  • 1. Data: 2007-11-21 19:42:58
    Temat: Kodeks cywilny art. 6
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@...stopce.pl>

    Kodeks cywilny:
    Art. 6. Ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego
    wywodzi skutki prawne.

    czyli na kim ?

    A-biuro rachunkowe
    B-firma handlowa

    A świadczy usługi księgowe, B regularnie terminowo płaci miesięcznie za
    usługi, A i B umawiają się ustnie na dodatkową jednorazową usługę... A
    usługę wykonuje, wystawia fakturę, B stwierdza, że nie na tyle się umawiali
    i placi mniej nie powołując się w przelewie na fakturę, jednoczesnie
    współpraca A i B ma ciąg dalszy, B regularnie płaci za usługi księgowe co
    miesiąc.

    w końcu A wypowiada umowę i po okresie wypowiedzenia współpraca się kończy.

    A wysyła wezwania do zapłaty,
    B wysyła 3 pisma proponujące ugodę w wysokości kwoty już wpłaconej, gdzie w
    trzecim daje czas nieprzekraczalny na wniesienie sprzeciwu, sprzeciw nie
    następuje... Czy brak sprzeciwu można odczytać jako zgodę.

    A gdyby nie pozostawali w stałych stosunkach gospodarczych?

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa/Ursynow
    kontakt: http://grupy2.3mam.net

  • 2. Data: 2007-11-21 19:52:52
    Temat: Re: Kodeks cywilny art. 6
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

    > Kodeks cywilny:
    > Art. 6. Ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego
    > wywodzi skutki prawne.
    >
    > czyli na kim ?
    >
    > A-biuro rachunkowe
    > B-firma handlowa

    [..]

> [...]
    > w trzecim daje czas nieprzekraczalny na wniesienie sprzeciwu, sprzeciw nie
    > następuje... Czy brak sprzeciwu można odczytać jako zgodę.

    IMHO na A ciąży ciężar udowodnienia, bo A chce coś od B a nie odwrotnie.

    Za to brak sprzeciwu IMHO nie można poczytywać za zgodę. To po prostu brak
    odpowiedzi ...

    p. m.

  • 3. Data: 2007-11-21 20:10:03
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 21 Nov 2007 20:42:58 +0100, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    napisał(a):

    > A i B umawiają się ustnie na dodatkową jednorazową usługę... A
    > usługę wykonuje, wystawia fakturę, B stwierdza, że nie na tyle się
    > umawiali i placi mniej nie powołując się w przelewie na fakturę,

    Faktura rozumiem nie została zaakceptowana? No to w tym zakresie ciężar
    dowodu spoczywa na wierzycielu - że istniała podstawa do jej wystawienia
    (IMHO także wobec organów skarbowych).

> [...]
    > gdzie w trzecim daje czas nieprzekraczalny na wniesienie sprzeciwu,
    > sprzeciw nie następuje... Czy brak sprzeciwu można odczytać jako zgodę.

    Jakiego sprzeciwu? W toku negocjacji? To oczywiście, że nie, ponieważ nie
    jest to oferta.
    Domniemania takie dopuszczalne są tylko w postępowaniu sądowym, czyli
    fakty niezaprzeczone bierze się za prawdę.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 4. Data: 2007-11-21 20:33:44
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@...stopce.pl>

    Dnia Wed, 21 Nov 2007 20:52:52 +0100, mvoicem napisał(a):

    > IMHO na A ciąży ciężar udowodnienia, bo A chce coś od B a nie odwrotnie.
    >
    > Za to brak sprzeciwu IMHO nie można poczytywać za zgodę. To po prostu brak
    > odpowiedzi ...

    a 395 kc ?

    Art. 395. § 1. Można zastrzec, że jednej lub obu stronom przysługiwać
    będzie w ciągu oznaczonego terminu prawo odstąpienia od umowy. Prawo to
    wykonywa się przez oświadczenie złożone drugiej stronie.

  • 5. Data: 2007-11-21 21:05:53
    Od: mvoicem <m...@g...com>

> [...]

    > będzie w ciągu oznaczonego terminu prawo odstąpienia od umowy. Prawo to
    > wykonywa się przez oświadczenie złożone drugiej stronie.

    Jako żywo nie rozumiem jaki widzisz związek w/w artykułu z opisaną
    sytuacją :)

    p. m.

  • 6. Data: 2007-11-21 21:41:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

> [...]
    > trzecim daje czas nieprzekraczalny na wniesienie sprzeciwu, sprzeciw nie
    > następuje... Czy brak sprzeciwu można odczytać jako zgodę.

    Wyśli 3 listy że mi wisisz stówę. A ty na nie nie odpowiesz.
    Czy to oznacza, że wisisz mi stówę?

  • 7. Data: 2007-11-21 21:42:20
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@...stopce.pl>

    Dnia Wed, 21 Nov 2007 22:05:53 +0100, mvoicem napisał(a):

    > Jako żywo nie rozumiem jaki widzisz związek w/w artykułu z opisaną
    > sytuacją :)

    była umowa, ustna... o dodatkową usługę... a własciwie aneks do umowy
    obowiązującej między A i B, a jesli nie aneks to zlecenie...

  • 8. Data: 2007-11-21 22:35:34
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@...stopce.pl>

    Dnia Wed, 21 Nov 2007 15:41:51 -0600, witek napisał(a):

    > Wyśli 3 listy że mi wisisz stówę. A ty na nie nie odpowiesz.
    > Czy to oznacza, że wisisz mi stówę?

    ale ja Ciebie nie znam, nie mamy ze sobą żadnych biznesów, A i B regularnie
    prowadzą biznes i na gębę zrobili dodatkowy biznes i jest spór co do ceny.

  • 9. Data: 2007-11-22 00:09:17
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

    > była umowa, ustna... o dodatkową usługę... a własciwie aneks do umowy
    > obowiązującej między A i B, a jesli nie aneks to zlecenie...

    No ale ciągle nie widze jaki to ma związek z Art 395 kc, i dlaczego w/w art.
    ma zaprzeczać temu że brak sprzeciwu jest li tylko brakiem sprzeciwu, a nie
    zgodą na cokolwiek ?

    p. m.

  • 10. Data: 2007-11-22 08:42:48
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 21 Nov 2007 23:35:34 +0100, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    napisał(a):

    > ale ja Ciebie nie znam, nie mamy ze sobą żadnych biznesów, A i B
    > regularnie prowadzą biznes i na gębę zrobili dodatkowy biznes i jest
    > spór co do ceny.

    No to niech ten, kto uważa, że powinien dostać więcej wykaże, że się
    umówili, że tym razem płaci więcej.
    Sytuacja odwrotna byłaby, gdyby zawsze płacili sobie np. po 1000 zł, ale
    któregoś miesiąca dłużnik zapłacił 500 zł. Wówczas to on musiałby
    udowodnić, że ma zapłacić mniej.