  • 31. Data: 2009-10-20 20:56:09
    Temat: Re: TU żąda okazania dowodu osobistego
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:hbknqd$o4r$1@news.onet.pl...

    W ten sposób TU zabezpiecza się przed sytuacją, ze ktoś - w imieniu firmy -
    złoży fałszywe powiadomienie o szkodzie, a jak się sytuacja wyda, to
    ustalenie tego ktosia okaże się niemożliwe.

  • 32. Data: 2009-10-20 20:56:49
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-10-2009 o 22:06:38 Krzysztof <k...@i...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał

    > I jak to się ma do tego, co napisałem wyżej?
    > Żądasz upoważnienia, a potem sprawdzasz KRS i dowody osobiste wszystkich
    > osób z KRS jak podpisujesz umowę o pracę?

    > A możesz po prostu odpowiedzieć na to konkretne pytanie?
    > Sprawdzasz czy nie?

    Konkretna odpowiedź brzmi: to zależy

    > Ale jednocześnie to samo doświadczenie życiowe każe Ci sprawdzać DO
    > pracodawcy w obawie, że podszył się pod niego
    > ochroniarz? ;-)

    Jakiego pracodawcy?

    --
    Tomek

  • 33. Data: 2009-10-20 20:59:50
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał

    > Nawet ci wkleję:
    > I zawsze sprawdzasz przy tym dowód osobisty drugiej strony?
    > A co z umowami podpisywanymi oddzielnie? Gdy strony na oczy się nawet
    > nie widzą,
    > bo uzgodnienia są prowadzone telefonicznie czy mailowo, a "papiery"
    > wysyłane kurierem lub pocztą.

    To ja też Ci wkleję:
    "Przy zawieraniu umowy o pracę też się sprawdza dowód osobisty pracodawcy?"

    Pozdr
    K.

  • 34. Data: 2009-10-20 21:06:20
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał

    > Konkretna odpowiedź brzmi: to zależy.

    Czyli w jakich sytuacjach sprawdzasz?
    I w ilu przypadkach pukają się w czółko słysząc taką prośbę? ;-)

    Pozdr
    K.

  • 35. Data: 2009-10-20 21:12:16
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > W ten sposób TU zabezpiecza się przed sytuacją, ze ktoś - w imieniu
    > firmy - złoży fałszywe powiadomienie o szkodzie, a jak się sytuacja wyda,
    > to ustalenie tego ktosia okaże się niemożliwe.

    A czym skutkuje takie fałszywe powiadomienie o szkodzie w sytuacji, gdy
    rzeczoznawca i tak musi przyjechać na miejsce i dopiero wówczas sprawdzić
    DO?
    Innymi słowy - dzwoni anonim do TU, podaje się za Jana Kowalskiego, tak
    zapisują jego dane, przyjeżdża rzeczoznawca na miejsce, na miejscu nikt nic
    nie wie, nikt nie zna Jana Kowalskiego. Co w takiej sytuacji pomoże czyjś
    DO? I czyj?

    Pozdr
    K.

  • 36. Data: 2009-10-20 21:16:22
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-10-2009 o 22:59:50 Krzysztof <k...@i...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał

    > To ja też Ci wkleję:
    > "Przy zawieraniu umowy o pracę też się sprawdza dowód osobisty
    > pracodawcy?"

    Tak, ale na to nie odpowiadałem.

    --
    Tomek

  • 37. Data: 2009-10-20 21:17:57
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tak, ale na to nie odpowiadałem.

    No to sobie pogadaliśmy, bo ja właśnie ten podwątek ciągnąłem ;-)

    Pozdr
    K.

  • 38. Data: 2009-10-20 21:22:25
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-10-2009 o 23:06:20 Krzysztof <k...@i...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał

    > Czyli w jakich sytuacjach sprawdzasz?
    > I w ilu przypadkach pukają się w czółko słysząc taką prośbę? ;-)

    Pozostańmy przy swoich stanowiskach, bo to pukanie w czółko
    związek z prawem ma delikatnie mówiąc luźny.

    --
    Tomek

  • 39. Data: 2009-10-20 21:23:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > zapisują jego dane, przyjeżdża rzeczoznawca na miejsce, na miejscu nikt
    > nic nie wie, nikt nie zna Jana Kowalskiego. Co w takiej sytuacji pomoże

    Nic, ale nie o to chodzi. Chodzi o sytuacje, gdy ktoś w imieniu firmy
    udzieli fałszywych informacji w celu uzyskania odszkodowania.

  • 40. Data: 2009-10-20 21:28:03
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    > Pozostańmy przy swoich stanowiskach, bo to pukanie w czółko
    > związek z prawem ma delikatnie mówiąc luźny.

    Podobnie jak żądanie klienta, by wystawca faktury okazał swój dowód
    osobisty.
    http://www.mswia.gov.pl/portal/pl/195/4157/Kto_ma_pr
    awo_zadac_od_obywatela_naszego_kraju_okazania_dowodu
    _osobistego.html

    Pozdr
    K.