  • 1. Data: 2004-07-21 13:13:30
    Temat: Ostateczne przedsądowe wezwanie do zapłaty
    Od: scx <s...@w...pl>

    Witam ponownie

    We wcześniejszym wątku "Jak ściągnąć zależność" poradzono mi wysłać mi
    poleconym za potwierdzeniem odbioru Wezwanie do zapłat.
    Koniecznie za potwierdzeniem odbioru? Nie wystarczy zwykły polecony? Kopię
    sobie oczywiście zostawię, czy ma być jakoś potwierdzona?

    Znalazłem sobie takie na www.signform.pl (można ściągnąć za darmo jak się
    poszuka - http://www.signform.pl/file.php?cat=196&doc=1022&ext
    =dot).
    Zmieniłem "Numer faktury" na "Aukcja Allegro nr". Myślę że dobrze.
    Przejdzie?

    Na dole strony są dwa nieopisane miejsca na coś. Co tam ma być? Rozumiem że
    mój własnoręczny podpis, i co jeszcze?

    --
    scx
    Fajna sygnaturka, co nie?

  • 2. Data: 2004-07-21 13:33:54
    Temat: Re: Ostateczne przedsądowe wezwanie do zapłaty
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Przeglądam pl.soc.prawo
    a tam użytkownik scx pisze:

    > Koniecznie za potwierdzeniem odbioru? Nie wystarczy zwykły polecony? Kopię
    > sobie oczywiście zostawię, czy ma być jakoś potwierdzona?
    Koniecznie, musisz mieć dowód doręczenia, który stanowi załącznik do
    pozwu o nakaz zapłaty.

  • 3. Data: 2004-07-21 20:38:21
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 21 Jul 2004 13:33:54 GMT, jaszczur naskrobał(a):

    > Koniecznie, musisz mieć dowód doręczenia, który stanowi załącznik do
    > pozwu o nakaz zapłaty.

    a to ciekawe - podst. prawna?

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-07-21 23:01:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 21 Jul 2004 13:33:54 GMT, jaszczur naskrobał(a):

    > a to ciekawe - podst. prawna?

    Sprawę ostatecznie wyjaśnia art. 499 kpc.

  • 5. Data: 2004-07-22 09:44:45
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    jaszczur said the following on 2004-07-21 15:33:
    > Przeglądam pl.soc.prawo

    > Koniecznie, musisz mieć dowód doręczenia, który stanowi załącznik do
    > pozwu o nakaz zapłaty.
    A to nie wystarczy reklamacja na poczcie?
    KJ

    --
    JIDs: k...@j...wpl.pl k...@j...aster.pl

  • 6. Data: 2004-07-22 10:30:32
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 22 Jul 2004 01:01:56 +0200, Robert Tomasik naskrobał(a):

    > Sprawę ostatecznie wyjaśnia art. 499 kpc.

    Tzn co konkrentnie? bo IMO nic nie wyjaśnia. Pytam sie dlatego że powyższe
    stwierdzenie stoi wyrażnie wprzeciw moim spostrzeżeniom -> nigdy jeszcze
    nie widzałem żeby sąd żądał dostarczenia potwierdzenia odbioru wezwania
    przez dłużnika a TYLKO dowodu wysłania (subtelna różnica - nieprawdaż?).

  • 7. Data: 2004-07-22 10:39:21
    Od: l...@o...pl

> [...]
    > przez dłużnika a TYLKO dowodu wysłania (subtelna różnica - nieprawdaż?).
    >

    >masz racje tez niewidzialem zeby sad domagal sie potwierdzenia odbioru
    denerwuja mnie trole ktore niemajac zielonego pojecia o niczym ale daja swoje
    wspaniale rady

    ot Polska
    pozdr

  • 8. Data: 2004-07-22 10:58:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Dnia Thu, 22 Jul 2004 01:01:56 +0200, Robert Tomasik naskrobał(a):

    Po pierwsze pomyliłem art. Miało być 485 kpc. No ale faktycznie tam na tak
    postawione pytanie odpowiedzi nie znajdziemy. Mnie chodziło o zwrócenie
    uwagi na fakt, że to wezwanie wcale nie jest obowiązkowe. Jest konieczne
    tylko w przypadku, gdy dysponujemy jedynie jego pisemnym oświadczeniem
    potwierdzającym istnienie zobowiązania. W innych wypadkach nie mamy
    obowiązku wzywać dłużnika z punktu widzenia wydania nakazu zapłaty - może
    być tylko kłopot ze zwrotem kosztów.

    A teraz co do samego potwierdzenia doręczenia. Skoro mamy dostarczyć
    wezwanie do zapłaty, to moim zdaniem masz oczywiście rację. Treść wezwania
    wraz dowodem jego wysłania w zupełności wystarcza. Dowód wysłania musi być
    po to, by przedstawiony dokument miał znaczenie wezwania. Inaczej, to mógł
    byś owo wezwanie wyrzucić.

  • 9. Data: 2004-07-22 11:23:57
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 22 Jul 2004 12:39:21 +0200, l...@o...pl naskrobał(a):

    > denerwuja mnie trole ktore niemajac zielonego pojecia o niczym ale daja swoje
    > wspaniale rady

    spokojnie nie ma co od troli innych wyzywać tym bardziej że naprawde w KPC
    nie ma tego wprost napisane :> być może w jakiś rozporządzeniu? :>

  • 10. Data: 2004-07-22 11:30:45
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Przeglądam pl.soc.prawo
    a tam użytkownik Sebol pisze:

    > nigdy jeszcze
    > nie widzałem żeby sąd żądał dostarczenia potwierdzenia odbioru wezwania
    Masz rację. Z mojej strony mogę dodać, że pomyłka ta wynikała ze
    specyfiki spraw jakie prowadzę. W tej konkretnej sprawie jaka
    obija się w tym wątku potwierdzenie odbioru nie jest konieczne.