

    Pozdrawiam i na tym zakończe

  • 29. Data: 2009-10-20 20:54:14
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    "Stachna" <s...@g...com> napisał

> [...]
    > "spp" Twoje informacje dotyczyły tylko szkody majątkowej przeczytaj
    > jeszcze raz co napisał "spp" i co mu odpowiedziałem - TYLKO ZE

    Odpowiadałeś MNIE, a nie jemu.
    To ja pisałem o szkodzie komunikacyjnej (ale tylko jako przykładzie), a nie
    "spp".
    Wszystko Ci się pokaszaniło.

    > Także co napisłaem dlaczego może żądać DO

    Kto? Policjant czy rzeczoznawca? Bo to diametralna różnica.

    > Pozdrawiam i na tym zakończe

    Oby, bo mam wrażenie, żeś lekko nieprzytomny ;-)

    Pozdr.
    K.

  • 30. Data: 2009-10-20 20:55:18
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-10-2009 o 22:09:17 Krzysztof <k...@i...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To może na przyszłość zerknij na jakie pytania odpowiadasz.

    Nawet ci wkleję:

    --
    Tomek