  • 1. Data: 2002-01-29 19:48:09
    Temat: Spolka cywilna
    Od: "gipsy" <s...@p...onet.pl>

    Jaki jest koszt założenia sc?
    Gdzie się dokonuje tej rejestracji?
    Czy trzeba podawać nazwisko w nazwie?
    gipsy

  • 2. Data: 2002-01-29 20:47:57
    Temat: Re: Spolka cywilna
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Tue, 29 Jan 2002, gipsy wrote:

    > Jaki jest koszt założenia sc?

    Tyle co rejestracja dzgosp każdego wspólnika.

    > Gdzie się dokonuje tej rejestracji?

    W Urzędzie Miasta.

    > Czy trzeba podawać nazwisko w nazwie?

    Przepisy KH o firmie nie dotyczą spółki cywilnej, więc nazwa może być
    obrana całkowicie dowolnie.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 3. Data: 2002-01-30 09:50:59
    Od: "DHN" <p...@p...com>

    Kiedyś była opłata skarbowa od wartości umowy spółki (wkładu wspólników).
    Nie ma już tego haraczu??
    Dżek
    Z nazwą chyba się mylisz ;-/

  • 4. Data: 2002-01-30 12:38:16
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Wed, 30 Jan 2002, DHN wrote:

    > Kiedyś była opłata skarbowa od wartości umowy spółki (wkładu wspólników).

    A to już kwestia skarbowa :)

    > Z nazwą chyba się mylisz ;-/

    Dlaczego? Spółka cywilna nie jest spółką handlową, więc przepisy KH
    (starego) nie mają zastosowania.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting
    "Do you think there's anything to eat in this forest?"
    "Yes" - said the wizard bitterly - "us." [Terry Pratchett, The Light Fantastic]

  • 5. Data: 2002-01-30 12:40:19
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> wrote in message
    st...

    > A to już kwestia skarbowa :)

    > Dlaczego? Spółka cywilna nie jest spółką handlową, więc przepisy KH
    > (starego) nie mają zastosowania.

    Wiec nie ma przepisu wg ktorego w pelnej nazwie s.c. musza byc nazwiska
    wspolnikow?

    Boguslaw

  • 6. Data: 2002-01-31 07:49:37
    Od: "DHN" <p...@p...com>

    IMHO jest, ale nie w KSH.
    Może w ustawie o działalności gospodarczej?
    Dżek

  • 7. Data: 2002-01-31 08:39:57
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Thu, 31 Jan 2002, DHN wrote:

    Może w ustawie o działalności gospodarczej?

    Nope. Co prawda imiona i nazwiska wspólników trzeba zgłosić do ewidencji,
    ale nie przeszkadza to wyborowi zupełnie innej nazwy (jak wynika z art. 4
    pkt 7 ustawy).

  • 8. Data: 2002-01-31 09:02:21
    Od: "DHN" <p...@p...com>

    Poszukałbym w Sejmie pod hasłem "firma" (a nie nazwa ;-).
    Dżek

  • 9. Data: 2002-01-31 11:20:56
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Thu, 31 Jan 2002, DHN wrote:

    > Poszukałbym w Sejmie pod hasłem "firma" (a nie nazwa ;-).

    Może przytoczę ten punkt ustawy, jako że nie wszyscy zrozumieli:

    7) oznaczenie przedsiębiorcy - firmę lub nazwę przedsiębiorcy ze
    wskazaniem formy prawnej, a w przypadku osoby fizycznej imię i nazwisko
    przedsiębiorcy oraz nazwę, pod którą wykonuje działalność gospodarczą.

    Z ostatniej części zdania wynika że osoby fizyczne (a takie prowadzą
    spółkę cywilną) muszą zgłosić do ewidencji imię, nazwisko oraz nazwę pod
    którą działają, która MOŻE być różna od imion i nazwisk wspólników (w
    przeciwnym razie nie byłoby potrzeby jej zgłaszania).

  • 10. Data: 2002-01-31 13:13:35
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> wrote in message
    st...

> [...]
    > którą działają, która MOŻE być różna od imion i nazwisk wspólników (w
    > przeciwnym razie nie byłoby potrzeby jej zgłaszania).

    Musza tez podac "forme prawna". I stad pytanie,
    czy przy "formie s.c. nie sa "w dalszej kolejnosci" wymagane imiona i
    nazwiska wspolnikow ?

    cos jakby

    "Wakacje na Marsie s.c.
    A Ixsinska, C Igrekowski"