    From: "Krzysztof \"gravide\" B." <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzedaż softu OEM
    Date: Fri, 23 Jul 2004 15:03:12 +0200

    Użytkownik "Przemyslaw Rokicki"
    <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com> napisał w wiadomości
    news:cdr17r$5hl$1@inews.gazeta.pl...

    > nie kazdy posiada dostep do interentu.
    >
    > na marginesie, w jakim jezyku powinna byc instrukcja/licencja?
    >
    > borland sprzedaje w jezyku angielskim, a dopiero ze strony mozna sobie
    > sciagnac wersje polska.
    > Powiedzmy ze nie mam jak sciagnac.
    > Czy lamie prawo lamiac licencje ktora nie jest napisana w jezyku Polskim?

    Wybacz, ale nie piszemy tu o kupnie marchewki za 2 złote,
    ale o sofcie, którego ceny zaczynają się od kilkuset złotych.
    Tak więc tłumaczenie, że nie miałem dostępu do internetu,
    żeby poczytać i poszukać informacji jest raczej nietrafione.
    Poza tym zawsze można iść do znajomego i u niego przeczytać
    tekst licencji.
    Hint:
    pomoc systemu windows-->indeks-->EULA i tu jest cały tekst po polsku.
    Lenistwo nie usprawiedliwia, podobnie jak nieznajomość
    prawa nie zwalnia z jego przestrzegania.

    Swego czasu Wimal (dystrybutor Adobe) poinformował mnie
    że polski tekst EULA jest zaimplementowany w programie
    i mogę sobie go przeczytać przy instalacji. Dziwne jednak
    wydało mi się, że na stronie Adobe jest ten tekst po węgiersku,
    czesku, słowacku, japońsku, niemiecku i jeszcze wielu jezykach.
    Na koniec okazało się, że otrzymanie mailem polskiego tekstu
    EULA do Shopa nie było takie trudne choć wymagało wytłumaczenia
    odpowiedniemu człowiekowi, że mam prawo go dostać, zanim
    kupię program.