  • 1. Data: 2004-07-01 18:17:08
    Temat: Płatność w publicznym LO
    Od: "Miedziu" <m...@w...pl>

    Czy jest konieczne płacenie za dodatkowe lekcje języków, które są narzucone
    przez szkołę?

    Dokładniej ... 1.09 zaczne lekcje w tej szkole .... "nie stac mnie" (mama
    nie ma zamiaru płacić) na płacenie nawet tych 23 zł / mies. za lekcje
    języków (bo dokładnie dwóch [po 11.5 za kazdy] ) .. Jest ich po 4 lekcje
    tygodniowo (4 ang. i 4 niem.) ... nie ma żadnego rozgraniczenia między
    dodatkowymi a normalnymi godzinami lekcyjnymi ... co w takiej sytuacji
    robic? ..nie płacić i nie chodzić na 1 godzinę lekcjyjną ? ... materiał jest
    "ciągły" więc będę miał zaległości... nieodrobione prace domowe itp ...czy
    mogą mnie za niepłacenie wyrzucić ze szkoły? ...wiem, że w konstytucji jest
    wyraźnie napisane że szkoła jest bezpłatna, ale oni usilnie tłumaczą, że to
    lekcje dodatkowe ... prosze o pomoc !!! (i to szybką, bo do 5.07 moge
    jeszcze zrezygnować!)

  • 2. Data: 2004-07-02 00:55:57
    Temat: Re: Płatność w publicznym LO
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia czw 1. lipca 2004 20:17 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Miedziu:

> [...]
    > (mama nie ma zamiaru płacić)
    > na płacenie nawet tych 23 zł / mies. za lekcje

    Złóż podanie do komitetu rodziców o dofinansowanie. Przedstaw dokumenty
    poświadczające tragiczną sytuację finansową (bo musi być naprawdę
    tragicznam żeby nie zapłacić 23zł! za coś, za co płaci się zwykle około
    100zł i w dodatku coś w zasadzie niezbędnego i bardzo ważnego w życiu).

    > konstytucji jest wyraźnie napisane że szkoła jest bezpłatna, ale oni
    > usilnie tłumaczą, że to lekcje dodatkowe ... prosze o pomoc !!! (i to
    > szybką, bo do 5.07 moge jeszcze zrezygnować!)

    Nie rezygnuj, jeśli nie chcesz się bawić w dofinansowania, to spróbuj
    zarobić. Jakiś złom zbierz, poszukaj gdzieś pracy w wakacje? Owoce? W końcu
    to 230zł na cały rok, więc powinieneś tyle zarobić w miarę łatwo.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2004-07-02 07:22:29
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miedziu" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem szkoła nie może w ten sposób narzucać odpłatności. Ja bym
    proponował napisanie pisma do Kuratorium z prośbą o interwencję, bo moim
    zdaniem ktoś w zapędzie dobrych chęci wyraźnie się zagalopował.

  • 4. Data: 2004-07-03 10:32:31
    Od: poreba <d...@p...com>

    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> niebacznie popelnil

> [...]
    > być naprawdę tragicznam żeby nie zapłacić 23zł! za coś, za co
    > płaci się zwykle około 100zł i w dodatku coś w zasadzie

    [dowolny opis zmuszania do płacenia kwoty X ]
    [za baaardzo pożyteczne rzeczy ]
    Możesz oczywiście Tristanie złożyć podanie o specjalną zniżkę
    dla zbieraczy śmieci i osobników patologicznych
    (bo tylko zbieracza śmieci lub osobnika patologicznego
    nie stać na zapłacenie Xzł za [.] kosztujące zazwyczaj Yzł)

    Albo może zrezygnuj z picia siarkowych win, naprawdę warto!
    Za zaoszczędzone pieniądze z pewnością będziesz mógł opłacić ...
    (np. nasze kursy wiedzy o otaczającej Cię rzeczywistości)

    PS. Skąd wiesz czy zbieranie owoców nie wchodzi w grę bo nasz
    pytający całe wakacje ma już zajętę - pracą na podręczniki
    i wymagane przez szkołę: stroje sportowe etc.

    --
    pozdro
    poreba

  • 5. Data: 2004-07-03 15:12:29
    Od: "chenjera imbwa" <c...@g...pl>

    Miedziu <m...@w...pl> napisał(a):

    > Czy jest konieczne płacenie za dodatkowe lekcje języków, które są narzucone
    > przez szkołę?

    Nie jest konieczne, szkoła nie ma prawa narzucać. Nauka w szkołach publicznych
    konstytucyjnie jest bezpłatna, a więc wchodzą w to także obligatoryjne
    przedmioty. Powinno się to zgłosić do kuratorium

  • 6. Data: 2004-07-03 20:27:14
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia sob 3. lipca 2004 17:12 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane chenjera imbwa:

    > Nie jest konieczne, szkoła nie ma prawa narzucać. Nauka w szkołach
    > publicznych konstytucyjnie jest bezpłatna, a więc wchodzą w to także
    > obligatoryjne przedmioty. Powinno się to zgłosić do kuratorium

    Zważ jednakowoż Waćpan(nna|i), iże to dodatkowe zajęcia będą. Może nawet
    głosowaniem rodziców zorganizowane?

  • 7. Data: 2004-07-05 12:23:18
    Od: "greg" <g...@p...edu.pl>

    > Zważ jednakowoż Waćpan(nna|i), iże to dodatkowe zajęcia będą. Może nawet
    > głosowaniem rodziców zorganizowane?

    Niezłe, rodzice przez głosowanie ustalają program nauczania w szkole.
    Zajecia dodatkowe (czyt. pozalekcyjne) według mnie powinny być organizowane
    po zajęciach obowiązkowych. Ramowe plany nauczania ustalają ile godzin
    przypada w roku szkolnym na dany przedmiot.

  • 8. Data: 2004-07-05 12:46:06
    Od: "greg" <g...@p...edu.pl>

> [...]
    > po zajęciach obowiązkowych. Ramowe plany nauczania ustalają ile godzin
    > przypada w roku szkolnym na dany przedmiot.

    Tak przy okazji jeszcze w szkole podstawowej w klasach IV-VI ma być 8 godzin
    zajęć z języka nowożytnego w gimnazjum 9 + (od 6 do 9 w oddziałch
    dwujęzycznych) w liceach 15 godzin tygodniowo w trzyletnim okresie
    nauczania. A zajęcia dodatkowe to zawsze tylko dobra wola nauczyciela i
    chęci ucznia. Na zajęciach obowiązkowych i tak musi być zrealizowane minimum
    programowe. A tak z ciekawości, czy te zajęcia są udokumentowane chociażby w
    dzienniku lekcyjnym ?

  • 9. Data: 2004-07-05 16:17:06
    Od: "Miedziu" <m...@w...pl>

> [...]
    minimum
    > programowe. A tak z ciekawości, czy te zajęcia są udokumentowane chociażby

    Niom ...raczej tak ... to są jakby normalne zwykłe lekcje ....

    hmm 15 godz / tydz ....troche duuuzo ....skąd masz te liczby?

  • 10. Data: 2004-07-05 22:59:48
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pon 5. lipca 2004 14:23 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane greg:

    > Niezłe, rodzice przez głosowanie ustalają program nauczania w szkole.

    Nie program, a zajęcia dodatkowe.

    > Zajecia dodatkowe (czyt. pozalekcyjne) według mnie powinny być
    > organizowane po zajęciach obowiązkowych.

    No i?

    > Ramowe plany nauczania ustalają
    > ile godzin przypada w roku szkolnym na dany przedmiot.

    No i ponieważ jest tego mało, to są organizowane dodatkowe.

    BTW: U nas w szkole za darmo dodatkowe urządzono i kilku i tak protestowało,
    choć maturę mają zdawać i ch*ja umieją takie dodatkowe darmowe to powinni
    witać całowaniem rąk.