  • 1. Data: 2007-10-13 20:48:43
    Temat: Ślub - moment zawarcia, świadkowie
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <"grupa(usun)"@(wywal)grupy.3mam.net>

    Zastanawialiśmy się w większym gronie, w którym momencie związek małżeński
    uznaje się za zawarty. Wiadomo, procedura jest, kierownik USC pyta się
    panny młodej, pana młodego, ogłasza zawarcie, potem podpisują...
    Jednak ze zdrowiem może być różnie i w którymś momencie jedno z "młodych"
    (czasem młodzi mają przeciez np. 80 lat) traci przytomność i po kilkunastu
    minutach w drodze do szpitala umiera.

    Druga sprawa świadkowie:
    czy znane są Wam jakieś sprawy, kiedy świadkowie czyjegoś zawarcia związku
    są ciągani, celem rzeczywistego świadczenia że ON i ONA związek zawarli ?
    Przecież jest urzędnik USC lub ksiądz, który potwierdza...

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Walcz o prawdziwy status GG swoich GaduGadowiczów
    Strona drugiej grupy: http://grupy2.3mam.net

  • 2. Data: 2007-10-13 20:53:13
    Temat: Re: Ślub - moment zawarcia, świadkowie
    Od: "Blue" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy"
    <"grupa(usun)"@(wywal)grupy.3mam.net> napisał w wiadomości
> [...]
    > (czasem młodzi mają przeciez np. 80 lat) traci przytomność i po kilkunastu

    Myślę, że małżeństwem stają się po podpisaniu stosownego dokumentu w USC.

  • 3. Data: 2007-10-14 04:52:39
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Blue pisze:

    > Myślę, że małżeństwem stają się po podpisaniu stosownego dokumentu w USC.

    Nie. Momentem zawarcia małżeństwa jest moment złożenia zgodnych
    oświadczeń (art. 1 §1 krio). Sporządzenie aktu małżeństwa nie jest
    koniczne dla ważności małżeństwa, ma charakter tylko dowodowy.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 4. Data: 2007-10-14 08:38:15
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 13.10.2007, o godzinie 22.53.13, na pl.soc.prawo, Blue napisał(a):

    > Myślę, że małżeństwem stają się po podpisaniu stosownego dokumentu w USC.

    To cała szopka przed byłaby bez sensu.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 5. Data: 2007-10-14 11:49:12
    Od: Klara Bemol <h...@w...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Nie. Momentem zawarcia małżeństwa jest moment złożenia zgodnych
    > oświadczeń (art. 1 §1 krio). Sporządzenie aktu małżeństwa nie jest
    > koniczne dla ważności małżeństwa, ma charakter tylko dowodowy.

    dokładnie tak, zarówno w prawie świeckim, jak i kościelnym