  • 1. Data: 2004-07-01 18:20:35
    Temat: Swrwis nie chce oddać samochodu ?!?!?!?!?!?!
    Od: "fast" <b...@w...pl>

    Mam znajomego który oddał słuzbowy samochód do naprawy w firmie CARSERVIS w
    Warszawie, mieli na gwarancji pomalowac maskę oraz błotniki. Kolega dostał
    samochód zastępczy na tydzien, podpisał odpowiednie pismo w którym był
    zawarty punkt że w momenci stłuczki musi zapłacic im 500 zł. Pojechał
    samochodem do Gdańska, pech chciał że miał wypadek i auto nie mogło wracac o
    własnych siłach. Sprawca nie przyznała się wiec spraw trafi do sadu.
    Postępujac według umowy znajomy poinformował o sprawie serwis, dostał numer
    telefonu do lawciarza Carservisu który miał zabrać samochód, niestety gosc
    mógł dopiero w sobotę a wypadek miał miejsce w piatek. Kolega zadzwonił więc
    do "assistans" aby oni zabrali auto. Samochód został zabrany na praking
    strzezony z którego miał zostac odebrany w sobotę i zawiziony do warszawy. I
    teraz najciekawsze, w poniedziałek gość z serwisu zadzwonił że znajomy musi
    zapłacic za holowanie samochodu do warszawy, kwota opiewa na 2400 zł !!!!!!
    plus 500 zł według dokumentu ktory podpisał. Dzis wspolnie udalismy sie do
    Carserwisu aby wyjasnic o co im chodzi. Pan z obsługi poinformował nas ze do
    poki nie zostana wplacone pieniadze to on nie wyda mu samochodu. Stwierdzil
    ze to on zamówił lawete i wysłał samochod do warszawy wiec teraz musi za to
    zaplacic. Problem w tym że to serwis polecił mu to zrobic i nie informował o
    jakich kolwiek kosztach z tym zwiazanych. Poinformowalismy Pana że nie ma
    takiej mozliwosci, oraz poprosilismy o wydanie auta kolegi. Niestety Pan
    nadal upierał sie ze nie wyda. Zadzwonilismy na Policję aby zgłosic to
    zajscie i miec dowod o co chodzi. Panowie Policjanci zjawili sie na miejscu,
    zapoznali ze sprawą i stwierdzili za sprawa dotyczaca platnosic za co
    kolwiek podlega kodeksowi cywilnemu i w tym wypadku Carserwis chcac te
    pieniadze musi wytoczyc sprawe firmie w ktorej pracuje kolega, natomiast
    auto powinni wydac poniewaz nie mają prawa go zatrzymywac pod groźba
    oskarzenia o przestepstwo tj o zabór mienia. No i tu sie okazało że
    Carserwis ma gdzies prawo, i nadal twierdzi ze samochodu ktory nie nalezy do
    nich nie wyda. Panowie Policjanci zaprosili znajomego na komisariat w celu
    złozenia doniesienia o przestepstwie.
    I kto tu ma rację ? Czy Carservis może tak postapic ? Czy maja prawo żadac
    od kolegi zaplaty ze przewiezienia auta do nich ? I co wogole z tym dalej
    zrobic ?
    A może macie jakies znajome czasopismo które by było zainteresowane
    opublikowaniem informacji o praktykach tej firmy ? Na dobra sprawe to ludzie
    tam pracujacy ( puntk obsługi) mieli wiele radosci i zabawy w rozmowie z
    nami oraz Policją.

    Pozdrawiam
    fast

  • 2. Data: 2004-07-01 18:59:22
    Temat: Re: Swrwis nie chce oddać samochodu ?!?!?!?!?!?!
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "fast" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    do
    > nich nie wyda. Panowie Policjanci zaprosili znajomego na komisariat w celu

    policja, gdyż faktycznie jest to zabór mienia i powinieneś złozyć
    doniesienie o popełnieniu przestępstwa

    >Czy Carservis może tak postapic ?

    nie moze

    >Czy maja prawo żadac
    > od kolegi zaplaty ze przewiezienia auta do nich ? I co wogole z tym dalej
    > zrobic ?

    nie płacić im za to a jak wystąpią w procesie cywilnym o zwrot - będa
    musieli napocić się żeby udowodnić że to ty masz płacić. bo mam nadzieję, że
    faktycznie niczego takiego w umowie nie było, którą podpisałeś.

> [...]
    ludzie
    > tam pracujacy ( puntk obsługi) mieli wiele radosci i zabawy w rozmowie z

    proponuję zgłosić sprawę do TVN (np. "Uwaga") :)))), oni lubia takie rzeczy

    pozdr.
    b.

  • 3. Data: 2004-07-01 19:34:06
    Od: "Miedziu" <m...@w...pl>

    > proponuję zgłosić sprawę do TVN (np. "Uwaga") :)))), oni lubia takie
    rzeczy

    za mało szokujące IMHO.... raczej daj to do gazety .. np .wyborczej ...

  • 4. Data: 2004-07-02 07:20:06
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "fast" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    Serwis może swoje prawo wywodzić ewentualnie z zastawu na rzeczy
    powierzonej. Było na tej grupie w kontekście warsztatów jakiś czas temu.
    Poszukaj tego, bo nie ma sensu, bym wyciągał jeszcze raz przepisy. A
    policjanci niestety w tym wypadku nie mieli racji. Sprawa jest czysto
    cywilna i raczej o przywłaszczeniu mienia mówić nie można. Swoją drogą, że
    serwis nie ma prawa wymagać od Ciebie, byś siedział dwa dni i czekał na tę
    lawetę. Ale ciężko to będzie udowodnić, że nie mogli przyjechać wcześniej.
    Jeśli z umowy nie wynika faktycznie, że masz to zapłacić, to ja bym się
    raczej zastanawiał nad skierowaniem sprawy w kierunku próby wymuszenia
    należności. W tym wypadku raczej jestem skłonny usiłowania doprowadzenia do
    niekorzystnego rozporządzenia mieniem (art. 286 kk.), niż przywłaszczenia
    mienia. Tak, czy inaczej zawiadomienie warto złożyć. Może się ugną :-)

  • 5. Data: 2004-07-02 17:50:58
    Od: "fast" <b...@w...pl>

    > Serwis może swoje prawo wywodzić ewentualnie z zastawu na rzeczy
    > powierzonej.
    Może i tak ale ta opłata ktorej się domagają nie dotyczy usługi jaką wykonaj
    przy powierzonaj rzeczy, czyli nie jest to spor o to ze nie chcemy zapłacic
    za to ze naprawili samochód. Wszystki ustalone wcześniej opłaty za usługe
    plus 500 zł zawarte w umowie jest jak najbardzie do przyjęcia. Problem w tym
    że oni wymyslili opłate o ktorej nie było wczesniej mowy i zostlismy o niej
    poinformowali dopiero po fakcie.

    > Sprawa jest czysto
    > cywilna i raczej o przywłaszczeniu mienia mówić nie można.
    Czyli co ? Porzyczyli sobie tylko ? wydaje mi sie ze roszczen dotyczących
    oplaty faktury moga dochodzić w sadzie, w osobnej sprawie. Takie zatrzymanie
    auto to raczej cos w stylu ustalania własnego prawa, czyli on mi nie
    zaplacil to mu zabiorę komorke bo tak.
    >Swoją drogą, że
    > serwis nie ma prawa wymagać od Ciebie, byś siedział dwa dni i czekał na tę
    > lawetę. Ale ciężko to będzie udowodnić, że nie mogli przyjechać wcześniej.
    No własnie to chyba oni powinnni udowodnic ze nie mogli wczesniej, na umowie
    jest wyraznie napisane ze w razie kolizji nalezy powiadomic serwis i
    policję, co tez zostalo uczynione. Po drugie my skorzystalimy z asistans, a
    co dalej z samochodem to juz nas moze nie interesowac bo serwis wie co sie
    stało i gdzie jest auto, jesli chce jes naprawiac u siebie to sobie go
    zabierają.
    > Jeśli z umowy nie wynika faktycznie, że masz to zapłacić, to ja bym się
    > raczej zastanawiał nad skierowaniem sprawy w kierunku próby wymuszenia
    > należności.
    Nie wynika.
    >W tym wypadku raczej jestem skłonny usiłowania doprowadzenia do
    > niekorzystnego rozporządzenia mieniem (art. 286 kk.), niż przywłaszczenia
    > mienia. Tak, czy inaczej zawiadomienie warto złożyć. Może się ugną :-)
    Czyli jesli nie mieli prawa dochodzic roszczen, to chyba tym bardziej
    zatrzymywac auta ?

    Pozdrawiam
    fast