  • 21. Data: 2022-10-08 21:46:56
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu osobowego -śmierć współwłaściciela
    Od: Marek <k...@o...pl>

    > to mogą nie ogarnąć, ze to nie jego parafa.
    No właśnie, tata nie żyje, powiedzmy że do sprzedaży wystawiam umowę i
    podpisuję za ojca i za siebie. Ciekawe czy gdzieś w Urzędzie Pojazdów i
    Praw Jazdy dojdą że ojciec już nie żyje (jako współwłaściciel) i cofną
    umowę?

  • 22. Data: 2022-10-09 00:34:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.10.2022 o 21:46, Marek pisze:
> [...]
    > podpisuję za ojca i za siebie. Ciekawe czy gdzieś w Urzędzie Pojazdów i
    > Praw Jazdy dojdą że ojciec już nie żyje (jako współwłaściciel) i cofną

    Z tym, że jeśli dojdą, to jest to przestępstwo. Trochę ryzykowne. Teraz
    mogą nie dojść, ale za kilka lat ktoś może zauważyć. No i nadal na
    miejscu kupującego nie poszedł bym na układ, że nie wiem, kto składa
    podpis pod umową, bo ta umowa jest nieważna i może się to skończyć tak,
    że nie będzie miał ani samochodu, ani pieniędzy. Odradzam!

    --
    Robert Tomasik

  • 23. Data: 2022-10-09 08:37:11
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

> [...]
    > podpisuję za ojca i za siebie. Ciekawe czy gdzieś w Urzędzie Pojazdów i
    > Praw Jazdy dojdą że ojciec już nie żyje (jako współwłaściciel) i cofną

    Jeżeli już chcesz kombinować to wykombinuj zagubioną umowę darowizny lub sprzedaży
    jego
    części na siebie - chociaż tu z kolei grozi 200-1000 za nieprzerejestrowanie. Nie
    wiem jak
    jest traktowane nie wykreślenie współwłaściciela.

  • 24. Data: 2022-10-09 09:23:41
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-10-09 o 08:37, m4rkiz pisze:

> [...]
    > sprzedaży jego części na siebie - chociaż tu z kolei grozi 200-1000 za
    > nieprzerejestrowanie. Nie wiem jak jest traktowane nie wykreślenie

    Zaraz się obudzą, że coś jeszcze musi zmarły podpisać i będzie zonk.
    To już lepiej zaryzykować pójcie do urzędu i oznajmienie, że zmarł
    współwłaściciel i chcesz go wykreślić. Zobaczysz co Ci powiedzą.
    Albo poproszą o akt zgonu i go wykreślą albo będą stawiać takie
    schody jak tu wszyscy opisują.
    Ale raczej stawiam na piętrzenie trudności, bo w urzędach, to nie lubią
    jak im potem ktoś zarzuci, że czegoś niedopatrzyli.
    Mnie kiedyś nie chcieli zarejestrować auta, bo nie było oświadczenia
    zbywcy, że zapłaciłem i musiałem donosić jakieś przysięgle tłumaczone kwity.

  • 25. Data: 2022-10-09 10:01:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.10.2022 o 09:23, cef pisze:

> [...]
    > Mnie kiedyś nie chcieli zarejestrować auta, bo nie było oświadczenia
    > zbywcy, że zapłaciłem i musiałem donosić jakieś przysięgle tłumaczone

    Pewnie miałeś w umowie zapisane, że samochód zmienia właściciela po
    zapłacie :-D
    --
    Robert Tomasik

  • 26. Data: 2022-10-09 11:25:28
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Zaraz się obudzą, że coś jeszcze musi zmarły podpisać i będzie zonk.

    Ja mówię o odnalezionej darowiźnie\sprzedaży z czasu kiedy współwłaściciel jeszcze
    żył.
    Tylko wtedy tak jak psiałem - zaczyna biec 30 dniowy termin na poinformowanie urzędu,

    który może wymierzyć 200-1000 kary.

    Jak sprawa nie jest pilna to raczej warto ogarnąć temat kompleksowo, bo w grę wchodzi

    pewnie też jakieś mieszkanie i inne tego typu sprawy (umowy na media etc.).

  • 27. Data: 2022-10-09 12:18:53
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Pewnie miałeś w umowie zapisane, że samochód zmienia właściciela po
    > zapłacie :-D

    Nie pamiętam jaki był zapis, ale nie wystarczyło potwierdzenie
    dokonanego przelewu, tylko sprzedawca musiał oświadczyć, że jest opłacony.
    Może taki był zapis. Chodzi mi bardziej o to, że urzędowo trzymają się
    tego co
    zapisane wręcz dosłownie - czyli jeśli w umowie stoi, że po oświadczeniu
    zbywcy, że
    dostał kasę, to będą żądać takiego oświadczenia a nie, że pokażę
    potwierdzenie przelewu. Więc w tym dyskutowanym przypadku jest niewielka
    szansa, że urzędnik się zagapi i zrobi ksero aktu zgonu a
    współwłasciciela wykreśli (bo to musi ktoś bardziej myślący klepnąć) ale
    chociaż może podpowiedzą mu czego oni będę potrzebować, żeby
    bez kolejnych dodatkowych kwitów sprawę załatwić.

  • 28. Data: 2022-10-10 18:19:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 Oct 2022 12:43:44 +0200, Tomasz wrote:
    > Marek w

    > To wygląda z grubsza tak:
    > pewnie nie było rozdzielności majątkowej więc choć ojciec był wpisany jako
    > współwłaściciel, to i matka też była współwłaścicielem, choć nieoficjalnie
    >
    > Tak więc masz 1/3 własności samochodu, 1/3 ma matka, a pozostała (1/3) część

    Nie bylbym taki pewny - jesli nie wpisano gdzies %, to bym załozył,
    ze Marek ma 50%, a ojciec 50%. Ojciec ma wspolwlasnosc z matką,
    wiec 50, 25 i 25%.

    > idzie w spadek z którego matce należy się 1/2 a Tobie i siostrze po 1/4

    > większościowym udziałowcem :P
    >
    > Było nie kombinować ze zniżkami OC wpisując ojca w DR...
    >
    > Ile ten samochód warty? A może ojciec z matką zrobili Ci darowiznę, tylko
    > nikt nie zgłosił w US/UK, bo nie było takiej potrzeby?

    Wystarczy chyba darowizna ojca, skoro tylko on byl wpisany w DR.

    J.

  • 29. Data: 2022-10-10 18:20:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 Oct 2022 13:10:50 +0200, Tomasz wrote:
    > Marek w

    > No to jest zwykły złom :P
    > W okolicach Łodzi się jakiś szrot, który zapłaci za złom znajdzie

    Tylko bedzie chcial podpisu wspolwlasciciela.

    Jesli jezdzi - jezdzic i placic OC.

    J,

  • 30. Data: 2022-10-10 18:25:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 Oct 2022 16:44:31 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > W dniu 07.10.2022 o 15:07, Kviat pisze:
    >
    > Natomiast w praktyce, to o wiele lepiej jest to robić inaczej. nie
    > kombinować z tymi kawałkami, tylko porozumieć się z rodziną i sprzedać
    > jako współwłasność. Wszyscy we troje się na umowie podpiszą.

    A urzad powie "OK", czy "musi byc podpis wspolwlasciciela z DR" ?

    Bo IMO to drugie.

    J.