  • 1. Data: 2007-10-14 00:23:02
    Temat: Statystyki
    Od: th <t...@p...onet.pl>

    Poniewaz grupa zwiazana z prawem wiec moze ktos sie orientuje. Czy
    przez ostatnie dwa lata w Polsce przestepczosc spadla, nie zmienila
    sie czy moze wzrosla. Gdzie takie cos mozna sprawdzic ? Zaznaczam ze
    nie mam dostepu do drukowanej literatury a internet chyba nie jest
    zbyt wiarygodnym zrodlem.

    Dzieki za pomoc

  • 2. Data: 2007-10-14 03:51:20
    Temat: Re: Statystyki
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

> [...]
    > sie czy moze wzrosla. Gdzie takie cos mozna sprawdzic ? Zaznaczam ze
    > nie mam dostepu do drukowanej literatury a internet chyba nie jest

    use google, luke ---> "policja statystyki" 1 link

  • 3. Data: 2007-10-14 07:32:28
    Od: Grzegorz <g...@p...onet.pl>

    > use google, luke ---> "policja statystyki" 1 link

    Tylko że to tylko tzw. przestępczość ujawniona. Wysokość nieujawnionej
    przestępczości można tylko oszacować w za pomocą "widełek".

    cyt:" W Polsce szacuje się że policja nie "wie" o prawie 70%
    popełnionych przestępstw." No ale to wynika z faktu, że policja ma
    zwyczaj spławiać poszkodowane osoby tekstami: "I co ja Panu na to
    poradzę?" -> osobiście byłem świadkiem 2 takich tekstów.

    Polecam pozycję J.Błachut, A.Garbele, K.Krajewski "Kryminologia"

    Grzegorz

  • 4. Data: 2007-10-14 09:45:26
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 13 Oct 2007 17:23:02 -0700, th <t...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >sie czy moze wzrosla. Gdzie takie cos mozna sprawdzic ? Zaznaczam ze
    >nie mam dostepu do drukowanej literatury a internet chyba nie jest
    jesli internet nie jest zbyt wiarygodnym zrodlem to dlaczego akurat w
    internecie zadajesz swoje pytanie? :)

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 5. Data: 2007-10-14 17:23:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tylko że to tylko tzw. przestępczość ujawniona. Wysokość nieujawnionej
    > przestępczości można tylko oszacować w za pomocą "widełek".

    Dochodzi do tego błąd związany z różnymi zmianami statystycznymi. Już
    wprowadzenie czynu ciągłego spowodować musiało spadek przestępczości,
    bowiem to co dawniej bywało rejestrowane jako kilkaset czynów jest
    rejestrowano jako jeden ciągły. Zresztą wpływ na przestępczość
    niekryminalną mają wszelkie zmiany obowiązujących przepisów.

    Natomiast wg mojego odczucia przestępczość ostatnio znacząco zmalała, a
    osobiście przyczyn tego stanu rzeczy upatrywał bym w emigracji. Wielu
    przestępów wywodziło się z kręgów bezrobotnych. Ci wyjechali, to i
    przestępczość spadła.