  • 1. Data: 2002-09-18 12:33:18
    Temat: Spolka cywilna - rozwiazanie
    Od: "Pablo" <b...@s...pl>

    Witam

    Moj wspolnik wlasnie wypowiedzial mi umowe spolki ale ja mam zamiar dalej
    prowadzic jej sprawy/klientow sam i teraz sie zastanawiam jak to zrobic ,
    gdzie sie zglosic, co z tym zrobic? Wiem tylko ze bede musial miec nowe
    konto bankowe, wpisu do ewidencji dzialanosci gospodarczej nie musze
    zmieniac. Czy sa jakies przepisy regulujace przejmowanie zobowiazan/spraw
    spolki na wypadek wystapienia jednego z 2 wspolwlascicieli?
    Prosze o pomoc.

    Pozdrawiam
    Pablo

  • 2. Data: 2002-09-18 13:04:38
    Temat: Re: Spolka cywilna - rozwiazanie
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Pablo" <b...@s...pl> wrote in message
> [...]
    > prowadzic jej sprawy/klientow sam i teraz sie zastanawiam jak to zrobic ,

    Normalnie to nie mogl wypowiedziec umowy spolki ze skutkiem
    natychmiastowym...
    Noo chyba ze al wazny powod wtedy tak... mogl wystapis ze spolki, a nie
    zadac rozwiazania.

    Zeby spolka miala "sukcesje prawna" najlepiej dogadac sie ze wspolnikiem
    (jeli nie jest juz "bylym")
    by przed wystapieniem zgodzi sie na przyjecie trzeviego wspolnika.

    Zachowa PanNIP i REGON, konto i,.t.d.

> [...]
    > zmieniac. Czy sa jakies przepisy regulujace przejmowanie zobowiazan/spraw
    > spolki na wypadek wystapienia jednego z 2 wspolwlascicieli?

    Tak.

    Spolka PRZESTAJE ISTNIEC Z MOCY PRAWA.

    Byli wspolnivcy solidarnie odpowiadaja za zobowiazania....

    > Prosze o pomoc.

    Smialo...
    W czym ?

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-09-18 13:07:49
    Od: "Pablo" <b...@s...pl>

    > Smialo...
    > W czym ?

    Jak przejac np. klientow z bylej spolki do nowej firmy (w zasadzie nie nowej
    bo obaj mamy dzialalnosc a razem tworzymy s.c.) musi sie jakos dac np. w
    wypadku smierci jednego wspolnika drugi chyba moze dalej prowadzic sprawy
    spolki?

  • 4. Data: 2002-09-18 13:39:16
    Od: "RobeG" <r...@w...pl>

    Najlepszym rozwiązaniem problemu jest tak jak napisał wcześniej Bogusław
    dwóch wspólników wprowadza do spółki trzeciego (tu formalności w urz. miasta
    itd), następnego dnia jeden z trzech wspólników odchodzi ze społki.
    W ten sposób zachowujesz wszystko, tak jakby nic się nie działo ; bank, nip,
    regon, nazwę spółki no i klientów oraz zachowujesz również w mocy umowy z
    nimi podpisane.

    >np. w > wypadku smierci jednego wspolnika drugi chyba moze dalej prowadzic
    sprawy
    > spolki?
    jako sc nie może, w umowie spółki powinieneś pewnie mieć zapis typu - w
    przypadku śmierci wspólnika jego udziały są dziedziczone.
    wystąpi wówczas zmiana polegająca na wprowadzeniu spadkobiercy do spółki w
    miejsce śp.

    Robert

  • 5. Data: 2002-09-18 14:09:04
    Od: "Pablo" <b...@s...pl>

> [...]
    nip,
    > regon, nazwę spółki no i klientów oraz zachowujesz również w mocy umowy z

    tylko wlasnie ja nie chce juz wspolnika (nie bede przeciez na sile kogos
    wciagal do spolki bo sytuacja sie powtorzy)

  • 6. Data: 2002-09-18 16:30:50
    Od: "N30" <n...@h...sk.no.spam>

    W tych jakze trudnych czasach Użytkownik z przepieknym mailem
    <b...@s...pl> wydziergal :

    > tylko wlasnie ja nie chce juz wspolnika (nie bede przeciez na sile
    > kogos wciagal do spolki bo sytuacja sie powtorzy)

    Zona, syn, by ktos byl na papierze ;]

    n...@s...pl
    http://e-wioska.net/~n30/
    [22:45]<Vader_> mowisz ze przez lacze analne lepiej wiedza przechodzi?
    :P

  • 7. Data: 2002-09-18 18:01:42
    Od: "Pablo" <b...@s...pl>

    > Zona, syn, by ktos byl na papierze ;]

    I w ZUSie.....

  • 8. Data: 2002-09-18 20:42:23
    Od: "Daniel/Dan/Sniegon" <[nospam]dan@pf.pl>

    > I w ZUSie.....

    No ale jak Zona, ktora pewnie gdzies pracuje
    to placisz tylko zdrowotne - wiec to i tak chyba
    niewielka cena za to co chcesz uzyskac :)

    Pozdrawiam
    Dan

  • 9. Data: 2002-09-19 10:00:49
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Daniel/Dan/Sniegon" <[nospam]dan@pf.pl> wrote in message

    > No ale jak Zona, ktora pewnie gdzies pracuje
    > to placisz tylko zdrowotne - wiec to i tak chyba
    > niewielka cena za to co chcesz uzyskac :)

    To ZADNA cena...
    Skladka zdrowotna pomniajsza podatek dochodowy.

    Boguslaw