  • 1. Data: 2007-11-21 19:30:02
    Temat: Sprzedaż samochodu, a umowa OC
    Od: "Wedan" <w...@o...pl>

    Mam taki problem z ubezpieczycielem OC samochodu. Dokonałem sprzedaży
    samochodu w sierpniu tego roku i zawarłem w nim następujące dane kupującego
    i sprzedającego: imię i nazwisko, adres zamieszkania, seria i numer dowodu
    osobistego i organ wydający. Niestety nie umieściłem w umowie numeru Pesel i
    stąd bierze się mój cały problem, gdyż nie mam kontaktu z kupującym żeby
    pozyskać jego numer pesel. Starostwo umowę przyjęło i samochód został
    wyrejestrowany, natomiast ubezpieczyciel umowę przyjął, ale poprosił o numer
    Pesel. Próbowałem zdobyć ten numer, ale bez skutku. Wczoraj zadzwonił do
    mnie pracownik ubezpieczyciela z informacją, że jeśli nie dostarczę numeru
    Pesel to umowa przedłuży się na następne okresy mimo iż samochód został
    sprzedany. Zapytałem o możliwość wypowiedzenia umowy OC, lecz zostałem
    poinformowany, że nie mogę jej wypowiedzieć, bo samochód został sprzedany i
    polisa przekazana nowemu właścicielowi. No i sytuacja patowa. Nie wiem co
    zrobić w takiej sytuacji.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 2. Data: 2007-11-21 20:11:54
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu, a umowa OC
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Wedan w <news:fi219l$k30$1@nemesis.news.tpi.pl>:

> [...]
    > stąd bierze się mój cały problem, gdyż nie mam kontaktu z kupującym żeby
    > pozyskać jego numer pesel. Starostwo umowę przyjęło i samochód został

    To jest ciekawe, jak Ty wyrejestrowałeś nie swój samochód.

> [...]
    > poinformowany, że nie mogę jej wypowiedzieć, bo samochód został sprzedany i

    Czyli TU jest świadome, że to nie Twój pojazd. Zapytaj sie ich, czy MF nie
    mógłby od Ciebie kupić, bo nie ma pesela ;-)

    > Nie wiem co
    > zrobić w takiej sytuacji.

    Mieć w szufladzie kwit, potwierdzający że poinformowałeś TU o zbyciu
    pojazdu.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2007-11-21 20:21:00
    Od: "Wedan" <w...@o...pl>

    > Czyli TU jest świadome, że to nie Twój pojazd. Zapytaj sie ich, czy MF
    nie
    > mógłby od Ciebie kupić, bo nie ma pesela ;-)

    PZU mnie poinformowało, że dla ważności umowy w rozumieniu KC musi być w
    niej numer Pesel. Tylko, że w KC takiego zapisu nie znalazłem, chyba, że
    wynika to z innych źródeł.

    > Mieć w szufladzie kwit, potwierdzający że poinformowałeś TU o zbyciu
    pojazdu.

    No właśnie mam tylko potwierdzenie ze Starostwa, bo PZU wykonało tylko kopię
    umowy i nie mam potwierdzenia.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 4. Data: 2007-11-21 20:33:06
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Wedan w <news:fi2495$rm3$1@nemesis.news.tpi.pl>:

    > PZU mnie poinformowało, że dla ważności umowy w rozumieniu KC musi być w
    > niej numer Pesel. Tylko, że w KC takiego zapisu nie znalazłem, chyba, że
    > wynika to z innych źródeł.

    Aha, czyli wg nich umowa jest nieważna, ale nie możesz wypowiedzieć umowy
    OC, bo umowa jest ważna i pojazd już nie jest Twój...

    > No właśnie mam tylko potwierdzenie ze Starostwa, bo PZU wykonało tylko kopię
    > umowy i nie mam potwierdzenia.

    To zanieś do inspektoratu jeszcze raz pismo informujące o zbyciu, a na kopii
    życz potwierdzenie dostarczenia

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2007-11-21 20:46:07
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "Wedan" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > stąd bierze się mój cały problem, gdyż nie mam kontaktu z kupującym żeby
    > pozyskać jego numer pesel. Starostwo umowę przyjęło i samochód został

    A jak rozliczyliście w US PCC-3 bez PESELI i NIPów ?

  • 6. Data: 2007-11-21 20:49:41
    Od: "Wedan" <w...@o...pl>

    > Aha, czyli wg nich umowa jest nieważna, ale nie możesz wypowiedzieć umowy
    > OC, bo umowa jest ważna i pojazd już nie jest Twój...

    Dokładnie tak według nich jest. Nawet dzwoniłem kilka razy na ich Infolinie
    i nie udzielili mi odpowiedzi kierując do placówki, w związku z
    "indywidualnością sprawy".

    Ale pytanie czy na umowie kupna sprzedaży musi być numer Pesel?? Czy taka
    umowa jest ważna czy nie??

    > To zanieś do inspektoratu jeszcze raz pismo informujące o zbyciu, a na
    kopii
    > życz potwierdzenie dostarczenia

    Chyba tak zrobie.

    Pozdr.
    Kamil

  • 7. Data: 2007-11-21 20:55:16
    Od: "Wedan" <w...@o...pl>

    > A jak rozliczyliście w US PCC-3 bez PESELI i NIPów ?

    Wyczytałem, że:
    "Od dnia 01.01.2007 obowiązek składania deklaracji PCC, a także obliczenia i
    wpłacenia podatku będzie ciążył wyłącznie na kupującym."
    Więc sprzedającego to nie dotyczy.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 8. Data: 2007-11-21 21:27:35
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    William w <news:fi25f6$uu8$1@news2.ipartners.pl>:

    > A jak rozliczyliście w US PCC-3 bez PESELI i NIPów ?

    Widziałeś kiedyś PCC-3?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2007-11-21 21:37:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Wedan wrote:
> [...]
    > polisa przekazana nowemu właścicielowi. No i sytuacja patowa. Nie wiem co

    Opierdzielić kogoś w PZU z góry na dół i zadzwonić do szefostwa wyżej.
    Narazi wyślij im listem poleconym informację, że w dniu takim to a takim
    samochód sprzedałeś i dołącz ksero umowy.
    I koniec. Niech cię pocałują w nos.

  • 10. Data: 2007-11-21 22:25:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wedan" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    W mojej opinii ktoś w tym TU robi Cię w przysłowiowe "jajo". Jeśli
    powiadomiłeś ich pisemnie o zbyciu pojazdu, to osobę dzwoniącą do ciebie
    poinformuj, by ewentualnie zwróciła się do Ciebie na piśmie z takim
    żądaniem, najlepiej z podaniem podstawy prawnej swoich roszczeń. Możesz
    adwersarzowi przy następnej rozmowie zadać pytanie, co by było, jakby
    samochód nabył obcokrajowiec, który numeru PESEL w ogóle nie posiada.
    Płacił byś OC za ten samochód do końca świata i o jeden dzień dłużej?

    Do ubezpieczenia pojazdu jest zobowiązany każdoczesny właściciel pojazdu.
    Ty nim nie jesteś, więc żeby nie wiem co, umowa z ubezpieczycielem
    przedłużyć się nie może. Nie może, bo Ty nie masz już co ubezpieczyć.

    Z praktycznego punktu widzenia nie masz możliwości uzyskania tego numeru
    PESEL bez kontaktu z nabywcą. Nikt w żadnym Urzędzie z uwagi na ochronę
    danych osobowych Ci tej informacji nie udostępni bez narażenia się na
    odpowiedzialność karną.