11. Data: 2007-12-30 20:26:23
Temat:Re: Szengen w praktyce
Od:castrol <j...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

latet pisze:

> Podejrzewalem, ze w tzw. Starej Unii są jakieś wyjątki
> - no i są - UK i Irlandia.
> Ciekawe, że przystąpi Szwajcaria, która nie jest w UE.

Norwegia nie jest w Uni a nalezy do Ukladu Schengen :)

Jacek

12. Data: 2007-12-30 20:33:41
Od:"William" <n...@m...mnie.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Inne pytanie. Tak z ciekawości - czy zniesienie jakichkolwiek
> kontroli na granicach dotyczy też TIR-ów wyładowanych dowolnym
> towarem?

Zniesienie stałej kontroli granicznej nie oznacza zniesienia kontorli celnej
w ogóle. Nadal funkcjonuje lotna kontrola wybranych pojazdów i osób.

13. Data: 2007-12-30 20:34:18
Od:Sarpedon <f...@b...cy> szukaj wiadomości tego autora

castrol pisze:

> Norwegia nie jest w Uni a nalezy do Ukladu Schengen :)

no wlasnie. ale chyba zacytowane podejrzewania byly jako ciekawostka podane.

14. Data: 2007-12-30 20:35:30
Od:Sarpedon <f...@b...cy> szukaj wiadomości tego autora

latet pisze:

> Inne pytanie. Tak z ciekawości - czy zniesienie jakichkolwiek
> kontroli na granicach dotyczy też TIR-ów wyładowanych dowolnym
> towarem?

tak. ale trzeba sie liczyc z tym, ze przeciez celnicy maja teraz
uprawnienia do kontroli nie tylko na granicy i w obszarze
przygranicznym. generalnie kontrole sa, ale nie na granicy i nie kazdego.

15. Data: 2007-12-30 20:36:00
Od:Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

William pisze:

> Zniesienie stałej kontroli granicznej nie oznacza zniesienia kontorli
> celnej w ogóle. Nadal funkcjonuje lotna kontrola wybranych pojazdów i osób.

Przecież miedzy krajami UE nie ma ceł, więc po co miałby być kontrolne
celne?
Kontrola celna jest tylko przy wprowadzaniu towaru na obszar wspólnoty.

--
@2007 Johnson

"Mądrość jest córką doświadczenia"

16. Data: 2007-12-30 20:40:35
Od:Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 30 Dec 2007 21:33:41 +0100, William napisał(a):

> Zniesienie stałej kontroli granicznej nie oznacza zniesienia kontorli celnej
> w ogóle. Nadal funkcjonuje lotna kontrola wybranych pojazdów i osób.

Pokazywali w TVN 24 kilka takich kontroli lotnych, które to kontrole
przykładowo udaremniły przekroczenie granicy PL/D przez osoby z wizą
nie-Schengen uprawniającą jedynie do pobytu legalnego na terenie PL

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
http://grupy.3mam.net

17. Data: 2007-12-30 20:51:23
Od:"latet" <l...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pokazywali w TVN 24 kilka takich kontroli lotnych, które to kontrole
> przykładowo udaremniły przekroczenie granicy PL/D przez osoby z wizą
> nie-Schengen uprawniającą jedynie do pobytu legalnego na terenie PL

To dziwne bo, jak wlasnie czytalem, jednym z wymogow
wejscia do Schengen jest ujednolicenie wiz dla osob z zewnątrz,
a brak kontroli granicznych na granicach wewnętrznych
dotyczy także obywateli nie UE.

latet

18. Data: 2007-12-30 20:53:39
Od:Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

latet pisze:

> OK.
> Inne pytanie. Tak z ciekawości - czy zniesienie jakichkolwiek
> kontroli na granicach dotyczy też TIR-ów wyładowanych dowolnym
> towarem?

Kontrola celna w klasycznej postaci w ruchu z krajami UE zniknęła 1 maja
2004 roku.

M.

19. Data: 2007-12-30 20:53:44
Od:"Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

> W Polsce m.in. po to, by sparwdzić, na jakim oleju jeździsz, po to, by
> sparwdzić, czy nie masz gdzieś schowanych papierosow bez polskiej akcyzy

Ależ papierosy bez polskich znaków można wwozić. nie można ich sprzedawać.

20. Data: 2007-12-30 20:55:00
Od:"Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "latet" <l...@s...pl> napisał w wiadomości

> To dziwne bo, jak właśnie czytałem, jednym z wymogow
> wejscia do Schengen jest ujednolicenie wiz dla osob z zewnątrz,
> a brak kontroli granicznych na granicach wewnętrznych
> dotyczy także obywateli nie UE.

Chodzi najpewniej o te osoby, któe wjechały do Polski przed wejściem do
Schengen, a teraz chciały by dalej jeździć po wszystkich krajach.