  • 1. Data: 2018-05-02 19:06:10
    Temat: Microsoft chce skan dowodu
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Nie wpisałeś wieku w systemie M$? Lub masz wpisane poniżej 16 lat?
    To M$ zablokuje Ci korzystanie z komputera, dopóki nie wykażesz że
    masz więcej niż 16 lat lub zgodę rodziców na korzystanie. Może
    zablokować też któryś z programów, jak Office czy Skype, do momentu
    aż nie przyślesz skanu dowodu, nie podasz nr karty kredytowej lub
    nie zrobisz przelewu na 2zł.
    Śmieszno i straszno:
    https://niebezpiecznik.pl/post/microsoft-zada-od-pol
    akow-2-zlotych-albo-skanu-dowodu-czyli-mroczna-stron
    a-przygotowan-do-wejscia-rodo-gdpr/?more
    lub
    http://tiny.pl/g2sj3

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 2. Data: 2018-05-03 17:08:47
    Temat: Re: Microsoft chce skan dowodu
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02-05-18 o 19:06, Zbynek Ltd. pisze:

> [...]
    > dowodu, nie podasz nr karty kredytowej lub nie zrobisz przelewu na 2zł.

    W sieci jest sporo generatorów cyfry kontrolnej karty kredytowej. W
    mojej ocenie biorąc pod uwagę cel użycia akurat żadnego przestępstwa się
    nie popełnia, bo przecież nie fałszujemy karty samej. Zastanawiam się
    również, czy jakiś generator skanów lipnych dowodów byłby naruszeniem
    prawa.

  • 3. Data: 2018-05-03 17:20:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 3 May 2018 17:08:47 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > W sieci jest sporo generatorów cyfry kontrolnej karty kredytowej. W
    > mojej ocenie biorąc pod uwagę cel użycia akurat żadnego przestępstwa się
    > nie popełnia, bo przecież nie fałszujemy karty samej.

    A nie sprawdzaja jakos ? Przeciez cyfra kontrolna to zadne
    zabezpieczenie.

    > Zastanawiam się
    > również, czy jakiś generator skanów lipnych dowodów byłby naruszeniem
    > prawa.

    Wpadna o 6 rano, oskarza o wspoludzial.

    Chyba, ze dowody na potrzeby MS - byle jakie znaczy sie, takie na
    ktore zadna krajowa instytucja sie powinna nabrac.
    Ale za byle jakie banknoty tez grozi odsiadka.

    J.

  • 4. Data: 2018-05-03 17:54:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03-05-18 o 17:20, J.F. pisze:

    > Wpadna o 6 rano, oskarza o wspoludzial.
    >
    > Chyba, ze dowody na potrzeby MS - byle jakie znaczy sie, takie na
    > ktore zadna krajowa instytucja sie powinna nabrac.
    > Ale za byle jakie banknoty tez grozi odsiadka.

    Nie ma drugiej strony choćby:-)

  • 5. Data: 2018-05-03 19:09:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W sieci jest sporo generatorów cyfry kontrolnej karty kredytowej. W
    > mojej ocenie biorąc pod uwagę cel użycia akurat żadnego przestępstwa się
    > nie popełnia, bo przecież nie fałszujemy karty samej.

    Niby w rozporządzniu nie ma, że musi być prawdziwa, ale...

    > Zastanawiam się
    > również, czy jakiś generator skanów lipnych dowodów byłby naruszeniem
    > prawa.

    A potem wpadniecie o 6, zabierzecie komputer, prok postawi zarzuty (dla
    dobra podejrzanego), oddacie po 3 latach i będziecie się dziwić czemu
    ludzie mówią, żeście kulsony, skoro wszystko się dobrze skończyło:P

    Shrek

  • 6. Data: 2018-05-03 19:37:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03-05-18 o 19:09, Shrek pisze:

    > Niby w rozporządzniu nie ma, że musi być prawdziwa, ale...

    W jakim rozporządzeniu? To wymył MS.

    > A potem wpadniecie o 6, zabierzecie komputer, prok postawi zarzuty (dla
    > dobra podejrzanego), oddacie po 3 latach i będziecie się dziwić czemu
    > ludzie mówią, żeście kulsony, skoro wszystko się dobrze skończyło:P

    Fałszowanie dokumentu wymaga jego wytworzenia. Skan nie jest dokumentem.

  • 7. Data: 2018-05-03 19:49:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W jakim rozporządzeniu? To wymył MS.

    To była ironia.

    > Fałszowanie dokumentu wymaga jego wytworzenia. Skan nie jest dokumentem.

    A pucz normalnie wymaga wojska, a u nas wystarczą kanapki albo róże.

    Nieumyślne spowodowanie śmierci wymaga spowodowania śmierci, albo po
    prostu bycia rodzicem denata, to wtedy podobno zarzuty z automatu dają.

    Zresztą - praktyka nie potwierdza twojego zdania. Sam byłem świadkiem w
    sprawie fałszowania referencji - przyła prośba o potwierdzenie
    referenicji firmy , która nic dla nas nie robiła. Referencje były
    przesyłane faxem. Dostał coś w zawiasach - niedużo, ale jak masz firmę
    to może w papiery nasrać.

    Shrek

  • 8. Data: 2018-05-03 19:58:18
    Od: ń <ń@ń.ń>

    A kto doniósł?

    -----

  • 9. Data: 2018-05-03 20:54:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.05.2018 o 19:58, ń pisze:
    > A kto doniósł?

    "My". Facet zrobił sobie pieczątkę z naszymi danymi i podpisał się za
    nas nieczytelnym podpisem.

    Shrek

  • 10. Data: 2018-05-03 22:19:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 3 May 2018 17:54:34 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie ma drugiej strony choćby:-)

    Hm
    http://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2018-04-03/zaplac
    il-siostrze-20-tys-zl-banknotami-wydrukowanymi-na-do
    mowej-drukarce/

    O zarzucie falszowania pieniedzy nie slychac, ale czy slusznie ..

    J.