  • 11. Data: 2007-11-22 09:19:06
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu, a umowa OC
    Od: "Wedan" <w...@o...pl>

    > W mojej opinii ktoś w tym TU robi Cię w przysłowiowe "jajo". Jeśli
    > powiadomiłeś ich pisemnie o zbyciu pojazdu, to osobę dzwoniącą do ciebie
    > poinformuj, by ewentualnie zwróciła się do Ciebie na piśmie z takim
    > żądaniem, najlepiej z podaniem podstawy prawnej swoich roszczeń. Możesz

    Nawet jeśli robią mnie w "jajo", to i tak sprawa będzie się ciągła, gdyż
    będą kierować nakazy i wezwania do zapłata, ja płacić nie będę, aż pewnie
    skierują sprawę do sądu. No i teraz sam już nie wiem czy pesel jest wymagany
    na umowie czy nie, czyli czy umowa jest ważna czy nie, a nie chcę się tego
    dowiedzieć z wyroku sądu.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 12. Data: 2007-11-22 12:05:50
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Wedan pisze:

    > Ale pytanie czy na umowie kupna sprzedaży musi być numer Pesel?? Czy taka
    > umowa jest ważna czy nie??

    Jest ważna ponieważ zawiera wystarczająco dokładne dane stron. Brak
    PESEL'u nie czyni umowy nieważną.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 13. Data: 2007-11-22 12:18:58
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Wedan pisze:

> [...]
    > na umowie czy nie, czyli czy umowa jest ważna czy nie, a nie chcę się tego

    TU nie jest władne do rozpatrywania ważności umowy. Ty masz dopełnić
    obowiązku poinformowania TU o zbyciu pojazdu i to zrób - dostarcz im
    stosowne oświadczenie wraz z kopią umowy i żądaj potwierdzenia daty
    wpłynięcia na kopiach tychże dokumentów. Następnie zapomnij o sprawie,
    zachowując dokumenty.

    Jeśli później TU przypomni się Tobie w sposób opisany przez Ciebie,
    poinformujesz ich że spełniłeś obowiązek wynikający z art.32 ust.1
    ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, co zostało potwierdzone przez
    TU. Jednocześnie każde następne wezwanie do zapłaty będziesz traktował
    jako próbę wyłudzenia, co skutkować będzie skierowaniem sprawy na drogę
    postępowania sądowego.

    Wspomniany zapis ustawy nie precyzuje jakie dane osobowe nabywcy musisz
    przekazać ubezpieczycielowi, nie nakłada też obowiązku podania numeru PESEL.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 14. Data: 2007-11-22 18:34:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wedan" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > skierują sprawę do sądu. No i teraz sam już nie wiem czy PESEL jest
    > wymagany na umowie czy nie, czyli czy umowa jest ważna czy nie, a nie

    Umowa jest jak najbardziej ważna. Zobacz do kodeksu cywilnego, co musi
    zawierać umowa. Przecioeż dałem Ci przykład osób, które numeru PESEL w
    ogóle nie mają. Sądzisz, że obcokrajowiec nie może w sposób ważny kupić w
    Polsce samochodu z powodu nieposiadania numeru PESEL?

  • 15. Data: 2007-11-27 05:29:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Wedan wrote:

> [...]
    > na umowie czy nie, czyli czy umowa jest ważna czy nie, a nie chcę się tego

    Umowa jest ważna kiedy jest podpisana i można określić strony umowy.
    Imię, nazwisko, adres jest wystarczający. W dzisiejszych czasach
    przyjęło się jeszcze jakiś numer identyfikujący z dokumentu tożsamości
    numer dowodu lub paszportu. Żaden pesel nie jest wymagany.