    From: "user" <a...@n...news>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzedaż softu OEM
    Date: Sun, 25 Jul 2004 10:20:37 +0200
    <cdnrma$o6a$1@news.onet.pl> <cdo5he$b6j$5@inews.gazeta.pl>
    <cdo5t6$cof$1@news.onet.pl> <cdoau4$7cj$5@inews.gazeta.pl>
    <X...@1...0.0.1> <cdok24$cue$1@news.onet.pl>
    <o...@p...interia.pl> <cdp0jt$4v2$1@news.onet.pl>
    <o...@p...interia.pl> <cdqimt$qof$1@news.onet.pl>
    <cdqrqv$cqn$1@inews.gazeta.pl> <cdrboc$ip3$1@news.onet.pl>
    <X...@1...0.0.1> <cds5gq$sn5$1@news.onet.pl>
    <X...@1...0.0.1> <cds78g$8mk$1@news.onet.pl>
    <X...@1...0.0.1> <cdse8k$28$2@news.onet.pl>
    <X...@1...0.0.1> <cdtiab$5er$2@news.onet.pl>
    <X...@1...0.0.1> <cdtjj8$stp$1@news.onet.pl>
    <X...@1...0.0.1> <cdtop3$lft$1@news.onet.pl>
    <cduagu$k08$1@atlantis.news.tpi.pl> <cdv09a$mg5$1@news.onet.pl>

    Arek napisał:

    > LITOŚCI!

    A prosiłem żebyś nie krzyczał :-)

    Wprowadzanie do pamięci komputera ustawa wymienia jako jedno
    z pól eksploatacji.

    > LITOŚCI! Sięgnij chociaż do słownika j. polskiego.

    Istnieje część wspólna zakresów znaczeń. Z tego powodu eskploatacja,
    korzystanie, używanie, użytkowanie bywają stosowane zamiennie.
    Czyni to również ustawa oPA (patrz dalej)

    A ja chciałbym wiedzieć tylko dlaczego używanie czegoś *nie może*
    być Twoim zdaniem korzystaniem z tego.

    > Nie mam już sił.

    A krzyczeć masz siły? :-)

    > Zachęcam - najpierw poczytaj o prawach autorskich, potem wrócimy
    > najwyżej do tej rozmowy, jeśli nadal będziesz miał te pytania.
    > W co wątpię.

    Ustawa używa terminu korzystanie i używanie zamiennie:

    Art. 23. 1. Bez zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie
    korzystać z już rozpowszechnionego utworu w zakresie
    własnego użytku osobistego

    Art. 75. 2. Nie wymaga zezwolenia uprawnionego:

    1) sporządzenie kopii zapasowej, jeżeli jest to niezbędne
    do korzystania z programu komputerowego. Jeżeli umowa nie
    stanowi inaczej, kopia ta nie może być używana równocześnie
    z programem komputerowym

    Więc wracamy do rozmowy i powtarzam pytanie:
    Podaj na czym opierasz swoje twierdzenie że używanie programu
    nie jest korzystaniem z niego.

    Nie denerwuj się tak Arku :-)

    Jacek