  • 101. Data: 2004-07-24 12:10:23
    Temat: Re: Sprzedaż softu OEM
    Od: Arek <a...@e...net>

    Goomich rzecze:
    > Skoro rezygnowałeś (niezgadzałeś się na zawarcie umowy), to raczej już
    > sobie tej rzeczy nie brałeś, prawda?

    A co to ma do softu OEM? Egzemplarz programu już kupiłem, jest mój i
    koniec i kropka.
    Mogę z nim zrobić co mi się żywnie podoba poza najmem i dzierżawą.
    Jeżeli chcesz odniesienia do supermarketu to tak jakbym kupił masło, w domu
    wyciągnął i przy rozpakowywaniu zobaczył tekst:
    "Rozpakowując masło zgadasz się na niniejsze warunki licencji na
    spożycie masła ... ble..ble..ble.. możesz je spożywać tylko z marchewką
    zakupioną razem z masłem, smarować tylko złotymi nożami, po rozmarowaniu
    zmówić 3 zdrowaśki. "

    Tak samo debilne są te steki pobożnych majaków w "EULA" .
    I tak samo - na szczęście - bezprawne i nieskuteczne.

    A jak dobrze przypomniał Sokół Stwardniały vel Falkenstein ciągle
    aktualna jest moja propozycja zakładu.

    Kto uważa, że obowiązuje mnie takie "nienazwane umowy" niech wyskakuje
    z zakładem. 1000 zł? 2000? 5000 ? Czekam na propozycje.
    A jak ktoś nie chce postawić na swoje zdanie złamanego grosza to widać
    nic nie jest ono warte i powinien zamilknąć w tym temacie po wsze czasy
    bo tylko wstyd sobie robi.
    To nie do Ciebie akurat słowa, żeby było jasne.

    pozdrawiam
    Arek
    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 102. Data: 2004-07-24 13:38:50
    Od: Arek <a...@e...net>

    Goomich rzecze:
    > Art. 67. 1. Twórca może udzielić upoważnienia do korzystania z utworu na
    > wymienionych w umowie polach eksploatacji z określeniem zakresu, miejsca
    > i czasu tego korzystania.

    GOOMICH !!!!!!!!!!!!!!!!!! UŻYWANIE NIE JEST POLEM EKSPLOATACJI !!!!!!!!!

    L I T O Ś C I !!!!!!!!!!!

    zmęczony już
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 103. Data: 2004-07-24 13:40:10
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Arek <a...@e...net> naskrobał/a w news:cdtjj8$stp$1@news.onet.pl:

> [...]

    Art. 67. 1. Twórca może udzielić upoważnienia do korzystania z utworu na
    wymienionych w umowie polach eksploatacji z określeniem zakresu, miejsca

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Ten post jest sponsorowany przez literki 'b'a'b'y'l'o'n' i cyfre '5'.

  • 104. Data: 2004-07-24 18:40:12
    Od: "user" <a...@n...news>

    > GOOMICH !!!!!!!!!!!!!!!!!! UŻYWANIE NIE JEST POLEM EKSPLOATACJI !!!!!!!!!

    A czemu miałoby być, skoro używa się lub korzysta na określonych polach -
    np. wprowadzając program do pamięci komputera.
    Uprzedzając Twoją odpowiedź, że używanie nie jest korzystaniem napisz na
    jakiej podstawie tak twierdzisz.
    Tylko proszę nie krzycz, za to podaj jakieś argumenty :-)

    Jacek

  • 105. Data: 2004-07-25 00:53:05
    Od: Arek <a...@e...net>

    user rzecze:
    > A czemu miałoby być, skoro używa się lub korzysta na określonych polach -
    > np. wprowadzając program do pamięci komputera.

    LITOŚCI!

    > Uprzedzając Twoją odpowiedź, że używanie nie jest korzystaniem napisz na
    > jakiej podstawie tak twierdzisz.

    LITOŚCI! Sięgnij chociaż do słownika j. polskiego.

    > Tylko proszę nie krzycz, za to podaj jakieś argumenty :-)

    Nie mam już sił. To jak tłumaczenie tubylcom, że Ziemia jest kulista a
    nie płaska, a oni na to - nieprawda bo ludzie by z niej pospadali.

    Zachęcam - najpierw poczytaj o prawach autorskich, potem wrócimy
    najwyżej do tej rozmowy, jeśli nadal będziesz miał te pytania.
    W co wątpię.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 106. Data: 2004-07-25 08:20:37
    Od: "user" <a...@n...news>

    Arek napisał:

    > LITOŚCI!

    A prosiłem żebyś nie krzyczał :-)

    Wprowadzanie do pamięci komputera ustawa wymienia jako jedno
    z pól eksploatacji.

    > LITOŚCI! Sięgnij chociaż do słownika j. polskiego.

    Istnieje część wspólna zakresów znaczeń. Z tego powodu eskploatacja,
    korzystanie, używanie, użytkowanie bywają stosowane zamiennie.
    Czyni to również ustawa oPA (patrz dalej)

    A ja chciałbym wiedzieć tylko dlaczego używanie czegoś *nie może*
    być Twoim zdaniem korzystaniem z tego.

    > Nie mam już sił.

    A krzyczeć masz siły? :-)

    > Zachęcam - najpierw poczytaj o prawach autorskich, potem wrócimy
    > najwyżej do tej rozmowy, jeśli nadal będziesz miał te pytania.
    > W co wątpię.

    Ustawa używa terminu korzystanie i używanie zamiennie:

    Art. 23. 1. Bez zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie
    korzystać z już rozpowszechnionego utworu w zakresie
    własnego użytku osobistego

    Art. 75. 2. Nie wymaga zezwolenia uprawnionego:

    1) sporządzenie kopii zapasowej, jeżeli jest to niezbędne
    do korzystania z programu komputerowego. Jeżeli umowa nie
    stanowi inaczej, kopia ta nie może być używana równocześnie
    z programem komputerowym

    Więc wracamy do rozmowy i powtarzam pytanie:
    Podaj na czym opierasz swoje twierdzenie że używanie programu
    nie jest korzystaniem z niego.

    Nie denerwuj się tak Arku :-)

    Jacek

  • 107. Data: 2004-07-25 10:45:47
    Od: Arek <a...@e...net>

    user rzecze:
    > A prosiłem żebyś nie krzyczał :-)

    Nie da się nie krzyczeć w takiej sytuacji!
    Bo albo rozmawiamy na pewnym poziomie obycia w temacie, albo ta
    rozmowa w ogóle nie ma sensu.

    > Wprowadzanie do pamięci komputera ustawa wymienia jako jedno
    > z pól eksploatacji.

    Taaa? A możesz mi zacytować konkretny artykuł o tym mówiący?

    > Istnieje część wspólna zakresów znaczeń.

    Taaa... I dlatego trzeba wyczucia by je precyzyjnie i prawidłowo używać
    te słowa.
    Potrafisz określić istotne różnice? Jak nie to Ci pomogę:

    Używanie, użytkowanie to posługiwanie się czymś i klient właśnie
    POSŁUGUJE SIĘ programem.
    Korzystanie - to czerapnie z czegoś korzyści a także posługiwanie się
    czymś czyli KLIENT POSŁUGUJE SIĘ CZYMŚ.
    Eksploatacja to - POZYSKIWANIE (zysków) z CZEGOŚ czyli ktoś wykorzystuje
    UTWÓR, a nie go używa.

    > Z tego powodu eskploatacja, korzystanie, używanie, użytkowanie bywają
    > stosowane zamiennie.

    Nie stosowane zamiennie nigdzie w ustawie.

    > Czyni to również ustawa oPA (patrz dalej)

    Nie czyni, jakoś nie mogę tego dostrzec w Twoim przykładzie.

    > A ja chciałbym wiedzieć tylko dlaczego używanie czegoś *nie może*
    > być Twoim zdaniem korzystaniem z tego.

    Korzystaniem może być. Natomiast nie jest EKSPLOATACJĄ utworu.

> [...]
    > do korzystania z programu komputerowego. Jeżeli umowa nie
    > stanowi inaczej, kopia ta nie może być używana równocześnie

    Ale nie widzę tu zamiennego stosowania eksploatacji z używaniem.

    > Nie denerwuj się tak Arku :-)

    Nie mogę się nie denerowawać skoro zmuszony jestem do wyjaśniania
    podstaw i to semantycznych :(

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 108. Data: 2004-07-25 11:38:11
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> niebacznie popelnil

    > Coś Ty? Do wszystkich programów? Zresztą mam dwa różne komputery
    > z drukarkami HP. W żadnym coś takiego się nie wyświetla.
    A on coś pisał o drukarkach HP?
    Może chodziło o stacje robocze hp z hp-ux i PA-RISCowymi procesorami
    na pokładzie.

    --
    pozdro
    poreba

  • 109. Data: 2004-07-25 12:24:09
    Od: "user" <a...@n...news>

    (odpowiadam w tym miejscu na post Arka z innego miejsca tego wątku,
    bo referencje w nagłówku były juz za długie i serwer nie chciał wysłać mojej
    wiadomości)

    Arek napisał:

    > Nie da się nie krzyczeć w takiej sytuacji!
    > Bo albo rozmawiamy na pewnym poziomie obycia w temacie, albo ta
    > rozmowa w ogóle nie ma sensu.

    Krzyk nie jest argumentem, a już szczególnie "na pewnym poziomie obycia" :-)

    > Taaa? A możesz mi zacytować konkretny artykuł o tym mówiący?

    Art. 50. Odrębne pola eksploatacji stanowią w szczególności:
    [...]
    4) wprowadzenie do pamięci komputera

    > Korzystanie - to czerapnie z czegoś korzyści a także posługiwanie się
    > czymś

    Zgoda.

    > czyli KLIENT POSŁUGUJE SIĘ CZYMŚ.

    Tak, i czerpie z tego korzyści (ominałeś zasadniczą część swej definicji)
    a więc wykorzystuje to.

    > Eksploatacja to - POZYSKIWANIE (zysków) z CZEGOŚ

    Tak, i nie tylko zysków. W ogóle korzyści.

    > czyli ktoś wykorzystuje UTWÓR,

    No widzisz, sam piszesz że eksploatacja to wykorzystywanie,
    a więc korzystanie z utworu! :-)

    >a nie go używa.

    A to już Twoja nadinterpretacja - tego nie ma w definicji.
    W celu korzystania może go używać - i najczęściej to robi! :-)

    > Korzystaniem może być. Natomiast nie jest EKSPLOATACJĄ utworu.

    Jak powyżej sam napisałeś, eksploatacja jest wykorzystywaniem! :-)

    I jeszcze ze słownika:

    korzystać
    odnosić lub osiągać korzyści, mieć pożytek, zysk z czegoś; użytkować,
    wyzyskiwać coś, eksploatować coś, używać czegoś.

    eksploatować
    (fr. exploiter) używać, wykorzystywać; zużywać.

    Po prostu. Jak widzisz, można używać zamiennie tych terminów.
    Z tego powodu wymieniane bywają jako wyrazy bliskoznaczne lub synonimy.
    A juz na pewno nie mozna powiedzic, że korzystanie z czegoś nie może
    być tego eksploatacją. Więc nie masz racji.

    Poza tym sam przyznałeś, że używanie może być korzystaniem.
    A korzysta się z utworów na tzw. polach eksploatacji.
    Zatem można używać utworu i tym samym korzystać z niego na polu
    pt. "wprowadzanie do pamięci komputera" ?

    [...]
    > Ale nie widzę tu zamiennego stosowania eksploatacji z używaniem.

    Ustawa mówi tu o korzystaniu z utworu przez użytkownika.
    A inny punkt mówi np.:

    Art.42 2. Umowa o przeniesienie autorskich praw majątkowych lub umowa
    o korzystaniu z utworu, zwana dalej "licencją", obejmuje pola eksploatacji
    wyraźnie w niej wymienione.

    Zauważ, że licencja to umowa o *korzystanie* z utworu na polach ekploatacji.
    Z zacytowanych dwóch punktów widać więc, że "korzystanie" i "eksploatacja",
    a także "korzystanie" i "używanie" stosowane bywają w ustawie zamiennie.

    > Nie mogę się nie denerowawać skoro zmuszony jestem do wyjaśniania
    > podstaw i to semantycznych :(

    :-)))
    Nie musisz sam "wyjaśniać" tego, co wyjaśniono w słowniku (j.w.)

    Jacek

  • 110. Data: 2004-07-25 12:27:01
    Od: "Krzysztof \"gravide\" B." <g...@w...pl>

    Użytkownik "user" <a...@n...news> napisał w wiadomości
> [...]
    mojej
    > wiadomości)

    > Nie musisz sam "wyjaśniać" tego, co wyjaśniono w słowniku (j.w.)

    nie mam nic do dodania ;-), a jako że kolega Arek dalej
    nie przyjmuje logicznych argumentów, pomimo wysiłków
    kilku osób, rezygnuję z dalszej dysputy.

    pozdrawiam