  • 1. Data: 2007-10-13 17:57:08
    Temat: Księgi wieczyste - problem
    Od: "mania" <m...@o...pl>

    Kupiłem działkę. Wcześniej została ona wydzielona z wiekszej i otrzymała
    nowy numer księgi wieczystej. Numer załóżmy 12345. Ten numer pojawia się na
    wszelkiej dokumentacji dotyczącej budowy do czasu kiedy składam wniosek o
    kredyt na budowę domu i bank sprawdza księgę wieczystą. Okazuje się, że
    dzisiaj moja działka ma numer 12345a, ponieważ przez pomyłkę numer 12345
    został nadany dwóm nieruchomościom.
    Zażądałem, żeby zmieniono numer mojej działki na nowy niedublowany, jednak
    pracownicy sądu mnie zbywają, twierdząc, że niepotrzebnie się martwię, że
    nigdy nikt przez pomyłkę nie wpisze hipoteki na mój dom i że to w ogóle
    normalna praktyka. Mam co do tego wątpliwości. Jak mogę się zabezpieczyć?

  • 2. Data: 2007-10-13 20:46:29
    Temat: Re: Księgi wieczyste - problem
    Od: "Maruda" <g...@o...pl>

    Użytkownik "mania" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nigdy nikt przez pomyłkę nie wpisze hipoteki na mój dom i że to w ogóle
    > normalna praktyka. Mam co do tego wątpliwości. Jak mogę się zabezpieczyć?
    no niezle sie ktos rypnąl przy nadawaniu numeru KW, jak znam zycie to teraz
    zbywaja gadka - nic ci nie bedzie a potem sie ... no wlasnie
    poszedłbym do wydziału geodezji i kartografii i kazal tam sprostować pomyłke
    jesli takowa zaszła przy wpisaniu a druga rzecz sprawdziłbym czy jakims
    przypadkiem nie zmieniły sie granice nieruchomosci (moze sie okazac ze jest
    jeszcze wydzielona jakas działka) zarzadał bym wykresu i mapki, a nawet bym
    poszedł do prezesa sadu niech trzyma dokładniejsza piecze nad pracownikami
    sadu lub przynajmnieł odwiedził kierownika wydziału kasiag wieczystych
    zajrzyj tez do ustawy o ksiedze wieczystej i hipotece

  • 3. Data: 2007-10-15 00:04:39
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

> [...]
    > nigdy nikt przez pomyłkę nie wpisze hipoteki na mój dom i że to w ogóle
    > normalna praktyka. Mam co do tego wątpliwości. Jak mogę się zabezpieczyć?

    ROTFL, po pierwsze to pojęcia nie masz o czym piszesz. Mylisz numery
    działek z numerami Kw.

    1. Normalne jest, że przy podziale danej działki gruntu (np. 123), działki
    powstałe z tego podziału mają
    onzaczenia geodezyjne typu 123/1, 123/2, 123/3 itp.

    2. W jednej księdze wieczystej może być multum działek gruntu, ważne aby
    właściciel/współwłaściciele byli ci sami no i oczywiście wszystkie działki
    muszą podlegać obszarowo pod dany sąd.

    3. Nie wiem o co Ci chodzi, ale jeśli faktycznie Twoja Kw ma nr np. 123456A,
    to i tak podczas migracji, tj. wprowadzania jej do systemu Centralnej
    Informacji Ksiąg Wieczystych, otrzyma ona odrębny numer, gdyż system ten
    takich oznaczeń nie przewiduje.

    4. Po czwarte sąd ma rację, nikt Ci pomyłkowo tam hipoteki nie wpisze, a
    jeśli nawet by to się zdarzyło, to jako właściciel dostaniesz zawiadomienie
    o tym wpisie i będziesz mógł wnieść zażalenie.

  • 4. Data: 2007-10-15 15:14:47
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Marcin Wasilewski pisze:
    > 4. Po czwarte sąd ma rację, nikt Ci pomyłkowo tam hipoteki nie wpisze, a
    > jeśli nawet by to się zdarzyło, to jako właściciel dostaniesz
    > zawiadomienie o tym wpisie i będziesz mógł wnieść zażalenie.

    o ile odbierze korespondencję albo zawiadomi o zmianie adresu...

    KG