    From: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Swrwis nie chce oddać samochodu ?!?!?!?!?!?!
    Date: Fri, 2 Jul 2004 09:20:06 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@pd147.nowysacz.sdi.tpnet.pl

    Użytkownik "fast" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:cc1kqg$3rf$1@nemesis.news.tpi.pl...

    Serwis może swoje prawo wywodzić ewentualnie z zastawu na rzeczy
    powierzonej. Było na tej grupie w kontekście warsztatów jakiś czas temu.
    Poszukaj tego, bo nie ma sensu, bym wyciągał jeszcze raz przepisy. A
    policjanci niestety w tym wypadku nie mieli racji. Sprawa jest czysto
    cywilna i raczej o przywłaszczeniu mienia mówić nie można. Swoją drogą, że
    serwis nie ma prawa wymagać od Ciebie, byś siedział dwa dni i czekał na tę
    lawetę. Ale ciężko to będzie udowodnić, że nie mogli przyjechać wcześniej.
    Jeśli z umowy nie wynika faktycznie, że masz to zapłacić, to ja bym się
    raczej zastanawiał nad skierowaniem sprawy w kierunku próby wymuszenia
    należności. W tym wypadku raczej jestem skłonny usiłowania doprowadzenia do
    niekorzystnego rozporządzenia mieniem (art. 286 kk.), niż przywłaszczenia
    mienia. Tak, czy inaczej zawiadomienie warto złożyć. Może się ugną :-)