  • 1. Data: 2007-10-13 18:34:09
    Temat: prawo autorskie - linki do stron www i zrzuty ekranu z wyglądem stron www w portfolio
    Od: Mariusz <m...@h...usunto.sk>

    W pracy (umowa o pracę) tworzę strony internetowe. Najczęściej wykonuję
    wszystko poza stworzeniem grafiki i informacji zamieszczonych na tych
    stronach. Projekty graficzne, grafikę używaną na stronie wykonuje inna
    osoba zatrudniona w firmie. Oczywiście autorskie prawa majątkowe należą
    do pracodawcy lub zostały przekazane dla innych osób, dla których były
    tworzone dane strony.

    Informacje o wykonywanych projektach nie są objęte tajemnicą
    przedsiębiorstwa, służbową, handlową. Nie zobowiązałem się również do
    niewykorzystywania uprawnień wynikających z autorskich prawy osobistych.

    Postanowiłem stworzyć portfolio (własną stronę www) w którym mam zamiar
    umieścić linki do wykonanych przeze mnie stron www. Jednocześnie chcę
    umieścić tam również zrzuty ekranu (obrazki) przedstawiające te strony
    (ich obecny wygląd).

    Czy mam prawo to zrobić? Z tego co się orientuję to linki do stron mogę
    umieścić. Jednak zastanawiam się jak jest ze obrazkami z wyglądem
    strony? Czy do tego muszę uzyskać zgodę właściciela autorskich praw
    majątkowych?

    Mariusz

  • 2. Data: 2007-10-15 12:04:13
    Od: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl>

    Mariusz napisał(a):
> [...]
    > umieścić. Jednak zastanawiam się jak jest ze obrazkami z wyglądem
    > strony? Czy do tego muszę uzyskać zgodę właściciela autorskich praw

    Możesz to podciągnąć, pod "dozwolony użytek nie naruszający normalnego
    korzystania z utwory" (Art. 34, 35). "Godzić w słuszne interesy twórcy"
    oczywiście nie będziesz, bo to Ty nim jesteś :)

    Rzecz jasna w przypadku tak ogólnie sformułowanych przepisów, jest to
    kwestia bardzo mętna: sam chętnie bym się dowiedział, czy są tutaj
    jakieś precedensy.

    R.