  • 41. Data: 2004-07-23 12:20:15
    Temat: Re: Sprzedaż softu OEM
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Krzysztof "gravide" B. pisze:

    > Użytkownik "Arek" <a...@e...net> napisał w wiadomości

    > Sprawa rozbija się o to, że kupując jakikolwiek soft NIE STAJESZ
    > się jego właścicielem, a jesteś jedynie jego UŻYTKOWNIKIEM.
    > W związku z tym masz dwie drogi do wyboru. Albo akceptujesz
    > warunki licencji (bez wzgledu na to czy OEM czy BOX), i dzięki
    > temu możesz korzystać z dobrodziejstw softu, bądź też nie akceptujesz
    > umowy licencyjnej i powinieneś program schować do szafki.

    Albo NIE CHOWAC i czekac na proces cywilny..

    BNoguslaw

  • 42. Data: 2004-07-23 12:44:12
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    > wydaje mi się odrobinę naciągane.

    nie kazdy posiada dostep do interentu.

    na marginesie, w jakim jezyku powinna byc instrukcja/licencja?

    borland sprzedaje w jezyku angielskim, a dopiero ze strony mozna sobie
    sciagnac wersje polska.
    Powiedzmy ze nie mam jak sciagnac.
    Czy lamie prawo lamiac licencje ktora nie jest napisana w jezyku Polskim?

    P.

  • 43. Data: 2004-07-23 13:03:12
    Od: "Krzysztof \"gravide\" B." <g...@w...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Rokicki"
    <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Powiedzmy ze nie mam jak sciagnac.
    > Czy lamie prawo lamiac licencje ktora nie jest napisana w jezyku Polskim?

    Wybacz, ale nie piszemy tu o kupnie marchewki za 2 złote,
    ale o sofcie, którego ceny zaczynają się od kilkuset złotych.
    Tak więc tłumaczenie, że nie miałem dostępu do internetu,
    żeby poczytać i poszukać informacji jest raczej nietrafione.
    Poza tym zawsze można iść do znajomego i u niego przeczytać
    tekst licencji.
    Hint:
    pomoc systemu windows-->indeks-->EULA i tu jest cały tekst po polsku.
    Lenistwo nie usprawiedliwia, podobnie jak nieznajomość
    prawa nie zwalnia z jego przestrzegania.

    Swego czasu Wimal (dystrybutor Adobe) poinformował mnie
    że polski tekst EULA jest zaimplementowany w programie
    i mogę sobie go przeczytać przy instalacji. Dziwne jednak
    wydało mi się, że na stronie Adobe jest ten tekst po węgiersku,
    czesku, słowacku, japońsku, niemiecku i jeszcze wielu jezykach.
    Na koniec okazało się, że otrzymanie mailem polskiego tekstu
    EULA do Shopa nie było takie trudne choć wymagało wytłumaczenia
    odpowiedniemu człowiekowi, że mam prawo go dostać, zanim
    kupię program.

  • 44. Data: 2004-07-23 14:14:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Jul 2004, Michal Bien wrote:

    >+ Falkenstein <f...@p...fm> wrote:
    >+
    >+ > A ja powiem tak. Instalując OEM zawierasz umowę z dystrybutorem
    [...]
    >+ Tu sie zgadzam - do czasu gdy nie ma w PL orzeczeia analogicznego do
    >+ niemieckiego nie pozowstaje nic inneg jak zaakceptowac warunki umowy lub
    >+ jej nie zawierac.

    Moment. Ja mam pytanie: zakładając iż wszyscy zastosują się do
    twojego konceptu - to SKĄD SIĘ WEŹMIE ORZECZNICTWO ?? ;)

    >+ Zastanowilo mnie natomiast co innego:
    >+ - Jak wiadomo systemy operacyjne MS w wersji OEM mozna kupic nie
    >+ tylko z calym komputerem a rowniez z jego komponentem. Na jakiej wiec
    >+ podstawie MS twierdzi ze z chwila instalacji systemu nastepuje "zlanie sie
    >+ z caloscia sprzetu"

    To chciałbym też wiedzieć :)

    >+ Czyzby kolejna konfabulacja MS?

    Nie wiem czy "kolejna", ale zdecydowanie z umowy nie wynika :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 45. Data: 2004-07-23 14:18:32
    Od: "<<Tomek>>" <t...@U...pl>

    Dnia 2004-07-23 13:29 TomekS napisał(a):
    > Oto cytat z EULA:
    >
    > OPROGRAMOWANIE jest licencjonowane z
    > KOMPUTEREM jako pojedynczy zintegrowany produkt i
    > może być używane jedynie z KOMPUTEREM. Jeśli
    > OPROGRAMOWANIU nie towarzyszy SPRZĘT,
    > Licencjobiorcy nie wolno używać OPROGRAMOWANIA.

    myślę, że warto jeszcze zacytować to:
    <cytat z EULA>
    Termin "KOMPUTER" używany w niniejszej licencji, oznacza SPRZĘT, jeśli
    SPRZĘT jest pojedynczym systemem komputerowym lub system komputerowy, z
    którym SPRZĘT działa, jeśli SPRZĘT jest składnikiem systemu komputerowego.
    </cytat z EULA>

  • 46. Data: 2004-07-23 14:31:43
    Od: Arek <a...@e...net>

    Krzysztof "gravide" B. rzecze:
    > Sprawa rozbija się o to, że kupując jakikolwiek soft NIE STAJESZ
    > się jego właścicielem, a jesteś jedynie jego UŻYTKOWNIKIEM.

    Oczywiście, że nie! Za to stajesz się właścicielem konkretnego
    EGZEMPLARZA programu i możesz z nim robić co chcesz - poza najmem i
    dzierżawą. Tako rzecze Ustawa o prawach autorskich i pokrewnych.

    [..]
    > temu możesz korzystać z dobrodziejstw softu, bądź też nie akceptujesz
    > umowy licencyjnej i powinieneś program schować do szafki.

    To nie jest umowa licencyjna. Nawet poplecznicy M$ to potwierdzają.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 47. Data: 2004-07-23 14:35:14
    Od: Arek <a...@e...net>

    TomekS rzecze:
    > art 61
    > W braku wyraźnego postanowienia o przeniesieniu prawa, uważa się, że twórca
    > udzielił licencji.
    >
    > Jesteś pewien powyższego?

    Tak.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 48. Data: 2004-07-23 14:35:35
    Od: "TomekS" <t...@d...com.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > To chciałbym też wiedzieć :)

    Mogę wtrącić?
    cytat z umowy licencyjnej windows XP:
    OPROGRAMOWANIE jest licencjonowane z
    KOMPUTEREM jako pojedynczy zintegrowany produkt i
    może być używane jedynie z KOMPUTEREM. Jeśli
    OPROGRAMOWANIU nie towarzyszy SPRZĘT,
    Licencjobiorcy nie wolno używać OPROGRAMOWANIA.

    Zapewne na tej podstawie następuje "zlanie" w jedną całość. Nie wiem tylko
    czy zgodnie z polskim prawem

    TomekS

  • 49. Data: 2004-07-23 14:36:19
    Od: Arek <a...@e...net>

    Boguslaw Szostak rzecze:
    > Albo NIE CHOWAC i czekac na proces cywilny..

    Nie będzie żadnego procesu cywilnego.
    Przynajmniej nie ze strony M$, tako rzecze ich prawnik.
    Oficjalnie - bo są niby tacy dobrzy dla ludzi, a tak naprawdę wiadomo
    czemu - przegraliby z kretesem i nie mieliby straszaka na słabych ludzi.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 50. Data: 2004-07-23 14:40:04
    Od: Arek <a...@e...net>

    TomekS rzecze:
    > Zapewne na tej podstawie następuje "zlanie" w jedną całość. Nie wiem tylko
    > czy zgodnie z polskim prawem

    M$ chce "zlewać" oprogramowanie z moim komputerem!?
    A kto mu sprzedał prawa autorskie do MOJEGO komputera? ;)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek