  • 1. Data: 2004-07-01 15:45:12
    Temat: zabieg w szpitalu po obronie mgr
    Od: "..." <n...@m...maila>

    Witam!
    Opisze sytuacje. Kobieta lat 24 obronila prace mgr 2 czerwca. Szykuje jej
    sie zabieg operacyjny w szpitalu w okolicach sierpnia wrzesnia. Kobieta
    aktualnie nie jest zatrudniona, ale moze sie w ostatecznosci szybko
    zatrudnic badz pojsc na zasilek. Matka kobiety-emerytka. I teraz pytanie.
    Czy moze ten zabieg zrobic bezplatnie pomimo iz juz sie nie uczy (choc
    legitymacja i ksiazeczka studencka jest wazna do konca pazdziernika tego
    roku). Kobieta jest wpisana w legitymacje matki. Czy w tym wypadku to
    ubezpieczenie matki pokrywa koszty zabiegu i pobytu w szpitalu? Od ktorego
    momentu (czy od obrony, czy od konca waznosci legitymacji studenckiej czy od
    27 r.z.) ubezpieczenie rodzica nie pokrywa kosztow leczenia (jesli nie jest
    sie zatrudnionym). Pozdrawiam i z gory dziekuje za odp. M.

  • 2. Data: 2004-07-01 17:32:45
    Temat: Re: zabieg w szpitalu po obronie mgr
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia czw 1. lipca 2004 17:45 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane ...:

    Mi zabrano legitymację przed obroną.
    Zapytaj w ZUSie najlepiej.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2004-07-01 19:40:39
    Od: "hania" <h...@v...pl>

> [...]
    > 27 r.z.) ubezpieczenie rodzica nie pokrywa kosztow leczenia (jesli nie jest
    > sie zatrudnionym). Pozdrawiam i z gory dziekuje za odp. M.

    ma status studencki i ubezpieczenie do końca września mimo że się już
    obroniła - bezspornie !

    jeśli są jekieś problemy to niech się zarejestruje w u. pracy jako bezrobotna
    a ubezp. będzie pokrywał urząd pracy. Pozdrawiam i życzę zdowia. Hania

  • 4. Data: 2004-07-01 21:27:18
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "hania" <h...@v...pl> napisał w wiadomości

    > ma status studencki i ubezpieczenie do końca września mimo że się już
    > obroniła - bezspornie !

    Jeżeli nie ukończyła 26 lat i jest bezrobotna (zarejestrowana lub nie)
    może korzystać przez 4 miesiące od ukończenia studiów (daty obrony pracy
    dyplomowej) z ubezpieczenia zdrowotnego jako członek rodziny, co wynika z
    ustawy o ubezpieczeniu zdrowotnym, a nie ze statusu studenta po obronie
    pracy dyplomowej.

    > jeśli są jekieś problemy to niech się zarejestruje w u. pracy jako
    bezrobotna
    > a ubezp. będzie pokrywał urząd pracy.

    Jeżeli osoba bezrobotna może korzystać z ubezpieczenia zdrowotnego jako
    członek rodziny osoby ubezpieczonej, urząd pracy będzie opłacał
    ubezpieczenie zdrowotne począwszy od piątego miesiąca od ukończenia
    studiów (obrony pracy dyplomowej).

    Pozdrawiam

    wa

  • 5. Data: 2004-07-02 07:23:33