  • 1. Data: 2007-11-21 18:20:19
    Temat: Forma własnosci na Wypisie z Rejestru Gruntów
    Od: s...@w...pl

    Chcę kupić działkę rolną i od sprzedającego dostałem wypis z rejstru
    gruntów. Na poczatku wypisu jest napisane

    Władający:2,
    ----
    | forma własności | Nazwisko i
    imię | Adres |
    | Udział | lub
    Nazwa | |
    ---
    | właściciel | Jan
    Kowalski | ul. Nowa |
    | 1/1 M

    | |
    ---
    | właściciel | Janina
    Kowalska | ul. Nowa |

    | |
    ---

    W legendzie jest podane, że M ozanacza współwłaściciel lub
    współużytkownik wieczysty

    Pytania:
    1. Czy M oznacza więc, ze Kowalski nie jest właścicielem, ale ma tą
    ziemię w wieczystym użytkowaniu (wieczysta dzierżawa)?
    2. Jeśli jest to wieczysta dzierżawa, to w świetle obecnego prawa jaka
    jest różnica między własnością, a wieczystą dzierżawą. Czy można to
    jakoś sprawnie wykupić?
    3. Co oznacza 1/1 w pierwszej pozycji

    dziekuję za wszelkie wyjaśnienia

  • 2. Data: 2007-11-21 20:42:31
    Temat: Re: Forma własnosci na Wypisie z Rejestru Gruntów
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Rejest Gruntu nie jest gwarancją własności działki. Jest nią księga
    wieczysta. Często zapisy w tych dwóch dokumentach się różnią (np. w larach
    60tych do RG wpisywano władającego na wniosek osoby płacącej podatek).

  • 3. Data: 2007-11-22 21:04:06
    Od: Hasan <h...@c...pl>

    ----
    > imię | Adres |
    > Nazwa | |
    ---
    > Kowalski | ul. Nowa |
    > |
    > | |
    ---
    > Kowalska | ul. Nowa |
    > |
    > | |
    ---

> [...]
    > 2. Jeśli jest to wieczysta dzierżawa, to w świetle obecnego prawa jaka
    > jest różnica między własnością, a wieczystą dzierżawą. Czy można to

    Oznaczenie 1/1M oraz M oznacza że jest to współwłasność małżeńska.
    Powinien jeszcze być charakter władania. 1/1 oznacza udział.
    Jeżeli grunt będzie w użytkowaniu wieczystym to właścicielem będzie
    gmina lub skarb państwa.

  • 4. Data: 2007-11-22 21:46:08
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Hasan" <h...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    [...]

    Sorry, że nie odpisuję inicjatorowi wątku, tylko tobie, ale nie widzę
    posta poprzednika.

    No więc moja rada jest taka, żeby nie patrzeć co jest w wypisie, bo dane
    na temat własności podane na wypisie z rejestru gruntów, nie rodzą żadnych
    skutków prawnych, prawnie wiążące jest to, co znajduje się w księdze
    wieczystej.

    Natomiast co do wieczystego użytkowania, to radzę przeczytać na początek to:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Wieczyste_u%C5%BCytkowa
    nie