  • 1. Data: 2018-05-04 10:27:00
    Temat: Spólka bez wladz a pojazd jezdzi.
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Sp. z o.o. od ok. 2 lat nie posiada organu (zarządu) ani nawet adresu (wypowiedziana
    umowa najmu).
    Ani sp. ani wspólnik nie odpowiadają na korespondencję (ani nie odbiera).
    W ewidencji pojazdów widnieje dostawczak zarejestrowany na sp. z o.o.
    Wg UFG nadal opłacane są składki OC.
    Postępowanie z wniosku wierzyciela o wykreślenie sp. z o.o. z rejestru bez likwidacji
    umorzone, bo... sp. posiada majątek (w postaci owego pojazdu - art. 25d ustawy o
    KRS).
    Likwidacja może być bez sensu, bo ten "majątek" to zbywczo jakieś grosze (10-letni
    pojazd, którego miejsca pobytu nie można ustalić).
    Pytanie: czy używanie przez osobę trzecią pojazdu należącego do sp. z o.o. może być
    czynem zabronionym? Jakiś najbardziej pasujący paragraf? Gdyby tak, to może chociaż
    udałoby się [naszej kochanej pol.] ustalić miejsce pobytu pojazdu - inna sprawa, czy
    [nasza kochana] pol. udzieliłaby o tym miejscu pobytu informacji powiadamiającemu...
    Można domniemywać, iż tym użytkownikiem pojazdu jest wspólnik i może mieć papier
    (pełnomocnictwo) nawet antydatowane.
    A w buty likwidatora tej sp. z o.o. to chyba jedynie za karę lub głupotę ktoś dałby
    się wsadzić (zadłużenie, nieskładane sprawozdania, brak źródeł wynagrodzenia).

    Generalnie słabość ustawy o KRS (IMHO w art. 25d powinni określic wartośc zbywczą
    majątku jako minimum 50 tys. zł), ale to inna bajka.

  • 2. Data: 2018-05-04 10:52:35
    Temat: Re: Spólka bez wladz a pojazd jezdzi.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ń" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >miejsce pobytu pojazdu - inna sprawa, czy [nasza kochana] pol.
    >udzieliłaby o tym miejscu pobytu informacji powiadamiającemu...

    Jak to sobie wyobrazasz - ze policja rozesle nr po wszystkich
    dzielnicowych, i oni beda bacznie zwracac uwage ?

> [...]
    >Generalnie słabość ustawy o KRS (IMHO w art. 25d powinni określic
    >wartośc zbywczą majątku jako minimum 50 tys. zł), ale to inna bajka.

    Ale w czym problem - zlikwidowac chcesz komus spolke, czy tak
    chcialbys przymusic do oddania dlugu ?

    Stwierdzic wykorzystanie pojazdu do celow prywatnych, i w imieniu
    spolki wystapic o uregulowanie zaleglej oplaty ... no, to jest mysl
    :-)

    J.

  • 3. Data: 2018-05-04 12:14:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-05-18 o 10:27, ń pisze:
    > Sp. z o.o. od ok. 2 lat nie posiada organu (zarządu) ani nawet adresu
    > (wypowiedziana umowa najmu).

    Funkcje zarządu sprawuje poprzedni zarząd do czasu wybrania nowego.

> [...]
    > bez sensu, bo ten "majątek" to zbywczo jakieś grosze (10-letni
    > pojazd, którego miejsca pobytu nie można ustalić).

    Co nie przeszkadza w jego zajęciu dokumentacyjnym. Wówczas po wezwaniu
    do wydania można by "iść" w stronę przywłaszczenia.

> [...]
    > sp. z o.o. to chyba jedynie za karę lub głupotę ktoś dałby się
    > wsadzić (zadłużenie, nieskładane sprawozdania, brak źródeł

    Widzę z grubsza rzecz biorąc dwa kierunki:
    1) Zawiadomienie już teraz organów ścigania o działaniu na szkodę
    wierzyciela poprzez ukrywanie majątku.
    2) Wniosek o zajęcie ruchomości pojazdu i zawiadomienie o
    przywłaszczeniu (ukrywaniu majątku), bo różnie to prokuratory kwalifikują.

  • 4. Data: 2018-05-04 12:18:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-05-18 o 10:52, J.F. pisze:

    > Stwierdzic wykorzystanie pojazdu do celow prywatnych, i w imieniu spolki
    > wystapic o uregulowanie zaleglej oplaty ... no, to jest mysl :-)

    Pomysł fajny, tylko troszkę bym go zmodyfikował. Jeśli jeździ tym ktoś z
    zarządu, to zawiadomienie o działaniu na szkodę spółki. Wszak powinna
    dostawać opłatę za wypożyczenie. Stawka za wypożyczenie (dostawczak, to
    może być i 1.000 zł/dzień) razy ilość dni, to może być więcej, niż
    wartość pojazdu. Jeśli tonie członek zarządu, to zajęcie przez komornika
    wierzytelności wynikającej z najmu :-D

  • 5. Data: 2018-05-04 13:08:23
    Od: ń <ń@ń.ń>

    > Funkcje zarządu sprawuje poprzedni zarząd do czasu wybrania nowego.

    No nie (stety-niestety).
    Co gorsza brak zarządu może skutkować zawieszeniem postępowań egzekucyjnych, zwykle
    smutne (dla wierzycieli) ale prawdziwe (dla sądu / organu egz.).
    BTW zarząd wykreślony z urzędu (KRK).

  • 6. Data: 2018-05-04 13:16:37
    Od: ń <ń@ń.ń>

    > Jak to sobie wyobrazasz - ze policja rozesle nr po wszystkich dzielnicowych, i oni
    beda bacznie zwracac uwage ?

    Przy ubezpieczeniu od OC jest podawany adres (i w CEPiK) i zapewne tam można pojazd
    znaleźć (no kawałek drogi zbyt daleki żeby się osobiście fatygować). Korespondencja
    kierowana pod ten adres nie jest odbierana. Pozostaje chyba drona wysłać ;-)

    > zlikwidowac chcesz komus spolke

    Dokładnie. Dopiero po zlikwidowaniu spółki otworzy się droga do dochodzenia
    wierzytelności od byłych członków zarządu (art. 299 KSH)

    > Stwierdzic wykorzystanie pojazdu do celow prywatnych, i w imieniu spolki wystapic o
    uregulowanie zaleglej oplaty

    "W imieniu spółki" musiałby zarząd (którego nie ma) lub likwidator (którym nie warto
    zostawać). Czyli trzeba znaleźć jakąś przyczynę ścigania z urzędu.

  • 7. Data: 2018-05-04 13:21:13
    Od: ń <ń@ń.ń>

    > Wniosek o zajęcie ruchomości pojazdu i zawiadomienie o przywłaszczeniu, bo różnie
    to prokuratory kwalifikują.

    Linia obrony: "Płaciłem OC, żeby nie było wysokiej kary z UFG. Dbałem, robiłem
    przeglądy techniczne i drobne naprawy w ramach dozoru mienia spółki, aby pozostawało
    w stanie niepogorszonym". I można by powiedziec OK, tyle że wierzyciel(-e) nie mogą
    dojść swoich należności względem sp. z o.o.

  • 8. Data: 2018-05-04 13:26:38
    Od: ń <ń@ń.ń>

    > zajęcie przez komornika wierzytelności

    Komornik dał ciała, bo się pomylił w nazwie podmiotu we wniosku do CEPiK i dostał
    odpowiedź "brak pojazdów" i na tej podstawie umorzył postępowanie, a teraz oczywiście
    tylko broni własnej "nieomylnej" d... . Kolejna odpowiedź uzyskana z CEPiK (i z ZUS)
    z dokładnymi danymi pojazdu robi na komorniku wrażenie jak na szatniarzu z Barei.

  • 9. Data: 2018-05-04 17:29:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 4 May 2018 13:16:37 +0200, ń napisał(a):
    oni beda bacznie zwracac uwage ?

    > Przy ubezpieczeniu od OC jest podawany adres (i w CEPiK) i zapewne
    > tam można pojazd znaleźć

    Albo to adres spolki :-)

    > "W imieniu spółki" musiałby zarząd (którego nie ma) lub likwidator
    > (którym nie warto zostawać). Czyli trzeba znaleźć jakąś przyczynę
    > ścigania z urzędu.

    Ty niemniej pieniadze czekaja ... o ile nie odpowie, ze on nie uzywa,
    tylko tu zaparkowal :-)

    J.

  • 10. Data: 2018-05-04 17:40:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 4 May 2018 13:21:13 +0200, ń napisał(a):

> [...]
    > dozoru mienia spółki, aby pozostawało w stanie niepogorszonym". I
    > można by powiedziec OK, tyle że wierzyciel(-e) nie mogą dojść

    No jak nie moga - dzieki temu jest ruchomosc, ktora komornik moze
    sprzedac :-)

    J.