  • 61. Data: 2005-10-15 00:53:33
    Temat: Re: Supermarket i wypadek
    Od: louisa <h...@e...com>

    Robert Tomasik wrote:

    > No i jak trzeba oznakować
    > drabinę, by oznakowanie zauważyła osoba, która drabiny nie widzi.

    Bardzo prosto. Zlecic podwykonawcy wykonanie konserwacji podczas godzin
    kiedy dana czesc sklepu jest niedostepna dla publicznosci. Takie trudne?

  • 62. Data: 2005-10-15 00:57:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "flondra" <s...@f...com> napisał w wiadomości

    > Czyli nie jestes w stanie podac definicji "wystarczajacej"
    odleglosci.

    Alez jestem w stanie. poja mi tylko materiał podeszwy obuwia i
    materiał opodłogi, a wylicze Ci drogę hamowania. Tak na oko, to mestr
    w zupełności wystarczy. W wypadku oblodzenia, góra dwa metry. Z dwóch
    metrów też drabinę widać. A jeśli załozyć, ze nie patrzysz, to i
    ogrodzenia nie zauważysz.

    > A co ze slabo widzacymi przy jarzeniowkach sklepowych? Dwa metry? A
    moze
    > trzy? I dlaczego optujesz za wersje bez ograniczenia kientom
    dostepu do
    > miejsca pracy?

    U nas klienci przychodząc do sklepu nie muszą w nim pracować.
    Pracujemy za zwyczaj poza sklepami, a w sklepach, to tylko zakupy
    robimy.

    > Twojego zdania nie podzielaja markety ktore posiadaja mobilne ploty
    > rozkladane przed wejsciem do alei nakladme pracy wynaczacym okolo 15
    sekund.

    Co to są "mobilne płoty". U Was się te płoty gdzieś wozi? A nie
    możecie lżejszych zrobić, by dało się je przenosić? No i u nas, to
    odległosc mierzymy w metrach i pochodnych jednostkach. Wy w
    sekundach?

    > Noze tez sa na stanie w sklepie. I zyletki. Czy klinent ma sie ich
    > spodziewac w alejce?

    Prtzyznasz, ż eżyletka jest trochę mniejsza od drabiny, więc trudniej
    ją zauwazyć.

    > Nie tylko ma, ale od tego zaczyna sie odpowiedzialnosc. Uzywanie
    zgodnie
    > z przednaczeniem.

    czy uważasz, że znajdowanie sie w sklepie drabiny wyklucza możliwośc
    wykonana w nim zakupów?

    > Co wcale nie zwalnia z zapewnienia miniumum bezepieczenstwa nawet we
    > wlasnym domu.

    Jutro rozwieszam taśmy wokół domu. mam w nim dwie drabiny. A nuż jakiś
    Amerykanin przyhedzie i uzna za stosowne walić głową w którąś z nich
    udajac, ze jej tam nie ma, a potem mnie o odzkodowanie pozwie.

    Może
    > A nie prosciej jest montowac w taki sposob zeby zapobiec latwo
    > przewidywalnej szkodzie?

    Wiesz, jeśli załozyć, że Wy tam specjalnie udajecie, ze czegoś nie ma
    tylko po to, by walną w ów ptzedmiot głową, to ciężko będzie temu
    zapobiec. A czy nie prościej po prostu uważać na meble?

  • 63. Data: 2005-10-15 01:14:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nie. Tylko przedmioty stwarzajace przewidywalne ryzyko i wtedy kiedy
    > koszta sa niewspolmiernie niskie do kosztow przewidywalnej szkody.

    Czyniąc załozenie, że ma sie do czynienia z idiotą, to wszystko może
    być niebezpieczne. jaką masz gwarancję, że facet nie zeżre pantofli z
    półki?

    > Nie ma. Kwestia jest uzywanie zgodnie zprzeznaczeniem i
    przewidywalnosc
    > rozsadnego czlowieka.

    Skoro nie ma pewnosci, ze klient w półkę nie wejdzie, to też by ją
    jakoś oznakować trzeba było.

    > A co powiesz o pomalowaniu odblaskowa farba?

    Odblaskowa farba ma to do siemie, że zwiększa widoczność po
    oświetleniu jej w ciemnosci. W sklepach zazwyczaj jest jasno, więc
    neispecjalnie widze sens.

    > Zreszta drabiny ludzi od
    > kablowek sa tak malowane wlasnie dlatego ze ustawia je sie czesto na
    > deptaku, gdzie przechodzien mie ma obowiazku przewidzenia drabiny.

    U nas kablówki mamy w domach. U Was na deptakach?

    > Drabina samopas zawsze wchodzi w szkode. A pozostawienie wysokiej
    > drabiny opartej o dom samopas, to juz zachowanie kryminalne.

    To Wy musicie głodzić strasznie te drabiny, ze one tak w szkodę
    regularnie wchodzą. Może je paście w stajni, to ni będą wchodzić w
    szkodę.

    > Czyli da sie przewidziec?

    Pewnie. My mamy bardzo zmyślne dzieci.

    > Lodowki mozna otworzyc od zewnatrz. Lodowki przemyslowe gdzie sie
    > wchodzi w pare osob maja obowiazkowo zamki ktore mozna zamknac z
    > zewnatrz. Od wewnatrz nie wymagany jest zaden klucz. Wystarczy
    nacisnac
    > klamke.

    No i co to zmienia?

    > Po paru spektakularnych wypadkach smierci dzieci z bagaznikach aut
    > wprowadczono obowiazek klamki wewnatrz bagaznika, w dodatku jest
    > odblaskowa ze sie swieci bez swiatla.

    Rany boskie! Słyszałem, że Ameryka, to dziwny kraj. Nie sądziłem, że
    tak bardzo.

    > Po co przypinac? Polke stosowna do potrzeb bezpieczenstwa architekt
    > wybiera z katalogu jeszczwe podczas fazy projektu budynku.

    No i jak już ją wybierze, to co?

    > Osoba rozsadna nie je surowych ziemniakow.

    Ale w stojace drabiny włazi udając, ze ich tam nie ma?

    > Kazdy sklep ma pacholki specjalnie dla oznaczenia wylanych
    przypadkowo
    > przez klientow na podloge plynow. A do tego szkoli pracownikow i
    wymaga
    > od kierownikow raportow w tej kwestii.

    U nas klienci sobie sami z tym radzą. Po prostu chodzą kałużę. Przez
    lata socjalizmu nauczyliśmy sobie z pewnymi rezczami dawać radę
    samodzielnie.

    > Wejsciu zapobiegnie pracownik pilnujacy drabine. Tasma zapobiegnie
    > uderzeniu.

    Jakie Wy wszyskto macie przeyślane. A kto zapobiegnie temu, żeby ktoś
    owej taśmy nie ukradł?

    > Transformator pod napieciem nie jest oferowany na polkach w
    marketach...

    Ale ja myslałem o tych transformatorach opd zasilania sklepu.

    > Drobna rozniaca. Jak myslisz, dlaczego transformatory sa pod kluczem
    24/7?

    Bo buczą?

    > Nie, jakbysmy uniemozliwili przypadkowy kontakt niespodziewajacych
    sie
    > pulapki klientow.

    Przypadkowe kontakty są bardzo niebezpieczne. Choroby weneryczne, AIDS
    a ostatnio ptasia grypa. Masz rację.

    > Drabina jest jednym z najniebezpieczniejszych narzedzi na rynku.

    Rany! I Wy to sprzedajecie bez zezwolenia na posiadanie wydanego przez
    Policję?

    > Jest tak poniewaz nie ma stalego srodka ciezkosci, a ten srodek
    mozna
    > przypadkowo zmienic w ulamku sekundy.
    > Sugerowana lektura nt bezpieczensywa drabin:
    > http://www.osha.gov/SLTC/etools/construction/falls/4
    ladders.html

    http://www.osha.gov/pls/oshaweb/owadisp.show_documen
    t?p_table=STANDARD
    S&p_id=10839

    My sobie radzimy w sposób intuicyjny. Po prostu nie walimy głowami o
    drabiny bez potrzeby. To zalatwia większość niebezpieczeństw.

  • 64. Data: 2005-10-15 01:17:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "louisa" <h...@e...com> napisał w wiadomości

    > Bardzo prosto. Zlecić podwykonawcy wykonanie konserwacji podczas
    godzin
    > kiedy dana cześć sklepu jest niedostępna dla publiczności. Takie
    trudne?

    A co z półkami, o które ktoś uderzy?

  • 65. Data: 2005-10-15 01:43:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Żyła" <m...@m...com> napisał w wiadomości

    > Mogłem (równie prawdopodobnie) wejść w wózek.
    > Prawdopodobnie, bo wózek jednak ma większą powierzchnie i łatwiej
    zauważyć

    Wózek ma metr wysokości i tyleż długości - metr kwadratowy
    powierzchni. Drabina jest z połowę węższa, ale dłuższa. Cirkla 5
    metrów kwadratowych.

    > Konsekwencją kolizji z wózkiem nie jest rana na głowie, a siniak na
    kolanie.

    No, jak po kolizji się wywrócisz trafiając głową w półkę, to
    polemizował bym z tym poglądem silnie.

  • 66. Data: 2005-10-15 02:29:47
    Od: louisa <h...@e...com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "flondra" <s...@f...com> napisał w wiadomości

    > I już jest to "wabienie"?

    > sprzedaje

    > A jakby sprzedawał, to myślisz, ze nie musiał by grodzić? Na
    > markinesie, to ustawa nakazuje ogrodzenie placu budowy a nie znam
    > takiej, co by nakazywała ogradzanie drabin.

    Wiec uzyj cos, czego Sejm jeszcze nie skodyfikowal: szare komorki.

    > sklepie

    > powiesi,

    > Ja sie zastanawiam, jak on te ruch ma zapewnić?

    Jak wspomnialam, w wyniku badan psychologow (rutynowych badan) markety
    robia roszade polek dwa razy do roku. Wieksza dezorientacja
    klienta=wiecej czasu przy polkach=wieksze profity. Czyli jednak
    przyznaja sie ze kierowac ruchem klienta moga, i to bardzo dokladnie. A
    o urzadzeniach rozpylajacych wabiace zapachy w sklepach to tez pewnie
    nie slyszales?

    > Popzrze umyślnego
    > osiłka na każdym rogu, który uwaznie bacząc na wzrost przechodnia
    > (różni bywają i ta sama półka jednemu mioże na głowa przechodzić, a
    > drugiemu na wysokoscu szyi) tych o wzroście odpowiednim po prostu
    > walnie w ucho w celu "zapewnienia ruchu omijającego ów kant"?

    Nie. Mozna przewidziec wzrost od dziecka po dwa metry z dobrym
    kawalkiem. Jak myslisz, dlaczego znakow drogowych dla pieszych nie
    wiesza sie ponizej pewnego minimum?

    > pracownicy

    > Jęsli mi powiesz, że mają je po to, by przechodnie na nich nie
    > wpadali, to dobijesz dna. Nawet uznam, ze zagęłbiłeś się w muł denny.

    Po to zeby nie najechal na nich klient autem. Bo nie wiem czy wiesz, ale
    da sie przewidziec ze pracownik obecny na parkingu 6 godzin dziennie ma
    jednak duze szanse bycia potraconym przez kierowce z ogolnej populacji.
    Koszta kamizelki sa tansze niz pobyt w szpitalu.

    > klienta.

    > bo

    > (nie

    > Zapytałem o pierotny i wtórny obowiązek i na to odpowiedzi nei
    > udzieliłeś. W zamian raczysz mnei koncepcją wieloetapowej winy. To
    > teraz oczekuję juz dwóch wyjaśnień.

    Poczatkowy obowiazek spoczywa na sklepie. Bez ustalenia tego, nie ma
    mowy o przyczynieniu sie ofiary.

    > adekwatnie

    > do

    > Zakąłdając, że generalna populacja, to większość to z Twojego wywodu
    > wnoszę, że skłonny jesteś uznać winę skelpu, jeśli porównywalna ilość
    > osób zauwazy drabinę i ją ominie z ilością osób, które na nią wpadną i
    > dotkliwie się potłuką.

    Nie. Wystarczy ze jeden promil nie zauwazy. Pomnoz to przez ilosc
    klientow dziennie i oblicz ilu osobom stwarzasz zagrozenie przy tym
    poziomie. Dodaj jarzeniowki i podnies do 5 promili. itd.

    > Nie wiedaiałem tej drabiny. Z tego co mi
    > wiadomo Ty chyba też. No ale zaóżmy, że to taka zwykła drabin. Jak
    > myślisz ile na 100 osób pzrechodzących wpadnei na nią? A na 1.000?

    Jedna na tysiac. Czy przy ilosci klientow w hipermarkecie w jeden dzien
    starczy dla przewidzenia ryzyka?

    > Bardzo głeboka myśl. Skoro bardzo chcesz :-) Tylko co to zmieni.

    Duzo, bo ofiara co najwyzej moze przyczynic sie do cudzego, juz
    zaistnialego, niedbalstwa. Bez niedlstwa sklepu nie moze byc niedbalstwa
    klienta.

    > Myslisz, że zmiana rozumowania i próba ustalenia, czy to aby nie
    > klient jest winny temu, że wlazł w drabinę a oiara jest sklep, bo bu
    > ową drabinę porysowano zębami coś tak naprawdę zmieni? Taż to nie ma
    > sensu.

    Ma, bo nie stawia ofiary na rowni ze sprawca. Bez winy sprawcy ofiara
    nie moze przyczynic sie do szkody.

    > Wiadomo, że w pierwszym przyblizeniu jak klient będzie sparwcą,
    > to sklep pokrzywdzonym i na iodwrót. Od dłuższej chwili zastanawiamy
    > się kto jaką tu ma rolę.

    Sklep ma obowiazek zapewnienia minimum prfzewidywalnego bezpieczenstwa
    klienta. Od tego zawsze zaczynamy.

    > nizsze

    > scenariusz?
    >
    > No, w sumie, to mozliwe jest nawet zawalenie się sufitu.

    Ale sufit byl badany i zawierdzony przez inspektora szkolonego tylko w
    tym celu. Bezpieczenstwo sufitu wymaga profesjonalnej wiedzy. Ustawienie
    drabiny, nie.

    > tylko czy to
    > coś zmienia w naszym wypadku. przypominam, ze przedmiotem dywagacji
    > nei jest upadek drabiny na przechodzącą osobę, tylko uderzenie przez
    > przechodzącą osobę w drabinę.

    nie ma znaczenia. Ma znaczenie to czy sklep powinien byl przewidziec
    przewidywalna szkode i czy zabezpiecznie przed nia bylo banalnie tanie.

    > Czyz

    > Piszesz o koszcie stworzenia ryzyka!

    ROTFL

    Gdzie?

    Pisze o koszcie zabezpieczenia przed ryzykiem wzgledem kosztow wypadku.

    > Jak byś napisał, że koszt
    > oznakowania jest niewspółmiernie mały z wysokością potencjalnych
    > strat, to bym sie Ciebie nie czepiał. Ale z Twojej wypowiedzi wynika,
    > ze sklep celowo tę drabinę tam postawił

    Postawil celowo z innego powodu z pogarda dla bezpieczenstwa klienta.

    > - ponosząc przy tym jakieś
    > koszty - by ktoś wlazł w tę drabinę. To z kosztami leczenia ofiary nie
    > ma nic wspólnego.

    Zle odczytales.

    > zwabianych

    > przyniesc na

    > Ja będą używać kawałków muzgu w celu przemieszczenia tych pachołków w
    > to niebezpieczne (dla pachołków, kawałków muzgu czy przechodniów - bo
    > nie precyzujesz)

    zgadnij...

    > miejsce, to może być stosunkowo kosztowne. Wydaje mi
    > sie, ze niewspómiernie taniej im wyjdzie nosić rękoma.

    Twojego zdania nie potwierdzaja wyroki przeciwko marketom, jak tez ich
    wlasne badania.

    > A na marginesie, to kto gwarantuje, nasz samobieżny skaner pułek zwany
    > naukowo klientem zapatrzon w stojacą mu na drodze drabinę nie wytnie
    > orła na pachołku?

    Dlatego pacholek jest:

    1. jaskrawo odblaskowy
    2. z miekkiej gumy.

    > wyciagniecia

    > pracownikow

    > szlaczkiem ze

    > Jezus! Jak ów prawnik powoda zacznie wyciągać z marektu podręczniki,
    > to go za kradzież zamknął i na tym sie skończy jego pomoc klientowi.

    Czyz nie jest obowiazkiem sadu zapewnienie sprawiedliwego rozpatrzenia
    roszczenia? Skoro podreczniki istnieja, to co stoi na przeszkodzie
    nakazanie ujawnienia powodowi? Jak sad moze podjac decyzje nie wiedzac
    faktow?

    > I to zmusiło mnie do sprawdzena skad piszesz. Piszesz z USA. Teraz
    > rozumiem Twój język. Jeśli faktycznie piszesz ze Stanów, to po prostu
    > używasz polskiego języka w tak opatrzny sposób, że dopprowadziłeś mnie
    > do świńskiego humoru.
    >
    > Samopas, to sie mói o krowie, która ktoś wypuszcza nie pilnując.
    > Drabiny samopas sie nie zostawia, bo i drabina się paść nie może. W
    > POlsce w przedmiocie zabezpieczeń i ostrzeżeń panuja inne przepisy,
    > niż w USA. Tu drabina, to rzecz w miarę normalna. Dokąd komuś na głowę
    > nie spadnie, to z samego faktu jej pozostawienia niec nie wynika.

    w panstwie prawa mozna skazac Sokolowskiego za krytyke ZChNui sam Lech
    Kutas Gardocki ten wyrok zaklepie.

    > ubezpiecznia

    > To co Wy z tymi drabinami robicie, ze one są takie niebezpieczne.

    Drabiny byly niebezpieczne od zawsze. Zmienil sie dostep cenoy klienta
    do drabin i inzynieria.

    Bo u
    > nas się na nie po prostu wchodzi, jak gdzieś dosięgnąć nie można.
    > Uzgodnijmy jedną rzecz. Drabina, to takie coś ze strzebelkami co sie
    > stawia by można było wyjść gdzieś do góry. Na pewno o tym samym
    > myślimy?

    Nie. Mowimy o narzedziu pracy, ktore ma zmienny i trudny do ustalenia
    srodek ciezkosci. Mozliwy do zmiany poprzez takie glupie wyciagniecie
    reki w bok. Jeden centymetr roznicy w poziomie potafi wywrocic czlowieka
    przechodzacego ze szczebelka 8 na szczebelek 9. Nawet nie musi sie
    ruszac. Wystarczy wziecie do reki ciezkiego przedmiotu z boku.

    > co

    > rur

    > jest

    > No i co to ma wspólnego z drabiną?

    To ze drabina uzywana do tych celow jest dosc wysoka i mniej stabilna
    niz nizsze.

    > No dobrze. W sufitach jest jeszcze kilka innych szpei. Lampy,
    > głosniki, kamery, poczta pneumatyczna, itd. Co to ma wspólnego z
    > wpadaniem na drabiny przez klientów?

    To ze drabine trzeba czasami ustawic na trasie klientow.

    > maja

    > Chyba

    > sklepowej

    > To, co jest pod tym linkiem po polsku nazywa sie schodkami, a nei
    > drabiną. drabina wygląda mniej wiecej tak:
    >
    > http://www.louisvilleladder.com/fh1000.html

    to wysztko nazywa sie i jest drabinami.

    > razy

    > Nie mów? U nas to zadanie na poziomie fizyki w podstawówce. Ja wiem,
    > że u Was wszystko inaczej, ale bez przesady. Rwónanie stateczności
    > drabiny, to funkcja jednej zmiennej położenia pracownika.

    Tak mowisz? Wiec jaka jest ladownosci drabiny aluminowej w porownaniu z
    podobna drewniana?

    > Nie, bardzo dziękuję. Odebrałem staranne wykształcenie inżynierskie i
    > równanie stabilności drabiny, a nawet schodó, to sobie sam wyprowadzę.

    Nie bardzo staranne, co widac z Twoich wypowiedzi. W/w producent zgodnie
    z prawem oferuje 4 klasy tego samego modelu drabin. A na metce jest
    tabela ile dana drabina wezmie obciazenia z typowymi materialami
    budowlanymi liczonymi razem z konsumentem.

    na stabilnsoc samej drabiny wplywa co najmniej 50 roznych czynnikow.

    > Bo

    > Np.

    > Chciał bym Ci zwrócić uwagę, że w tym wątku nie rozmawiamy o upadku
    > przez kogoś z drabiny, tylko o upadku w wyniku wejścia w drabinę
    > stojącą sobie "samopas", jak to poetycko nazwywasz.

    Uderzenie czesto powoduje wywrocenie drabiny.

    > Zauwaz

    > razy

    > Osoba zmienić swojego środka ciężkości zasadniczo nie może, bowiem ten
    > jest u normalnie zbudowanej osoby uzytuowany około 3 cali poniżej
    > pępka.

    A widziales kiedys osobe stojaca na jednej nodze z wyciagnieta reka w
    bok i przejmujaca nagle obiekt o masie 40 kg? ektgm tez bedzie ta sama?
    A teraz dodaj pod te osobe drabine wyciagnieta 12 metrow. Mozliwe?
    Srodek ciezkosci osoby z drabina i obiektem bedzie dalej pod pepkiem?

    > Oczywiście łażąc po tej drabinie, to zmienia środek ciężkości
    > całego układu, co większego wpływu na zdolność zauważenia drabiny
    > przez przypadkowo przechodzące osoby miec nie powinno według mojej
    > wiedzy inżynierskiej.

    Nie. Miec bedzie wplyw na upadek drabiny i wielkosc guza czy rozciecia
    glowy.

    > odpowiedzialnosc.

    > zamkniety.
    >
    > W polsce na budowie "samopas" sie drabin nie zostawia, bo mówiąc
    > dosadnie zapierdolą, anim sie obejrzysz.

    Czyli twarde prawa rynku zastepuja pzepisy BHP?

    > W tym kontekście jest to
    > bezsprzecznie niedbalstwo. Natomiast co dos zkody, to zgodnie z
    > Polskim parwem musisz dowieść winy sprawcy. A to wcale takie
    > jednoznaczne w tym wypadku nie jest.

    Wina jest bezsporna, bo szkode mozna bylo latwo przewidziec i latwo jej
    zapobiec.

    Linia zwalania winy na ofiare duzo nie da.

    > obejść..

    > tani sposob
    >
    > W sumie, to masz rację. Zasadniczo jeśli ma taką ochotę, może udawać,
    > że drabiny nie widzi i walić dowolnie długo łbem o nią.

    Amunicja skonczyla sie?
    Nie mowimy o udawaniu, a faktycznym uderzeniu w pulapke.

    > Dokąd nie
    > pognie drabiny, krwią nie poplami towaru albo nie poniszczy w inny
    > sposób czegoś, to w sumie pewnie mu nikt przeszkadzać nie będzie. W
    > tym względzie, jak wnioskuję z Twoich wypowiedzi, u nas jest większa
    > dowolność. U Was pewnie by się ktoś zainteresował tym od razu. U nas
    > juz za jakąś godzinę przyjadą ze szpitala psychoatrycznego i samogójcę
    > wezmą.

    To sie dopiero nazywa panstwo prawa. Pozazdroscic.

    > miejscu.
    >
    > Bo u Was to w ogóel pieniacki naród macie. U nas ludzie tak dla grandy
    > nie latają i nie walł łbem o drabiny 905 razy w jednym miejscu.
    > Myślisz, że jak przestawią drabinę obok, to juz od nowa trzeba liczyć?

    A skad wiesz ze nie ma tylu szkod? W PRL-bis Gardockiego Lecha na
    budowach malo kto doznaje uszkodzen ciala. Malo kto, bo wiekszosc
    pracuje na czarno i nikomu nie oplaca sie zglaszac.

    > takim

    > nie

    > mowic.
    >
    > Teraz się pogubiłem. Czyli uważasz, ze ubocznym przeznaczeniem
    > sklepunjest włażenie przez nieuważnych klientów na stojące samopas
    > drabiny i z tego powodu mamy przed nimi ostrzegać?

    Przeznaczeniem nie.

    > przewidywalnym

    > Jak to nie? Jesli zostaje obsłużony śpiewająco, to mniejsza sie
    > sznasa, że doznam jakiegoś stresu. Poza tym udowodniono naukowo, że
    > artykuły spozywcze wolniej sie starzeją, gdy odziaływuje na nie
    > muzyka.

    Do przetestowania tej teorii prawnej trzeba dobrego prawnika.

    > To w Ameryce. U nas nikt tego nie poleruje, bo i tak zabłocą. No i
    > sprzątaczka polerką jździ cały dzień. Dziś moja córa nawet
    > neioppatrznie uruchomiła taką pozostawioną samopas froterkę. Diobrze,
    > ze nie pojechała.

    Niedbalstwo pierwszej klasy. Widac potrzebuja slonego wyroku zeby pojsc
    po rozum do glowy.

    > jest

    > zaradczych.

    > By domagać sie odszkodowania, to musisz wykazać zwiazek
    > przyczyynowo-skutkowy pomiędzy pozostawieniem drabiny a jej wypadkiem.
    > Równie dobrze mogła wleźć w półkę.

    Mogla. Mogla poslizgnac sie na rozbitej butelce soku. Wszystko zalezy
    czy niebezpieczenstwo mozna bylo przewidziec.

    Przy okazji, od kiedy market ma obowiazek odsniezania chodnika w
    przypadku zamieci?

  • 67. Data: 2005-10-15 02:48:24
    Od: louisa <h...@e...com>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > w zupełności wystarczy. W wypadku oblodzenia, góra dwa metry. Z dwóch
    > metrów też drabinę widać. A jeśli załozyć, ze nie patrzysz, to i

    No popatrz. A same markety nie uznaja tej teorii.

> [...]
    >

    > U nas klienci przychodząc do sklepu nie muszą w nim pracować.
    > Pracujemy za zwyczaj poza sklepami, a w sklepach, to tylko zakupy

    Zgadza sie. Wiec jak w koncu ma sie uzywanie tanich jarzeniowek wobec
    zwiekszenia ryzyka niezauwazenia drabiny?

    > sekund.
    >
    > Co to są "mobilne płoty".

    Rozkladany plot na kolkach stojacy w pogotowiu w strategicznych punktach.

    > U Was się te płoty gdzieś wozi? A nie
    > możecie lżejszych zrobić, by dało się je przenosić?

    Po co popchnac urzadzenia na kolakch, skoro mozna dzwigac ciezary.

    > No i u nas, to
    > odległosc mierzymy w metrach i pochodnych jednostkach. Wy w
    > sekundach?

    Dlaczego nie. Jezeli to moze podniesc bezpieczenstwo.

    > Prtzyznasz, ż eżyletka jest trochę mniejsza od drabiny, więc trudniej
    > ją zauwazyć.

    Ale szkoda moze byc duzo wieksza. Wyobraz sobie dziecko w wozku
    znajdujace zyletke na posadzce, podczas kiedy mamusia porownuje ceny na
    polkach.

    > Jutro rozwieszam taśmy wokół domu.

    Tasm nie rozwieszam. Nie ma potrzeby. Natomiast kiedy robotnicy buduja
    basen na podworku to wymagam odgrodzenia nawet podczas konstrukcji.

> [...]
    > tylko po to, by walną w ów ptzedmiot głową, to ciężko będzie temu
    > zapobiec. A czy nie prościej po prostu uważać na meble?

    Na meble pulapki, nie.

  • 68. Data: 2005-10-15 03:06:22
    Od: louisa <h...@e...com>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    >>

    > Czyniąc załozenie, że ma sie do czynienia z idiotą, to wszystko może
    > być niebezpieczne. jaką masz gwarancję, że facet nie zeżre pantofli z

    pracujesz w milicji/policji?

    > Odblaskowa farba ma to do siemie, że zwiększa widoczność po
    > oświetleniu jej w ciemnosci. W sklepach zazwyczaj jest jasno, więc
    > neispecjalnie widze sens.

    Masz na to jakies profesjonalne badania?

    > U nas kablówki mamy w domach. U Was na deptakach?

    A do domu jak jest doprowadzany sygnal?

    > To Wy musicie głodzić strasznie te drabiny, ze one tak w szkodę
    > regularnie wchodzą. Może je paście w stajni, to ni będą wchodzić w
    > szkodę.

    Wypadki z drabinami zdarzaja sie prawie wylacznie wsrod imigrantow,
    ktorzy cale zycie zajmowali sie uprawa roli u siebie wkraju, a nagle
    zatrudnili sie na budowach.

    > Pewnie. My mamy bardzo zmyślne dzieci.

    A kierownikow sklepow?

    > nacisnac

    > No i co to zmienia?

    To ze producenci lodowek przemyslowych czynia wszelkie kroki w celu
    zapobiezenia przewidywalnemu ryzyku. W dodatku banalnie tanio.

    > Rany boskie! Słyszałem, że Ameryka, to dziwny kraj. Nie sądziłem, że
    > tak bardzo.

    Dodajmy, ze urzadzenie kosztuje producenta raptem dodatkowych 50 centow.
    Czyli tyle jest warte zmniejszenie ryzyka utraty zdrowia przez dziecko?
    Ale kto by tam w panstwie prawa przejmowal sie bezpieczenstwem dzieci za
    dodatkowa zlotowke.

    > No i jak już ją wybierze, to co?

    to konsultuje sie ze specjalista od bezpieczenstwa marketow.

    > Ale w stojace drabiny włazi udając, ze ich tam nie ma?

    Nie klam.

    Gdzie wyczytales ze udaje?

    > Jakie Wy wszyskto macie przeyślane. A kto zapobiegnie temu, żeby ktoś
    > owej taśmy nie ukradł?

    Tego nie bierze sie pod uwage, bo nie jest to tpowe. Jezeli sklep bedzie
    mial wiedze o notorycznych kradziezach tasm, to wtedy ma obowiazek
    zastosowac inne zabezpieczenie. Wszystko zalezy od okolicznosci ryzyka.

    > sobie

    > wybudować,a

    > marketach...
    >
    > Ale ja myslałem o tych transformatorach opd zasilania sklepu.

    Tez nie sa oferowane klientom.

    > 24/7?
    >
    > Bo buczą?

    Slyszys jakies glosy?

    > dwie

    > Rany! I Wy to sprzedajecie bez zezwolenia na posiadanie wydanego przez
    > Policję?

    Zezwolenia nie potrzeba. Natomiast producent musi zachowac rygorystyczny
    rzadowy standard dla danej klasy drabiny

> [...]
    >
    > My sobie radzimy w sposób intuicyjny. Po prostu nie walimy głowami o
    > drabiny bez potrzeby. To zalatwia większość niebezpieczeństw.

    Tak mowisz? Masz jakies statystyki wypadkow wsrod ukrainskich
    pracownikow na czarno na budowach w Polsce? O, co to? Nie ma takich
    statystyk? Nie ma takich pracownikow? No prosze. To i nie ma problemu.

  • 69. Data: 2005-10-15 03:07:09
    Od: louisa <h...@e...com>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "louisa" <h...@e...com> napisał w wiadomości

    > godzin

    > trudne?
    >
    > A co z półkami, o które ktoś uderzy?

    Pracownicy sa szkoleni. Ryzyko zmniejszone.

  • 70. Data: 2005-10-15 18:31:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    dokladnie. A
    > o urzadzeniach rozpylajacych wabiace zapachy w sklepach to tez

    A co to znowu za nowa teoria spiskowa dziejów?

    > Nie. Mozna przewidziec wzrost od dziecka po dwa metry z dobrym
    > kawalkiem. Jak myslisz, dlaczego znakow drogowych dla pieszych nie
    > wiesza sie ponizej pewnego minimum?

    W Polsce po prostu ludzie patrzą i nie wpadaja na znaki. A jak już
    wpadną, to nikt się tym nie przejmuje. To nie Ameryka.

> [...]
    > jednak duze szanse bycia potraconym przez kierowce z ogolnej
    populacji.
    > Koszta kamizelki sa tansze niz pobyt w szpitalu.

    Popatrz. CZasem masz jakieś przejawy logicznego myślenia.

    > Poczatkowy obowiazek spoczywa na sklepie. Bez ustalenia tego, nie ma
    > mowy o przyczynieniu sie ofiary.

    No a moze to sklep jest ofiarą, a wpadajacy w drabinę sprawcą. Nie
    przyszło Ci do głowy takie rozwiązanie?

    > Nie. Wystarczy ze jeden promil nie zauwazy. Pomnoz to przez ilosc
    > klientow dziennie i oblicz ilu osobom stwarzasz zagrozenie przy tym
    > poziomie. Dodaj jarzeniowki i podnies do 5 promili. itd.

    Pięć promili? W supermarkecie nieopodal dziennie dokonuje się kilku
    tysięcy transakcji - załózmy średnio 10.000. Załóżmy, że do każdej
    średnio jest dwóch klientów, bo czasem całymi rodzinami przychodzą.
    Drabiny nie jeden raz stoją i z mojej wiedzy wynika, że przez ostatnie
    6 lat jeszcze nikt w drabinę nie wlazł. Jak w prosty sposób można
    obliczyć prawdopodobieństwo więc w tym wypadku jest mniejsze niż dwie
    kilkusetmilionowe części. Czyli coś koło 0,0000002%

    > Jedna na tysiac. Czy przy ilosci klientow w hipermarkecie w jeden
    dzien
    > starczy dla przewidzenia ryzyka?

    No właśnie mam wyobrażenie co do jednego z marketów. Skoro u Was jedna
    na 1000 osób wpada na stojącą drabinę, to moi zdaniem nie jest to
    kwestia oznakowania tylko jakiś poważniejszych zjawisk
    socjologicznych.

    > Duzo, bo ofiara co najwyzej moze przyczynic sie do cudzego, juz
    > zaistnialego, niedbalstwa. Bez niedlstwa sklepu nie moze byc
    niedbalstwa
    > klienta.

    Przy układzie sklep-klient to nic nie zmieni. Mozemy zamiast się
    zastanawiać, kto jest sparwcą zaczą sie zastanaiwać kto jest ofiarą.
    Mnie wychodzi, ze klient, który wali głową w drabinę.

    > Ma, bo nie stawia ofiary na rowni ze sprawca. Bez winy sprawcy
    ofiara
    > nie moze przyczynic sie do szkody.

    I tu sie z Toba zgodze. nie mam pewności ejdnak, czy dostatecznie
    rozpoznajesz znaczenie swoich słów.

    > Sklep ma obowiazek zapewnienia minimum prfzewidywalnego
    bezpieczenstwa
    > klienta. Od tego zawsze zaczynamy.

    Pytanie, na jakiej podstawie sądzisz, ze ustawienei wielkiej drabiny w
    widocznym miejscu ma jakikolwiek obiektywny wpływ na bezpieczeństwo.

    > Ale sufit byl badany i zawierdzony przez inspektora szkolonego tylko
    > tym celu. Bezpieczenstwo sufitu wymaga profesjonalnej wiedzy.
    Ustawienie
    > drabiny, nie.

    To Wy do tego zatrudniacie inspektorów? U nas załątwia to konstruktor
    budynku. No i nie widzę związku z sama drabiną.

    > nie ma znaczenia. Ma znaczenie to czy sklep powinien byl przewidziec
    > przewidywalna szkode i czy zabezpiecznie przed nia bylo banalnie
    tanie.

    Teraz już rozumiem, czemu w Stanach prawnicy są przedmiotem kpin i
    dowcipów.

    I nie chce mi sie dalej juz czytać, bo poiszesz tak karkołomne
    brednie, że szkoda na to czasu.