  • 1. Data: 2002-09-18 09:07:38
    Temat: Proszę o pomoc - rachunek telefoniczny
    Od: "Agnieszka B" <b...@p...onet.pl>

    W sprawie prawa jestem całkowitym laikiem. Proszę więc o pomoc. W 97-98
    byłam abonentką Plusa. Byłam i przestałam być. Teraz nagle dostałam pismo
    listem zwykłym. Pismo zatytułowane "Wezwanie przedprocesowe". Każą zapłacić
    za zaległe rachunki telefoniczne. Pismo nie jest od plusa, tylko od jakiejś
    firmy, która przejęła byłych abonentów.
    Co teraz? Nie pamiętam wysokości faktur, anie nawet nie pamiętam, czy
    faktycznie zalegam. Od tamtego czasu zmieniłam nazwisko, stan cywilny i
    kilka razy adres zamieszkania. Nawet jeżeli zapłaciłam, to nie mam żadnych
    papierków.
    Co powinnam zrobić? Czekać na jakiś list polecony? Napisać do nich i
    poprosić o kopie faktur? Zapłacić część i prosić o kopie? Olać?
    Bardzo proszę o pomoc.

    Agnieszka B

  • 2. Data: 2002-09-18 09:49:57
    Temat: Re: Proszę o pomoc - rachunek telefoniczny
    Od: "Milamber" <m...@w...pl>

    Najpierw poczekać na list polecony a potem im odpisać, ze według Twoich
    wiadomości nie jesteś dłużnikiem Plusa i niech przedstawią dokumenty, z
    których wynika ich roszczenie.

  • 3. Data: 2002-09-18 10:40:43
    Od: "Agnieszka B" <b...@p...onet.pl>

    Czy może wchodzi w rachubę jakieś przedawnienie? Czy czekać i nic nie robić,
    mimo, że w liście jest napisane "wezwanie przeprocesowe"?

    Agnieszka B

  • 4. Data: 2002-09-18 11:07:57
    Od: "lidmar" <l...@g...pl>

    > Czy może wchodzi w rachubę jakieś przedawnienie? Czy czekać i nic nie
    robić,
    > mimo, że w liście jest napisane "wezwanie przedprocesowe"?
    >
    > Agnieszka B

    Przedawnienie roszczeń z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej wynosi
    3 lata. tak więc raczej nie masz się czego obawiać. wystarczy, jeżeli przed
    sądem ( w razie procesu podniesiesz zarzut przedawnienia - sąd tego nie
    zrobi z urzędu). Jednakże mogło się zdarzyć, że np. przedawnienie uległo
    przerwaniu, a po każdym przerwaniu biegnie na nowo, zgodnie z treścią
    przepisów Art. 123. § 1. Bieg przedawnienia przerywa się:

    1) przez każdą czynność przed sądem lub innym organem powołanym do
    rozpoznawania spraw lub egzekwowania roszczeń danego rodzaju albo przed
    sądem polubownym, przedsięwziętą bezpośrednio w celu dochodzenia lub
    ustalenia albo zaspokojenia lub zabezpieczenia roszczenia;

    2) przez uznanie roszczenia przez osobę, przeciwko której roszczenie
    przysługuje.

    § 2.

    Art. 124. § 1. Po każdym przerwaniu przedawnienia biegnie ono na nowo.

    § 2. Jednakże w razie przerwania przedawnienia przez czynność w postępowaniu
    przed sądem lub innym organem powołanym do rozpoznawania spraw lub
    egzekwowania roszczeń danego rodzaju albo przed sądem polubownym
    przedawnienie nie biegnie na nowo, dopóki postępowanie nie zostanie
    zakończone.

    pzdr

    marek

  • 5. Data: 2002-09-18 11:20:42
    Od: "Agnieszka B" <b...@p...onet.pl>

    Ale ja nie prowadzę żadnej działalności? A może to dotyczny drugiej strony?

    Agnieszka B

  • 6. Data: 2002-09-18 14:42:28
    Od: "Daniel/Dan/Sniegon" <[nospam]dan@pf.pl>

    > Ale ja nie prowadzę żadnej działalności? A może to dotyczny drugiej
    strony?

    To firma (ktos kto prowadzi DG) ma 3 lata na sciganie dluznika.

    Pozdrawiam
    Dan

  • 7. Data: 2002-09-18 16:56:43
    Od: "KSiuda" <k...@o...pl>

    Przepraszam ze sie wtrace, mam podobna sytuacje z IDEA.
    Mam rozumiec, ze wszystkie pisemka wyslane listem zwyklym - lacznie ze
    wzorem pozwu, moge zignorowac?
    Pozdrawiam
    KSiuda

  • 8. Data: 2002-09-18 20:10:29
    Od: "Tomek Stawarz" <t...@o...pl>

    Użytkownik "KSiuda" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Przepraszam ze sie wtrace, mam podobna sytuacje z IDEA.
    > Mam rozumiec, ze wszystkie pisemka wyslane listem zwyklym - lacznie ze
    > wzorem pozwu, moge zignorowac?

    Tak, przeciez taki lis mogl zaginac "w drodze".
    Ale warto pamietac ze cos takiego bylo ...

    Pozdrawiam, Tomek

  • 9. Data: 2002-09-19 09:50:06
    Od: "Agnieszka B" <b...@p...onet.pl>

    Czy to znaczy, że jeżeli zadłużenie powstało w 98 roku, to już nie za bardzo
    mogą mi coś zrobić? To już jest 4 lata.

    Agnieszka B

  • 10. Data: 2002-09-19 13:03:36
    Od: "Marco" <m...@p...onet.pl>

    Przedawnienie z tytułu sprzedaży (a to była na pewno sprzedaż) wynosi 2
    lata. Zajrzyj do KC ('sprzedaż') natomast w 'przedawnieniu'
    (część KC) są omówione przypadki gdy bieg przedawnienia zostaje zawieszony

    marco