  • 1. Data: 2007-11-21 19:27:56
    Temat: Pytanie o podwyższenie alimentów
    Od: "Rajsca" <r...@g...pl>

    Witajcie

    Mam nadzieję, że pytanie nie jest za bardzo OT. Pytam w imieniu
    przyjaciółki.

    Czy sąd może obniżyć kwotę dotychczasowych alimentów jeśli ojciec wykarze
    brak zatrudnienia?

    Będę wdzięczna za wszelką pomoc w tej sprawie.

    Pozdrawiam
    Dorota

  • 2. Data: 2007-11-22 07:45:11
    Temat: Re: Pytanie o podwyższenie alimentów
    Od: stern <s...@n...to>

    Rajsca pisze:
    > Witajcie
    >
    > Mam nadzieję, że pytanie nie jest za bardzo OT. Pytam w imieniu
    > przyjaciółki.
    >
    > Czy sąd może obniżyć kwotę dotychczasowych alimentów jeśli ojciec wykarze

    nie, nie może.
    Co więcej podwyższy kwotę alimentów, żeby ojciec mógł umrzeć z głodu.

    Czy myślenie tak bardzo boli?

    Marcin Surowiec

    http://www.surowiec.net.pl GG: 4494911

  • 3. Data: 2007-11-22 10:18:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Rajsca pisze:
> [...]
    > przyjaciółki.
    >
    > Czy sąd może obniżyć kwotę dotychczasowych alimentów jeśli ojciec wykarze

    Przy ustalaniu wysokości alimentów sąd bierze pod uwagę możliwości
    zarobkowe, a nie faktycznie istniejącą sytuację. Tym samym brak pracy
    nie powinien skutkować obniżeniem alimentów, ponieważ brana jest pod
    uwagę możliwość jej zdobycia. Chyba że brak pracy wynika np. z doznanego
    niedawno inwalidztwa.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2007-11-22 16:38:36
    Od: "jacobs" <andrzej@no_spam_marzyciel.pl>

> [...]
    > powinien skutkować obniżeniem alimentów, ponieważ brana jest pod uwagę
    > możliwość jej zdobycia. Chyba że brak pracy wynika np. z doznanego

    lub też pewnie z faktu odebrania prawa jazdy za niepłacenie alimentów, to
    chyba jest
    podstawa do obiżenia kwoty? Bo człowiek bez prawka, ma znacznie mniejsze
    szanse na jakąś pracę?

    Ciekaw jestem kto i dlaczego wymyślił taki durny przepis, dlaczego akurat
    PR, a nie np. świadectwo kwalifikacji elektryka,
    lub zatrzymanie dyplomu magistra, lub zimowych rękawiczek.
    Jak ma się do tego konstytucja, czy też prawa człowieka?

    J.

  • 5. Data: 2007-11-22 21:32:45
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    jacobs napisał(a):

> [...]
    > chyba jest
    > podstawa do obiżenia kwoty? Bo człowiek bez prawka, ma znacznie mniejsze

    Przepis jest dość świeży i jeszcze nie obrósł orzecznictwem, ale nie
    sądzę aby był to powód do obniżania alimentów. Zainteresowany wszak
    stracił prawo jazdy z własnej winy, zatem bierze się pod uwagę
    możliwości, a według nich prawo jazdy powinien posiadać itp. itd.

    > Ciekaw jestem kto i dlaczego wymyślił taki durny przepis, dlaczego akurat
    > PR, a nie np. świadectwo kwalifikacji elektryka,
    > lub zatrzymanie dyplomu magistra, lub zimowych rękawiczek.

    Bo w tym kraju kierowców łupie się na każdym kroku. Od ceny benzyny
    (5zł, zamiast 1zł bez podatków i innych akcyz), poprzez obowiązkowe
    ubezpieczenia z dodatkami Religi, a na odbieraniu prawka za niepłacenie
    alimentów kończąc. Takie socjalistyczne myślenie.

    > Jak ma się do tego konstytucja, czy też prawa człowieka?

    Nijak. To puste frazesy, a ponadto konstytucja jest sprzeczna sama w
    sobie, czego więc rozsądnego po niej oczekujesz?

  • 6. Data: 2007-11-23 15:26:07
    Od: "jacobs" <andrzej@no_spam_marzyciel.pl>

    > Przepis jest dość świeży i jeszcze nie obrósł orzecznictwem, ale nie sądzę
    > aby był to powód do obniżania alimentów. Zainteresowany wszak stracił
    > prawo jazdy z własnej winy, zatem bierze się pod uwagę

    Jak to z własnej winy? Nie pojmuję tego. Skoro człowiek nie ma z czego
    płacić, to
    jak wygląda jego wina? Dlaczego zostaje ukarany odebraniem PRAWA jakie
    nabył, poprzez zdanie egzaminu na
    prawo jazdy. Dlaczego nie ukarać np. Starosty, lub inny organ władzy, iż nie
    zaproponuje dłużnikowi odpowiedniej pracy.

    J.

  • 7. Data: 2007-11-23 15:27:59
    Od: "jacobs" <andrzej@no_spam_marzyciel.pl>

    > Przepis jest dość świeży i jeszcze nie obrósł orzecznictwem, ale nie

    Właśnie się zastanawiałem, iż po wydaniu decyzji o cofnięciu PR przez
    starostwo,
    jakie środki prawne powinien podjąć owy obywatel w celu przywrócenia mu tego
    PR?

    Zaskarżyć przepis?

    J.