  • 11. Data: 2007-12-30 20:26:23
    Temat: Re: Szengen w praktyce
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    latet pisze:

    > Podejrzewalem, ze w tzw. Starej Unii są jakieś wyjątki
    > - no i są - UK i Irlandia.
    > Ciekawe, że przystąpi Szwajcaria, która nie jest w UE.

    Norwegia nie jest w Uni a nalezy do Ukladu Schengen :)

    Jacek

  • 12. Data: 2007-12-30 20:33:41
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > Inne pytanie. Tak z ciekawości - czy zniesienie jakichkolwiek
    > kontroli na granicach dotyczy też TIR-ów wyładowanych dowolnym
    > towarem?

    Zniesienie stałej kontroli granicznej nie oznacza zniesienia kontorli celnej
    w ogóle. Nadal funkcjonuje lotna kontrola wybranych pojazdów i osób.

  • 13. Data: 2007-12-30 20:34:18
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    castrol pisze:

    > Norwegia nie jest w Uni a nalezy do Ukladu Schengen :)

    no wlasnie. ale chyba zacytowane podejrzewania byly jako ciekawostka podane.

  • 14. Data: 2007-12-30 20:35:30
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    latet pisze:

    > Inne pytanie. Tak z ciekawości - czy zniesienie jakichkolwiek
    > kontroli na granicach dotyczy też TIR-ów wyładowanych dowolnym
    > towarem?

    tak. ale trzeba sie liczyc z tym, ze przeciez celnicy maja teraz
    uprawnienia do kontroli nie tylko na granicy i w obszarze
    przygranicznym. generalnie kontrole sa, ale nie na granicy i nie kazdego.

  • 15. Data: 2007-12-30 20:36:00
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    William pisze:

    > Zniesienie stałej kontroli granicznej nie oznacza zniesienia kontorli
    > celnej w ogóle. Nadal funkcjonuje lotna kontrola wybranych pojazdów i osób.

    Przecież miedzy krajami UE nie ma ceł, więc po co miałby być kontrolne
    celne?
    Kontrola celna jest tylko przy wprowadzaniu towaru na obszar wspólnoty.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 16. Data: 2007-12-30 20:40:35
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Sun, 30 Dec 2007 21:33:41 +0100, William napisał(a):

    > Zniesienie stałej kontroli granicznej nie oznacza zniesienia kontorli celnej
    > w ogóle. Nadal funkcjonuje lotna kontrola wybranych pojazdów i osób.

    Pokazywali w TVN 24 kilka takich kontroli lotnych, które to kontrole
    przykładowo udaremniły przekroczenie granicy PL/D przez osoby z wizą
    nie-Schengen uprawniającą jedynie do pobytu legalnego na terenie PL

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net

  • 17. Data: 2007-12-30 20:51:23
    Od: "latet" <l...@s...pl>

    > Pokazywali w TVN 24 kilka takich kontroli lotnych, które to kontrole
    > przykładowo udaremniły przekroczenie granicy PL/D przez osoby z wizą
    > nie-Schengen uprawniającą jedynie do pobytu legalnego na terenie PL

    To dziwne bo, jak wlasnie czytalem, jednym z wymogow
    wejscia do Schengen jest ujednolicenie wiz dla osob z zewnątrz,
    a brak kontroli granicznych na granicach wewnętrznych
    dotyczy także obywateli nie UE.

    latet

  • 18. Data: 2007-12-30 20:53:39
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    latet pisze:

    > OK.
    > Inne pytanie. Tak z ciekawości - czy zniesienie jakichkolwiek
    > kontroli na granicach dotyczy też TIR-ów wyładowanych dowolnym
    > towarem?

    Kontrola celna w klasycznej postaci w ruchu z krajami UE zniknęła 1 maja
    2004 roku.

    M.

  • 19. Data: 2007-12-30 20:53:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > W Polsce m.in. po to, by sparwdzić, na jakim oleju jeździsz, po to, by
    > sparwdzić, czy nie masz gdzieś schowanych papierosow bez polskiej akcyzy

    Ależ papierosy bez polskich znaków można wwozić. nie można ich sprzedawać.

  • 20. Data: 2007-12-30 20:55:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "latet" <l...@s...pl> napisał w wiadomości

    > To dziwne bo, jak właśnie czytałem, jednym z wymogow
    > wejscia do Schengen jest ujednolicenie wiz dla osob z zewnątrz,
    > a brak kontroli granicznych na granicach wewnętrznych
    > dotyczy także obywateli nie UE.

    Chodzi najpewniej o te osoby, któe wjechały do Polski przed wejściem do
    Schengen, a teraz chciały by dalej jeździć po wszystkich krajach.