  • 31. Data: 2020-09-03 12:02:35
    Temat: Re: Sprawa zamieciona
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    https://edition.cnn.com/2020/08/31/us/st-louis-polic
    e-officer-dies/index.html

    -----

  • 32. Data: 2020-09-03 15:17:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Czasem?? Zawsze! Bez wyjątków. A nawet gdyby to się zdarzało
    > okazjonalnie, to i tak dalej jest niedopuszczalne i powinno być tępione.

    Ile razy podejmowałeś decyzję o pościgu lub odstąpieniu? Albo
    przynajmniej siedziałeś obok takiej osoby, która to robi?

    --
    Robert Tomasik

  • 33. Data: 2020-09-03 15:19:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.09.2020 o 10:43, J.F. pisze:
    > Ze dochodzenia w sprawie postrzelenia prowadzic nie mozesz.

    No właśnie się prowadzi w kierunku przekroczenia uprawnień.

    --
    Robert Tomasik

  • 34. Data: 2020-09-03 17:10:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >No właśnie się prowadzi w kierunku przekroczenia uprawnień.

    Ale tam
    Art. 325b. Katalog spraw, w których prowadzone jest dochodzenie
    § 1. Dochodzenie prowadzi się w sprawach o przestępstwa należące do
    właściwości sądu rejonowego:
    1) zagrożone karą nieprzekraczającą 5 lat pozbawienia wolności, z tym
    że w wypadku przestępstw przeciwko mieniu tylko wówczas, gdy wartość
    przedmiotu przestępstwa albo szkoda wyrządzona lub grożąca nie
    przekracza 200 000 zł;

    Jakie jest maksimum za przekroczenie uprawnien ?

    § 2. Spośród spraw o przestępstwa wymienione w § 1 pkt 1 NIE prowadzi
    się dochodzenia w sprawach o przestępstwa określone w art. 155
    nieumyślne spowodowanie śmierci, art. 156 spowodowanie ciężkiego
    uszczerbku na zdrowiu[...]
    art. 231 nadużycie uprawnień przez funkcjonariusza publicznego § 1 i
    3, [...]

    J.

  • 35. Data: 2020-09-03 18:03:24
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 3 Sep 2020 15:17:16 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ile razy podejmowałeś decyzję o pościgu lub odstąpieniu? Albo
    > przynajmniej siedziałeś obok takiej osoby, która to robi?

    A ty? I co to w ogóle za argument... Tomasik, stać cię na więcej.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 36. Data: 2020-09-03 20:08:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > A ty? I co to w ogóle za argument... Tomasik, stać cię na więcej.

    Mnie się "kilka" razy zdarzyło. A argument miał Ci uzmysłowić, że nie
    masz zielonego pojęcia o tym, o czym próbujesz krytykować.

    --
    Robert Tomasik

  • 37. Data: 2020-09-03 20:19:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.09.2020 o 17:10, J.F. pisze:
    > Ale tam

    Pomógł bym, ale nie bardzo wiem, do czego dążysz i czego chcesz dowieść.
    Jeśli zastanawiasz się, czy to ma być śledztwo, czy dochodzenie, to
    wyjdź od art. 309 kpk i przyjmij, że cała reszta jest dochodzeniem. In
    concreto, zastosowanie ma art. 325b§2 - bowiem przekroczenie uprawnień,
    to art. 231 kk i dlatego powinno być śledztwo.

    --
    Robert Tomasik

  • 38. Data: 2020-09-03 20:19:51
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 3 Sep 2020 20:08:05 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Mnie się "kilka" razy zdarzyło. A argument miał Ci uzmysłowić, że nie
    > masz zielonego pojęcia o tym, o czym próbujesz krytykować.

    Tomasik, naprawdę stać cię na więcej, nie rozczarowywuj mnie. Jeśli
    nigdy nie reżyserowałem filmu to nie mam prawa się wypowiedzieć czy on
    dobry czy zły? Zacznij wreszcie rozmawiać do rzeczy bo cię oleję.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 39. Data: 2020-09-03 21:28:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Tomasik, naprawdę stać cię na więcej, nie rozczarowywuj mnie. Jeśli
    > nigdy nie reżyserowałem filmu to nie mam prawa się wypowiedzieć czy on
    > dobry czy zły? Zacznij wreszcie rozmawiać do rzeczy bo cię oleję.

    Czy dobry, czy zły, to masz oczywiście prawo, ale krytykowanie reżysera
    takiego filmu za sposób reżyserowania, to w takim wypadku trochę kiepski
    pomysł. Pasowałoby się choć trochę na tym znać. Nie wiem. Może choć
    trochę poczytać na ten temat.

    Jeśli chodzi o pościgi - bo na reżyserce mało się znam - to jest kilka
    ustaw do poczytania, rozporządzeń i zarządzeń. Pasowałoby choć trochę
    wiedzieć, w jakiej "przestrzeni decyzyjnej" się poruszasz. Bo to nie
    film,. a pościg nie polega na szybkiej jeździe za uciekającym.

    --
    Robert Tomasik

  • 40. Data: 2020-09-03 22:54:42
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

> [...]
    > powodu, że po nieudanej ucieczce odwrócił się do policjanta z nożyczkami
    > w ręku, co policjant odebrał jako atak. Oczywiście nie wiemy, czy chciał
    > zaatakować, czy jedynie pochwalić się nowymi nożyczkami (przykładowo).
    > Przedmiotem analizy obecnie powinno być to, czy policjant wiedział, a
    > przynajmniej powinien się domyślać, że odwracający się z nożyczkami w
    > ręku nie zamierzał go zaatakować. Jeśli tego nie będziemy w stanie
    > wywieść, to brak jest podstaw do przedstawienia zarzutu, bo nikt nie
    > każę policjantowi ryzykować życiem, by chronić napastnika.

    Śmiech na sali.Policjant przestraszył się małych nozyczek i miał
    pretekst do zabicia człowieka. Nie powinno być takich ludzi w policji (a
    może nawet bandytów żądnych krwi)
    Dla takich powinno znależć sie miejsce albo w więzieniu albo u czubków.

    --
    animka