  • 1. Data: 2021-04-14 16:37:40
    Temat: Szczepionka Johnson
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Jajca
    Amerykanie wstrzymuja stosowanie szczepionki J&J
    https://www.medonet.pl/porozmawiajmyoszczepionce/szc
    zepionka-na-covid-19,szczepionka-j-j-i-zakrzepy--fda
    -i-cdc-chca-przerwac-podawanie-preparatu,artykul,506
    87083.html

    A my ... trzeba sobie wybrac film z Niedzielskim
    https://tvn24.pl/polska/szczepienia-na-koronawirusa-
    preparaty-johnson-and-johnson-w-polsce-5067910

    Unia zatwierdzila, to bedziemy szczepic.

    J&J wstrzymuje dostawy na unijny rynek
    https://www.rmf24.pl/raporty/raport-program-szczepie
    n-przeciw-covid/news-johnson-and-johnson-opoznia-wej
    scie-na-unijny-rynek-szczepio,nId,5166983

    ale jedna partia zdazyla do nas dotrzec.

    Choc tak prawde mowiac - 6 przypadkow na 7mln zaszczepionych w USA ...
    to minister niewiele ryzykuje podajac tych 120 tys dawek.

    Najwyzej sie zrzuci na niewyjasnione przyczyny :-(
    A Unia poprze ...

    J.

  • 2. Data: 2021-04-14 17:10:43
    Temat: Re: Szczepionka Johnson
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    J.F napisał(a):
> [...]
    > to minister niewiele ryzykuje podajac tych 120 tys dawek.
    >
    > Najwyzej sie zrzuci na niewyjasnione przyczyny :-(

    Trza było więcej czytać, to byś wiedział ile to jest 6 przypadków na 7mln:)
    To tyle co nic. Bardziej obstawiam na wzajemne podsrywanie jednych przez drugich,
    ew. podsrywa ktoś z zewnątrz.

    Czemu dzieci odporne? Przeca dzieci nie szczepią. Musi jaki inteligentny te virus.

  • 3. Data: 2021-04-14 17:54:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 14 Apr 2021 08:10:43 -0700 (PDT), Astralny Rębajło wrote:
> [...]
    scie-na-unijny-rynek-szczepio,nId,5166983

    > Trza było więcej czytać, to byś wiedział ile to jest 6 przypadków na 7mln:)

    Wystarczajaco, aby Amerykanie zatrzymali.

    > Bardziej obstawiam na wzajemne podsrywanie jednych przez drugich,

    A to jest calkiem mozliwe :-)
    Z drugiej strony ... przy Pfizerze i Modernie nie bylo takich
    przypadkow ?

    > ew. podsrywa ktoś z zewnątrz.

    Ale jaki mialby powod ?

    Niedzielski, aby otrzymac wiecej szczepionek ?

    > Czemu dzieci odporne? Przeca dzieci nie szczepią. Musi jaki inteligentny te virus.

    No ale to od roku wiadomo, jeszcze od Chinczykow, ze jakos dziwnie
    wirus dzieci nie atakuje.
    Ogolnie im mlodsza osoba, tym ryzyko mniejsze.
    Choc ostatnio podobno coraz mlodsi po szpitalach leza.

    J.

  • 4. Data: 2021-04-14 21:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > ... to minister niewiele ryzykuje podajac tych 120 tys dawek.
    >
    > Najwyzej sie zrzuci na niewyjasnione przyczyny :-(

    Zastanowmy sie.
    Zakrzepica to dosc powszechny problem.
    Duzo bardziej ryzykujemy nie ruszajac dupy z fotela niz przyjmujac
    szczepionke.
    Ale zakładajac ze rzeczywiście mamy 6 przypadków na 7mln szczepien.
    To gdyby zaszczepić cała Polskę to umarłoby 30 osób.

    Tymczasem w zwiazku z pandemia umarło juz dodatkowo ile osób?
    Ze 120 tysiecy?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"

  • 5. Data: 2021-04-14 23:06:11
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-04-14 o 17:10, Astralny Rębajło pisze:
> [...]
    > ew. podsrywa ktoś z zewnątrz.
    >
    > Czemu dzieci odporne? Przeca dzieci nie szczepią. Musi jaki inteligentny te virus.

    Niestety trochę dzieci już umarło. Maja byc szczepionki dla dzieci, ale
    w/g mnie to wielkie ryzyko tak samo jak z dorosłymi.

    --
    animka

  • 6. Data: 2021-04-14 23:24:06
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2021-04-14 o 17:54, J.F pisze:
    > Wystarczajaco, aby Amerykanie zatrzymali.

    Z tych 6 chyba jeden zgon.
    A jak to wygląda na tle innych szczepionek, np. grypy?

    Robert

  • 7. Data: 2021-04-15 01:58:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-04-14, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    n-przeciw-covid/news-johnson-and-johnson-opoznia-wej
    scie-na-unijny-rynek-szczepio,nId,5166983

    > Wystarczajaco, aby Amerykanie zatrzymali.

    CVST
    https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19877794/
    3-4/milion; 7 dla noworodków. Kaman.
    Nb. zakrzepicy jako takiej, różnych odmian jest >1/1000.

    > A to jest calkiem mozliwe :-)
    > Z drugiej strony ... przy Pfizerze i Modernie nie bylo takich
    > przypadkow ?

    > Ale jaki mialby powod ?

    Trochę konkurencyjnych szczepionek jest.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2021-04-15 07:32:54
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-04-14 21:59, Budzik wrote:
    > Zastanowmy sie.
    > Zakrzepica to dosc powszechny problem.
    > Duzo bardziej ryzykujemy nie ruszajac dupy z fotela niz przyjmujac
    > szczepionke.

    Ale tak jak w przypadku covida to jest *dodatkowe* ryzyko niezależne od
    jakichkolwiek innych działań lub ich braku, więc nie można się uspokajać
    w ten sposób.

    > Ale zakładajac ze rzeczywiście mamy 6 przypadków na 7mln szczepien.
    > To gdyby zaszczepić cała Polskę to umarłoby 30 osób.
    > Tymczasem w zwiazku z pandemia umarło juz dodatkowo ile osób?
    > Ze 120 tysiecy?

    No problem w tym że nie wiadomo ile się utrzymuje odporność po tej
    szczepionce, podobno już po 3 miesiącach następuje gwałtowny spadek
    przeciwciał więc JEŻELI tak jest to liczby zaczynają wychodzić nieco inne.

    Ja sam planuję się szczepić, ale tak raczej za rok, jak już obecne testy
    na dużych grupach pokażą czym lepiej.

  • 9. Data: 2021-04-15 07:46:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-04-15, m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote:

    > Ale tak jak w przypadku covida to jest *dodatkowe* ryzyko niezależne od
    > jakichkolwiek innych działań lub ich braku, więc nie można się uspokajać
    > w ten sposób.

    Przy dodadatkowości rzędu 2-3 osób na milion i to nawet nie mówimy o
    śmierci, a o chorobie? Jaka jest roczna fluktuacja zgonów w obrebie
    dowolnej, ponadmilionowej polulacji?

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2021-04-15 08:00:39
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Robert Wańkowski napisał(a) :

    > Z tych 6 chyba jeden zgon.
    > A jak to wygląda na tle innych szczepionek, np. grypy?

    Tak, że wg jakiejś organizacji monitorującej śmierci po
    szczepionkach, tych po szczepieniu przeciw Covid w ciągu 3 miesięcy
    było więcej niż przez ostatnie 10 lat po wszystkich innych
    szczepieniach.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65