  • 1. Data: 2003-07-24 09:25:06
    Temat: Ślub
    Od: "eon" <m...@g...slonca.net>

    Wiem że jest możliwość zawarcia jedynie ślubu cywilnego.

    Czy konkordat działa tak że zawarcie ślubu kościelnego jest równoznaczne z
    cywilnym? Czy da radę wziąść tylko ślub kościelny?

    m.

  • 2. Data: 2003-07-24 09:35:16
    Temat: Re: Ślub
    Od: Janusz 'Kali' Kaliszczak <k...@w...pl>

    Dnia 2003-07-24 11:25, Użytkownik eon napisał:

    > Wiem że jest możliwość zawarcia jedynie ślubu cywilnego.
    >
    > Czy konkordat działa tak że zawarcie ślubu kościelnego jest równoznaczne z
    > cywilnym? Czy da radę wziąść tylko ślub kościelny?

    konkordatowe to takie, ze w czasie slubu koscielnego, ksiadz wystepuje
    tez jako urzednik i podpisujesz tuz przed/w trakcie/tuz po normalny
    papierek jak w urzedzie.

    Janusz 'Kali' Kaliszczak
    "nemo ante mortem beatus"

  • 3. Data: 2003-07-24 10:45:02
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@U...pl>

    Użytkownik "eon" <m...@g...slonca.net> napisał w wiadomości
    > Wiem że jest możliwość zawarcia jedynie ślubu cywilnego.
    >
    > Czy konkordat działa tak że zawarcie ślubu kościelnego jest równoznaczne z
    > cywilnym? Czy da radę wziąść tylko ślub kościelny?

    Można wziąść tylko kościelny.

    ______
    Robert

  • 4. Data: 2003-07-24 13:54:34
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Robert Kondraciuk" <m...@U...pl> napisał w
    wiadomości news:bfodep$72c$1@news.onet.pl...
    > Można wziąść tylko kościelny.

    pod warunkiem ze bedzie konkordatowy

    slub koscielny nie rowna sie slub konkordatowy, nalezy to zaznaczyc przy
    omawianiu z ksiedzem

  • 5. Data: 2003-07-24 14:00:03
    Od: "Stryket" <s...@p...onet.SkasujTo.pl>

    > pod warunkiem ze bedzie konkordatowy
    >
    > slub koscielny nie rowna sie slub konkordatowy, nalezy to zaznaczyc przy
    > omawianiu z ksiedzem

    zależy co rozumieć przez "tylko kościelny"
    1. kościelny zamiast kościelny + cywilny
    2. kościelny bo już jest cywilny

    odpowiedź
    1. tak
    2. tak

    Stryket

  • 6. Data: 2003-07-24 14:02:21
    Od: "Stryket" <s...@p...onet.SkasujTo.pl>

    > zależy co rozumieć przez "tylko kościelny"
    > 1. kościelny zamiast kościelny + cywilny
    > 2. kościelny bo już jest cywilny
    jest i 3 możliwość
    3. tylko koscielny ale nie konkordatowy

    > odpowiedź
    > 1. tak
    > 2. tak
    3. nie wiem, bo i po co

    Stryket

  • 7. Data: 2003-07-24 17:54:11
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Stryket" <s...@p...onet.SkasujTo.pl> napisał w wiadomości
    > jest i 3 możliwość
    > 3. tylko koscielny ale nie konkordatowy

    > 3. nie wiem, bo i po co

    jak dla mnie "tylko koscielny" oznacza tylko koscielny, nie konkordatowy

    wiec wziecie takiego slubu nie jest wazne dla urzedu stanu cywilnego

  • 8. Data: 2003-07-24 19:56:39
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "SzerszeN" <s...@t...pl> wrote in message

    > jak dla mnie "tylko koscielny" oznacza tylko koscielny, nie konkordatowy
    >
    > wiec wziecie takiego slubu nie jest wazne dla urzedu stanu cywilnego
    Zgodnie z konkordatem ksiądz może udzielić ślubu tylko kościelnego jedynie
    wtedy, kiedy ślub cywilny został już zawarty.
    Istnieją więc takie możliwości:
    -tylko cywilny,
    -konkordatowy (czyli kościelny + cywilny zawarte razem, w kościele),
    -najpierw cywilny, a potem (za tydzień, rok, 50 lat) kościelny, oczywiście z
    tą samą osobą.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 9. Data: 2003-07-25 04:24:07
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Zgodnie z konkordatem ksiądz może udzielić ślubu tylko kościelnego jedynie
    > wtedy, kiedy ślub cywilny został już zawarty.

    a ciekaw jestem ktory punkt konkordatu o tym mowi?

  • 10. Data: 2003-07-25 09:46:53
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "SzerszeN" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości

    > a ciekaw jestem ktory punkt konkordatu o tym mowi?

    A moze w konkordacie jest "wrecz przeciwnie.."

    Slub rodzi skutki prwane jak cywilny....

    Boguslaw