  • 31. Data: 2017-06-01 14:14:12
    Temat: Re: Sprawa ułaskawienia Kamińskiego: TK v. SN
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.06.2017 o 13:47, Liwiusz pisze:

    > To już twoja interpretacja. Skazany nieprawomocnie, jak sama nazwa
    > wskazuje, jest skazanym.

    A to tylko twoja. Idąc dalej tym tropem można ułaskawić każdego
    uzasadniając tym, że jest skazany na sukces. Czyli jak sama nazwa mówi -
    skazany.

    > Teraz tak, kiedyś inaczej

    Kiedy?

    A zresztą, że prawnicy robią akrobacje - mówienie że przecież czarne nie
    jest czarne to część ich zawodu. Co nie zmienia tego, że akurat tu prawo
    jest jasne i jednoznaczne.

    Shrek

  • 32. Data: 2017-06-01 14:25:21
    Od: k0pe <x...@x...xxx>

    Trefniś on 01.06.2017 08:42 wrote

    > Niestety, prawo nigdy nie będzie jednoznaczne.
    > Dlatego sądy wydają na podstawie przepisów prawa, ale też swobodnej
    > oceny dowodów, doświadczenia życiowego itd.

    *Doświadczenia* *życiowego* to jest najlepsze. :D
    Człowiek, który całe życie wszystko dostał od państwa ma bogate
    doświadczenie życiowe.
    Szczególnie asesor, czy młody sędzia sądu rejonowego.
    Proszę...
    To jest najlepsza część KK.

  • 33. Data: 2017-06-01 14:35:05
    Od: k0pe <x...@x...xxx>

    ie opasłe.

    > Zależy - czasami wystarczy dać pewne algorytmy, na zasadzie:
    > W tych i tych sprawach, wszystko co nie jest zabronione, jest dozwolone,
    > w tych i tych, można robić tylko to co jest jawnie dozwolone,
    >
    > To oczywiście tylko przykład, ale algorytm jest prosty

    Iustitia est constans et perpetua voluntas ius suum cuique tribuendi.
    Iuris praecepta sunt haec: honeste vivere, alterum non leadere, suum
    cuique tribuere

    Reszta jest stworzona, żeby zbudować "płot dla bydła"

  • 34. Data: 2017-06-01 14:35:46
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 01 Jun 2017 13:58:58 +0200, Trefniś napisał(a):

    > Kolejnemu (już trzeciemu!) mam tłumaczyć - _gdzie_ Duda tam mówi o
    > prawomocnym skazaniu???

    Ważne, co mówi prawo, a nie wyrób prezydentopodobny.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

  • 35. Data: 2017-06-01 14:42:02
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .06.2017 o 14:25 k0pe <x...@x...xxx> pisze:

> [...]
    > doświadczenie życiowe.
    > Szczególnie asesor, czy młody sędzia sądu rejonowego.

    Sorry za wersaliki, ale może zrozumie, z dziećmi tak łatwiej...

    POMYŚL - czym jest doświadczenie życiowe???

    Czy musisz wszystko przeżyć osobiście, żeby zaliczyć do doświadczenia
    życiowego?
    Czy _wiedza_ nie jest doświadczeniem?
    Czy obserwacja i wnioskowanie nie jest doświadczeniem?

    Po co bierzesz się za dyskusję, nie dysponując niezbędnymi
    kwalifikacjami???
    EOD

    --
    Trefniś

  • 36. Data: 2017-06-01 14:45:58
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .06.2017 o 14:35 Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Ważne, co mówi prawo, a nie wyrób prezydentopodobny.

    Co mówi prawo - już przewałkowane do znudzenia, poczytaj.
    Teraz próbujecie udawać, że rozumiecie zdania złożone. Już czwarty
    "geniusz".
    Nie zawracaj dupy, OK?

    --
    Trefniś

  • 37. Data: 2017-06-01 14:50:55
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 01 Jun 2017 14:45:58 +0200, Trefniś napisał(a):

    > Nie zawracaj dupy,

    To smutne, że tak brzydko wypowiadasz się o głowie państwa.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

  • 38. Data: 2017-06-01 14:56:49
    Od: k0pe <x...@x...xxx>

    Trefniś on 01.06.2017 12:42 wrote

> [...]
    > Czy obserwacja i wnioskowanie nie jest doświadczeniem?
    >
    > Po co bierzesz się za dyskusję, nie dysponując niezbędnymi

    Nie osłabiaj mnie. Wiedza i doświadczenie. Szczególnie po "Duraczówce".
    Ilu mamy *znakomitych* sędziów po tej znamienitej uczelni?
    Może ty nie, ale ja słyszałem przy stole w domu, jak mówiono o wyroku, a
    posiedzenie było dopiero za kilka dni.

  • 39. Data: 2017-06-01 15:18:00
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .06.2017 o 14:56 k0pe <x...@x...xxx> pisze:

    > Trefniś on 01.06.2017 12:42 wrote

    > Nie osłabiaj mnie. Wiedza i doświadczenie. Szczególnie po "Duraczówce".

    Nie zmieniaj frontu.
    Najpierw jęczysz "młodzi, nie zaznali życia, dużo zarabiają, asesorzy -
    brak doświadczenia życiowego..."
    A teraz nagle sięgasz do czasów tuż po wojnie, jeszcze za życia Ziutka
    Stalina.

    > Ilu mamy *znakomitych* sędziów po tej znamienitej uczelni?

    Stefan Michnik, brat swojego brata Mimimimichnika. Jeszcze żyje, ale w
    Szwecji.
    Znasz następnych? Ale skoro piszczysz - to niekoniecznie czynnych sędziów,
    ale chociaż pod polską jurysdykcją! Wal śmiało!

    > Może ty nie, ale ja słyszałem przy stole w domu, jak mówiono o wyroku, a
    > posiedzenie było dopiero za kilka dni.

    Michnik też pewnie słyszał takie opowiastki od brata - dobrałeś się z nim
    świetnie, widzę powinowactwo!

    Brak lustracji sędziów to rzeczywiście błąd systemowy III RP, powinieneś
    kibicować PiS w walce z "kastą nadzwyczajnych ludzi". Ale skoro słyszałeś
    o wyrokach przed posiedzeniem, to rodziny wkopywać nie musisz. Masz do
    tego prawo.

    To ciekawe, jak niektórzy w ogóle nie potrafią się umiejscowić w
    rzeczywistości - idą za tłumem jak barany...

    --
    Trefniś

  • 40. Data: 2017-06-01 15:32:08
    Od: k0pe <x...@x...xxx>

    Trefniś on 01.06.2017 13:18 wrote

> [...]
    > Masz do tego prawo.
    >
    > To ciekawe, jak niektórzy w ogóle nie potrafią się umiejscowić w
    > rzeczywistości - idą za tłumem jak barany...

    Absolwenci "Duraczówki" mieli wpływ na wiele karier prawniczych. Zresztą
    wielu bezpośrednio uczyli *rzemiosła*.
    Wśród ich uczniów są aktywni sędziowie, prokuratorzy i adwokaci. Ja nie
    jestem od wskazywania.
    Nadal uważam, że *doświadczenie życiowe* sędziów, to jest kpina z ludzi.
    Orzekać o winie lub jej braku powinni ludzie - czynnik społeczny, a nie
    sędzia. To jest człowiek, który może być alkoholikiem, narkomanem. Musi
    być kontrola społeczna.
    Już w tym wątku nie będę się wypowiadał.