  • 111. Data: 2004-07-25 12:44:13
    Temat: Re: Sprzedaż softu OEM
    Od: Arek <a...@e...net>

    user rzecze:
    > Krzyk nie jest argumentem, a już szczególnie "na pewnym poziomie obycia" :-)

    Nie mówiłem, że jest argumentem. To wyraz rozpaczy.

    > Art. 50. Odrębne pola eksploatacji stanowią w szczególności:
    > [...]
    > 4) wprowadzenie do pamięci komputera

    Naprawdę? To chyba ściągnąłeś ten punkt z nieaktualnej ustawy.
    I w jakim zakresie jest to wprowadzenie do pamięci jest tam polem
    eksploatacji?

    Art. 50.
    Odrębne pola eksploatacji stanowią w szczególności:
    1) w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu - wytwarzanie
    określoną techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską,
    reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową,
    2) w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór
    utrwalono - wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo
    egzemplarzy,
    3) w zakresie rozpowszechniania utworu w sposób inny niż określony w pkt
    2 publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz
    nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki
    sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez
    siebie wybranym.

    > No widzisz, sam piszesz że eksploatacja to wykorzystywanie,
    > a więc korzystanie z utworu! :-)

    Proszę Cię - daj spokój. Nie zamierzam prowadzić dyskusji na poziomie
    semantycznie nie rozumienia pojęć.

    > A to już Twoja nadinterpretacja - tego nie ma w definicji.
    > W celu korzystania może go używać - i najczęściej to robi! :-)

    Nie. To nie jest moja nadinterpretacja. To Ty nie chcesz różnic
    znaczeniowych słów i udajesz, że znaczą one to samo. A nie znaczą pomimo
    podobieństw.

    > Jak powyżej sam napisałeś, eksploatacja jest wykorzystywaniem! :-)

    Nic takiego nie napisałem, więc daruj sobie takie przypisywanie brody.
    I dość mam już rozmowy poniżej przedszkolnego poziomu.
    Eksploatacja i korzystanie/używanie programu to dwie RÓŻNE rzeczy.
    Jeżeli tego nie potrafisz zrozumieć to zapytaj polonisty, albo
    specjalisty z prawa autorskiego. Może wtedy - nawet jak dalej tego nie
    będziesz rozumiał - to chociaż przyjmiesz to jako aksjomat.

    > Po prostu. Jak widzisz, można używać zamiennie tych terminów.

    Jak widzę nie można. I ustawodawca nie używał... upss.. - a może mogę
    użyć słów : - i ustawodawca nie eksploatował ich zamiennie. :)

    > Z tego powodu wymieniane bywają jako wyrazy bliskoznaczne lub synonimy.

    Ale nie równoznaczne.

    > A juz na pewno nie mozna powiedzic, że korzystanie z czegoś nie może
    > być tego eksploatacją. Więc nie masz racji.

    Rozumiem, że Ty słów nie używasz tylko je eksploatujesz, tak ?

    > Poza tym sam przyznałeś, że używanie może być korzystaniem.
    > A korzysta się z utworów na tzw. polach eksploatacji.
    > Zatem można używać utworu i tym samym korzystać z niego na polu
    > pt. "wprowadzanie do pamięci komputera" ?

    Jak słusznie zauważyłeś MOŻE być korzystaniem na polu eksploatacji.
    I wtedy jest to eksploatacja.

    W pozostałych przypadkach - nie.

    > Ustawa mówi tu o korzystaniu z utworu przez użytkownika.
    > A inny punkt mówi np.:

    Ale nie mówi o EKSPLOATACJI. Zgadza się?

    > Art.42 2. Umowa o przeniesienie autorskich praw majątkowych lub umowa
    > o korzystaniu z utworu, zwana dalej "licencją", obejmuje pola eksploatacji
    > wyraźnie w niej wymienione.
    >
    > Zauważ, że licencja to umowa o *korzystanie* z utworu na polach ekploatacji.
    > Z zacytowanych dwóch punktów widać więc, że "korzystanie" i "eksploatacja",
    > a także "korzystanie" i "używanie" stosowane bywają w ustawie zamiennie.

    Ha! I sam sobie dobitnie przytoczyłeś przykład, że eksploatacja to
    korzystanie z utworu na polach eksploatacji, a nie korzystanie z utworu.

    > Nie musisz sam "wyjaśniać" tego, co wyjaśniono w słowniku (j.w.)

    No niestety jak widać muszę, skoro nie widzicie różnicy pomiędzy
    używaniem utworu i zarabianiem na jego cechach użytkowych,
    a eksploatacją utworu czyli zarabianiu na prawach do niego. :(

    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 112. Data: 2004-07-25 13:04:41
    Od: "Krzysztof \"gravide\" B." <g...@w...pl>

    [ciach]
    artykuł 49 pkt 1.
    Jeżeli w umowie nie określono sposobu korzystania z utworu,
    powinien on byc zgodny z charakterem i przeznaczeniem utworu
    oraz przyjetymi zwyczajami.

    moja interpretacja tego artykułu.
    Sprzedawca programu nie określa dokładnie zasad korzystania
    z programu, wystawia mi jedynie fakturę.
    A zatem obowiązuje mnie licencja, która znajduje się w tym programie.
    [Przejmuję zobowiązania wynikające z tekstu licencji pomimo, że nie
    zawieram ze sprzedawcą umowy dot. programu (z wyjątkiem
    kupna - sprzedaży)]
    a także przeznaczenie tegoż i zwyczajowe podejście do tematu.
    Jeszcze jakieś pytania.

  • 113. Data: 2004-07-25 13:15:05
    Od: "user" <a...@n...news>

    Arek napisał:

    > Nie mówiłem, że jest argumentem. To wyraz rozpaczy.

    A rozumiem. Nie rozpaczaj, Arku :-)

    > Naprawdę? To chyba ściągnąłeś ten punkt z nieaktualnej ustawy.
    > I w jakim zakresie jest to wprowadzenie do pamięci jest tam polem
    > eksploatacji?

    http://www.vagla.pl/autorskie.htm
    Tak czy inaczej ustawa wymienia te pola *"w szczególności"*, a więc
    nie wszystkie możliwe, lecz tylko te zakresy które na pewno nimi są.
    Nie możesz więc twierdzić, że pole w niej nie wymienione nie
    jest polem eksploatacji.

    > Nic takiego nie napisałem, więc daruj sobie takie przypisywanie brody.

    Arek napisał:
    "> Eksploatacja to - POZYSKIWANIE (zysków) z CZEGOŚ
    > czyli ktoś wykorzystuje UTWÓR"

    :-) Nie pamiętasz własnych słów??

    > I dość mam już rozmowy poniżej przedszkolnego poziomu.

    Widzę, że ciągle próbujesz sprowokować mnie do własnie takiego
    "przedszkolnego" poziomu takimi uwagami:-)
    Pozwolisz więc, że potraktuję Cię jak prowokatora czyli trolla
    i nie będę z Toba dalej prowadził dyskusji.

    > Ha! I sam sobie dobitnie przytoczyłeś przykład, że eksploatacja to
    > korzystanie z utworu na polach eksploatacji, a nie korzystanie z utworu.

    :-)))Więc korzystanie z utworu na polach eksploatacji to nie korzystanie z
    utworu???
    Oj Arku, zapędziłes się w tzw. kozi róg :-)

    No ale żegnaj bo szkoda czasu.

    Jacek

  • 114. Data: 2004-07-25 13:28:58
    Od: Arek <a...@e...net>

    Krzysztof "gravide" B. rzecze:
    > moja interpretacja tego artykułu.

    Artykuł ten dotyczy przejścia MAJĄTKOWYCH praw autorskich,
    co w ogóle nie ma miejsca w przypadku softu OEM czy BOX.

    Ale jeśli chcesz to możesz być niewolnikiem Twórcy, mnie nic do tego
    dopóki nie próbujesz robić ze mnie niewolnika.

    > A zatem obowiązuje mnie licencja, która znajduje się w tym programie.

    Tam nie ma licencji. Z tym się już nawet zgadzają poplecznicy M$ i
    podobnych firm.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 115. Data: 2004-07-25 13:40:46
    Od: "Cyfrowa.tv" <b...@c...tv>

    user rzecze:
    > http://www.vagla.pl/autorskie.htm

    To masz z bardzo starej ustawy.
    W nowej jest zupełnie inaczej:

> [...]

    > na pewno nimi są.
    > Nie możesz więc twierdzić, że pole w niej nie wymienione nie

    W przypadku programu komputerowego mogę ponieważ ustawa w sposób
    WYCZERPUJĄCY - a nie w szczególności przedstawia zakres pól eksploatacji.

    > :-) Nie pamiętasz własnych słów??

    Przecież widać, że napisałem "pozyskiwanie" a nie "wykorzystywanie".

    > :-)))Więc korzystanie z utworu na polach eksploatacji to nie korzystanie z
    > utworu??? Oj Arku, zapędziłes się w tzw. kozi róg :-)

    A jednak odwalasz żłobek udając, że nie rozumiesz co się do Ciebie
    pisze. :(

    > No ale żegnaj bo szkoda czasu.

    Na takie przedszkole rzeczywiście szkoda czasu.

    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 116. Data: 2004-07-25 13:41:32
    Od: Arek <a...@e...net>

    user rzecze:

  • 117. Data: 2004-07-28 12:19:05
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 23 Jul 2004 11:00:35 +0200, Michal Bien napisał(a):

    [...]

    > nic innego jak przestrzegac postanowien tej umowy. Mozna sie z nimi zgadzac
    > lub nie, wiec albo ktos sie zgadza i nabywa oprogramowanie w wersji OEM
    > albo nie i kupuje BOX lub uzywa czego innego - nie ma przymusu korzystania
    > z oprogramowania konkretnego producenta [ilosc wolnego, nie ograniczonego

    Niestety, jest - dzięki "Płatnikowi" Prokomu...
    Chyba że czegoś nie wiem i został zniesiony obowiązek dostarczania
    deklaracji za pomocą "Płatnika" przez płatników zatrudniających więcej
    niż ileś tam osób...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki