  • 1. Data: 2003-07-24 08:55:42
    Temat: Reklamacja towaru - odrzucona wymiana na nowy
    Od: "div" <giudichar[tnij_wasc_wstydu_oszczedz]@o2.pl>

    Hi
    Znajoma qpila buty "adidasy" i pekly gdzies na szwach ..czy jeszcze w innych
    miejscach .. reklamacje przyjeto ale odrzucono forme wymiany na nowy towar a
    zgodnie z dziennikiem ustaw nr 141 towar zostanie naprawiony.. czy moge
    prosic o wsparcie techniczne.. co zawiera ten dziennik bo ja jak zajrzalem
    to nie znalazlem slowa o reklamacji.. jak to zalatwic aby byla wymiana
    towaru?

    --

    Pozdrawiam :)

  • 2. Data: 2003-07-24 12:10:23
    Temat: Re: Reklamacja towaru - odrzucona wymiana na nowy
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    div wrote:

> [...]
    >prosic o wsparcie techniczne.. co zawiera ten dziennik bo ja jak zajrzalem
    >to nie znalazlem slowa o reklamacji.. jak to zalatwic aby byla wymiana

    Dz.U z 2002r. Nr 141, poz. 1176
    Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego, obowiązująca od początku
    tego roku.
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1176.htm

    Zgodnie z nią w tzw. sprzedaży konsumenckiej nie stosuje się już art. 556-581
    KC (rękojmia i gwarancja), dawny 'konsument' jest teraz po prostu osobą
    fizyczną nabywającą towar konsumpcyjny czyli 'rzecz ruchomą /.../ nabywaną
    w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą'.

    Moim zdaniem ta ustawa jest niekorzystna dla nabywcy.
    Nie ma w niej określonego ani ustawowego sposobu reklamacji, ani terminu
    jej załatwienia (jest tylko teremin udzielenia odpowiedzi). Załatwienie
    reklamacji wynika teraz z cywilnego porozumienia stron, a ewentualne
    finalizowanie niezałatwionej np. wymiany butów w sądzie nie jest dobrym
    rozwiązaniem :/

    Linki:
    http://www.plock.um.pl/sygnaly.php?news=290
    http://wiih.szczecin.uw.gov.pl/wiih1/konsum.html

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 3. Data: 2003-07-24 16:09:22
    Od: "Andrzej R" <a...@n...spam.chorzow.wsb.pl>

> [...]
    > reklamacji wynika teraz z cywilnego porozumienia stron, a ewentualne
    > finalizowanie niezałatwionej np. wymiany butów w sądzie nie jest dobrym

    moim zdaniem ustawa ta jest uczciwa dla obydwu stron
    bo skoro sprzedawca zobowiazuje sie naprawic towar bo jest to dla niego
    tansze rozwiazanie to chyba sprawa jest ok
    jesli nie potrafi naprawic ma wymienic i tez jest ok

    poprzednia ustawa o rekojmi dawala prawo przy zepsuciu sie towaru przyjsc do
    sklepu i z tytulu rekojmi od razu rzadac zwrotu kasy albo wymiany na nowy i
    tutaj wydawalo mi seit o nieuczciwe bo sprzedawca musi ponosic niepotrzebne
    koszty bo butow juz naprawionych nie wystawi na polke

    pozdrawiam

    PS. Div nie napisalas z jakiego tytulu oddalas towar choc to pewnie niewiele
    zmienia bo jesliu oddalas z tytulu gwarancji to sprawdz w karcie
    gwarancyjnej jakie przysluguja Ci prawa
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-07-24 17:57:54
    Od: "jjans" <j...@w...pl>

    Andrzej R wrote:

> [...]
    > niego tansze rozwiazanie to chyba sprawa jest ok
    > jesli nie potrafi naprawic ma wymienic i tez jest ok

    Wybacz, ale to typowe rozumowanie marnego sprzedawcy.
    Wyobraź sobie, że nabyłeś wysokiej klasy urządzenie lub podzespół
    elektroniczny, którego parametry gwarantowane są przez odpowiedni cykl
    produkcyjny, lub jest to urządzenie bardzo zminiaturyzowane. W domu, w
    godzinę po zakupie stwierdzasz, że urządzenie nie realizuje pewnych
    podstawowych funkcji. Wracasz do sklepu i po potwierdzeniu tego otrzymujesz
    odpowiedź - nie ma możliwości wymiany, mogę to panu jedynie naprawić.

    Gdybyś przeczytał tą ustawę do końca, to wiedziałbyś, że sprzedawca
    wymieniając towar może dochodzić swoich strat od dostawcy - producenta.
    Tylko po co? Ty jako sprzedawca masz spokój i pieniądze, serwis pracę, a
    nabywca .......

    Pozdrawia doświadczony w ten sposób - jjans

  • 5. Data: 2003-07-24 21:58:38
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej R" <a...@n...spam.chorzow.wsb.pl> napisał w
    wiadomości news:bfp0cv$5ng$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > tansze rozwiazanie to chyba sprawa jest ok
    > jesli nie potrafi naprawic ma wymienic i tez jest ok

    ustawa jest do bani.
    Nie ma w niej określonego terminu naprawy, ani tego kto decyduje o naprawie
    lub wymianie.
    Sprzedawca ma 14 dni na udzielenie odpowiedzi, czy uznaje reklamację, czy
    nie. A potem może dopiero brać się za naprawę lub wymianę i może ci
    zaproponować termin jaki mu się żywnie podoba.
    Nie wiadomo, czy konsument ma prawo wybrać chce wymiany, czy naprawy, czy to
    sprzedawca o tym decyduje.
    Gorszego bubla dawno nie widziałem.

  • 6. Data: 2003-07-24 23:53:51
    Od: "Jurek Bartuszek" <k...@k...net.nospam>

    > Zgodnie z nią w tzw. sprzedaży konsumenckiej nie stosuje się już art.
    556-581
    > KC (rękojmia i gwarancja)

    Znaczy, że na przykład, jeżeli kupuję komputer, to nie mogę skorzystać z
    praw z tytułu rękojmi? Tylko muszę się podporządkować sprzedawcy, i jak on
    mi naprawi, to ja muszę się zgodzić ?

    Jurek

  • 7. Data: 2003-07-25 02:57:53
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bfpkqi$oj9$1@absinth.dialog.net.pl>, poilkj wrote:
> [...]
    > zaproponować termin jaki mu się żywnie podoba.
    > Nie wiadomo, czy konsument ma prawo wybrać chce wymiany, czy naprawy, czy to

    To akurat wiadomo - konsument, ale i tak jest to wszystko OKDR bo jest tam
    tyle ogólników w stylu "nadmierne koszty" czy "niedogodność" od których to
    ogólników zależy właśnie czy naprawa, czy wymiana, czy zwrot gotówki, że w
    sumie do kupy to nic pewnego się nie wie i z każdą sporną rzeczą trzeba by
    iść do sądu.
    A orzecznictwa w temacie nadal nie ma.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2003-07-25 02:59:57
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bfprjq$l5t$1@nemesis.news.tpi.pl>, Jurek Bartuszek wrote:
> [...]
    > praw z tytułu rękojmi? Tylko muszę się podporządkować sprzedawcy, i jak on

    Rękojmia dla zakupów konsumenckich nie żyje. Żyje "niezgodność z ustawą".
    Sprzedawcy nie musisz się podporządkowywać ale jeśli napotkasz na kwestie
    sporne to czekać Cię może sądowa przeprawa.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2003-07-27 09:03:08
    Od: "Andrzej R" <a...@n...spam.chorzow.wsb.pl>

    Wybacz, chodzilo mi o sytuacje taka ze gdy mozna bylo wnosic o zwrot gotowki
    przy zepsutym towarze to kazdy wolalby od razu wnosic o zwrot pieniedzy. I
    gdzie tutaj logika. Mowisz o przedmiocie ktory kupiles np tydzien temu ok
    powinien byc np termin 7-14 dni w trakcie ktorych zepsuty produkt moze byc
    zwrocony lub wymieniony od razu na nowy. Wyobraz sobie sytuacje kupiles
    buty, nosiles je prawie rok sa zuzyte i odkleila sie tylko podeszwa ktora
    mozna podkleic a czlowiek przychodzi do sklepu i mowi ze chce zwrot
    pieniedzy. Gdzie tu sens.
    POzdrawiam