  • 41. Data: 2005-04-16 22:56:00
    Temat: Re: Skorumpowany sędzia - co robić?
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Otto Falkenstein" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:d3s4lr$j11$1@inews.gazeta.pl...

    > No i jak tu się nie dziwić, że "tak widza sedziów prawie wszyscy ludzie
    > w społeczeństwie"?

    Amen! :)

  • 42. Data: 2005-04-16 22:57:16
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    Aleksander napisał(a):
    > Pnie Falkenstein
    > Bez obrazy, ale albo jest pan prawnikiem i sedzia i chcesz by bylo ok, albo
    > nie masz zielonego pojecia o naszym sadownictwie i sedziach. i po prostu
    > idealizujesz.

    Wiem jak to działa. I wiem, że po każdym wyroku przynajmniej jedna
    strona wychodzi z poczuciem ciezkiej krzywdy i niesprawiedliwości.

    > Skarzenie na sedziego do sadu, to tak jak skarzenie na lekarza innemu
    > lekarzowi w tej samej przychodni. Widzial Pan kiedys by dalo to wlasciwy
    > efekt??? NIGDY

    A jaki to niby miałoby przynieść efekt? I na czym miałoby polegać
    "skarżenie na sędziego do sądu"? Bo widziałem zarówno wyłaczenia
    sedziego na wniosek strony z powodu podejrzeń o stronniczosć, jak i
    liczne wyroki uchylające lub zmieniające orzeczenia.

    > Chyba na tym uzaleznieniu od ukladow i kasy polega cale sadownictwo, i
    > bardzo niewiele albo nic nie ma wspolnego z prawem i obiektywizmem.
    > Przykladow sa tysiace, a sam z zycia znam ich bardzo wiele.

    Podaj chociaż jeden. Tylko dokładnie, ze wskazaniem na jakiej podstawie
    sadzisz, że w tym przypadku gre wchodziły "układy i kasa".

    > Chore sa zalozenia i podstawy prawa, ale chory jest caly aparat.
    > Obrazuje to przyslowiowe stwierdzenie : co za okrutne samobojstwo, 8
    > strzalow w glowe. .... i wszystko zgodne z prawem.

    Bredzisz.

    > Moje doswiadczenia z sadem tylko potwierdzxaja taki stan rzeczy. Jestem
    > alergikiem i z tegoz tez powodu abstynentem. W sprawie rozwodowej sedzina i
    > strona przeciwna zrobily ze mnie alkoholika i nie pomagalo nic , opinia
    > komisji lekarskiej, swiadkowie itp. Alkoholizm moj wykorzystala sedzina w
    > uzasadnieniu.

    Wszyscy twierdzą, że ani kropelki nie piją.
    Bez znajomości sprawy nie bede się do tego ustosunkowywał, ale wiem, ze
    w takich historyjkach zawsze jast jakiś haczyk, który zmienia wszystko.

    > Dzisiaj ta sedzina , ma sie swietnie, ale jak mnie widzi to wie ze ma
    > nagrabione, tak wyglada sedziowska uczciwosc, obiektywnosc

    A jak z twoja uczciwoscią i obiektywnoscią?

    > ............jezeli nie jedna wielka korupcja to jak inaczej mozna to
    > wszedobylskie i powszechne zjawisko nazwac??

    Żeby nazywać cos korupcją trzeba mieć na to dowody. Inaczej to sie
    naztywa pomówienie i jest karalne.

    --
    Falkenstein
    Ordo Luminie

  • 43. Data: 2005-04-16 22:59:35
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    Heming napisał(a):

    > Nie ma takiej przyczyny odwolawczej jak stronniczosc sedziego. Przyczyna
    > musi byc konkretna np. sedzia obrazil przepisy prawa procesowego przez
    > niepelnie przeprowadzenie tezy dowodowej... To, ze sedzia jest znajomym
    > Iksinskiego to jeszcze nie wiele znaczy. Co innego jakby sedzia zlamal zakaz
    > udzialu w sprawach okreslonych w art. 40 kpk (np. orzekal w sprawy w ktorej
    > strona jest jego zona), bo wtedy taki wyrok bylby bezwzglednie uchylony.

    Tak, ale zarzut domniemanej stronniczości może służyc jako podparcie do
    zarzutu głównego - np błedu w ustaleniach faktycznych wynikającego z
    niewłaściwej, stronniczej oceny dowodów.

    --
    Falkenstein
    Ordo Lumine

  • 44. Data: 2005-04-16 23:06:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Aleksander p...@t...pl ...

> [...]
    > ............jezeli nie jedna wielka korupcja to jak inaczej mozna to
    > wszedobylskie i powszechne zjawisko nazwac??

    ale z ciebie pieniacz...
    ale rzeczywiscie podejscie Otto jest dziwne - sady sie nie myla, a jak ktos
    juz przegra i uwaza ze nie słusznie to pieniacz. W sumie ja tez jestem
    idealista ale zeby do tego stopnia?

    "_")
    Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

  • 45. Data: 2005-04-16 23:07:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Otto Falkenstein f...@g...pl ...

    > Statystyka mówi
    [...]
    wiesz jak jest ze statystyka? Jak jedna zona zdradza meza 4 razy w tygodniu
    a inna jest mezowi wierna to statystycznie obie puszczaja sie 2 razyw
    tygodniu.
    Czyli, wiecej wiary w ludzi... :-)

    "_")
    "Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.
    Jest tylko zupełnie inne..." William Shakespeare

  • 46. Data: 2005-04-16 23:19:44
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    wiadomości news:17042005.28BEEE3D@budzik61.poznan.pl...

> [...]
    ktos
    > juz przegra i uwaza ze nie słusznie to pieniacz. W sumie ja tez jestem

    Chyba nie dosc doklanie wczytales sie w to co napisal Falkenstein. Slusznie
    zauwazyl, ze sadu sie MYLA (wszak sady tworza ludzie), ale od tego masz
    srodki zaskarzenia, aby takie pomylki korygowac! Wierz mi, ze jak sprawa
    przejdzie przez 2 instancje zwykle i do tego trafi w drodze kasacji do Sadu
    Najwyzszego to ryzyko pomylki jest znikome.

  • 47. Data: 2005-04-16 23:22:11
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    > Tak, ale zarzut domniemanej stronniczości może służyc jako podparcie do
    > zarzutu głównego - np błedu w ustaleniach faktycznych wynikającego z
    > niewłaściwej, stronniczej oceny dowodów.

    Wiem, wiem, ale pytanie bylo o stronniczosc jako jedyny zarzut wzgledem
    orzeczenia.

  • 48. Data: 2005-04-17 03:07:46
    Od: ryba <w...@s...pl>

    Heming wrote:

> [...]
    > przejdzie przez 2 instancje zwykle i do tego trafi w drodze kasacji do Sadu
    > Najwyzszego to ryzyko pomylki jest znikome.

    Mowisz o "pomylce" tej prostytutki sadowo politycznej z sadu w
    Wodzislawiu? SN zaklepal pogwalcenie fundamentalnych praw czlowieka.

  • 49. Data: 2005-04-17 03:16:47
    Od: ryba <w...@s...pl>

    Otto Falkenstein wrote:

    > Wiem jak to działa. I wiem, że po każdym wyroku przynajmniej jedna
    > strona wychodzi z poczuciem ciezkiej krzywdy i niesprawiedliwości.

    Tak jest w kazdym sadzie w kazdym zakatku swiata bucu lubelski.

    Zeby te sprawy wyeliminowac, a raczej zminimalizowac, w USA np sadzia
    nie orzeka w prowadzonej przez siebie sprawie. Orzekaja wylacznie
    lawnicy wybrani przez obie strony. Wiec wtedy strona wini siebie za zle
    przygotowanie argumentacji.

    ...........jezeli nie jedna wielka korupcja to jak inaczej mozna to

    > Żeby nazywać cos korupcją trzeba mieć na to dowody. Inaczej to sie
    > naztywa pomówienie i jest karalne.

    Wiec bucu lubelski sedzia z Olsztyna udziela wywiadu GWnie nt sprawy
    ktora wlasnie prowadzi. Za takie cos w USA zostalby usuniety z zawodu.
    To sie nazywa korupcja zawodowa.

    Ze nie wspomne o procesowaniu sie "sedziego" z podsadnym.

  • 50. Data: 2005-04-17 06:19:47
    Od: wytnij_to <"(wytnij_to)k_s_lis_"@poczta.onet.pl>

    rybciu, wiessz ze ryby głosu nie mają?
    zwłaszcza te które strasznie obrażają ludzi.
    Otto, coby o nim nie mowic daje konkretne i spójne odpowiedzi. Jak
    wykazuje moje (nikłe - 1 raz na sali) i mojej rodziny doświadczenia z
    władzą sądowniczą ma rację.
    A więc mniej buraczenia się, więcej konkretów zwłaszcza ew. udział
    procentowy nieuczciwych przedsawicieli tego zawodu do całości.
    pozdr, lisu